Gå til innhold

Hvordan er tyske menn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Chaya skrev:

Alle de ulike svarene i denne tråden viser jo at tyske menn er like forskjellige som andre menn.

Min tyske familie/slekt er bosatt på forskjellige steder i Tyskland, og det finnes ingen fellesnevner for hvordan de ser ut eller oppfører seg. Det jeg imidlertid aldri har funnet noe fornuftig svar på, er hva som ligger til grunn for at folk som ikke har visst navnet mitt har spurt kollegene mine etter "hun tyske". Jeg har bodd omtrent hele livet i Norge. 

Det avhenger jo av om de har vokst opp med familie og kirke eller med, "Für Frieden und Sozialismus immer bereit!".

Anonymkode: 1dcd1...566

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig positive erfaringer med tyske menn og kvinner, både profesjonelt og privat. Pålitelige, kompetente, vennlige og generøse. Ingen andre europeiske nasjonaliteter har jeg et så positivt syn på. 

Anonymkode: ad902...f4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 4.2.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med en tysker, og han var psykopat. 

Anonymkode: 80a2f...4a8

Huff, bra det er en eks. 

Min eks hadde også noen skumle tendenser. Manipulerte meg i tre år. Masse komplimenter og lovnader i begynnelsen, for så å bryte meg ned, for så å bygge meg opp, deretter dra meg ned igjen. Fatter ikke at jeg holdt ut i noen år, og det var et avstandsforhold. Mobilen min plinget hele tiden, jeg måtte alltid gi oppdateringer på hvor jeg var. Måtte gi beskjed når jeg skulle på forelesning og når jeg skulle hjem. Hvis jeg skrev at jeg skulle møte venninner eller dra på byen ble han mistenksom. Ga meg rett og slett dårlig samvittighet for at jeg var sosial. Dro på et halvt års utveksling kun for å være med ham; og det var et mareritt å bo der. Han kunne le av meg når jeg gråt, og le av meg hvis jeg pyntet meg. Hvis jeg sa at jeg ikke orket forholdet lenger, begynte han å gråte og trygle og si at han ikke kunne leve uten meg. Han var alltid iskald, hadde vi sex så forlot han senga så fort han hadde kommet, og bare ignorerte meg. Han slo opp på en fæl måte da jeg kom hjem fra utvekslingen, men klarte på et vis å dra meg tilbake da han så at livet mitt gikk videre. Og den konstante tekstingen fortsatte, til slutt turte jeg nesten ikke gå ut dørene. Følte at han overvåket meg selv om vi bodde i to forskjellige land. Oppførte seg greit rundt mine venner og familie når han var på besøk, men flere av mine venner likte ham ikke, tror de skjønte at noe ikke stemte.

Men jeg humrer litt av denne tråden, er en del ting som er veldig gode beskrivelser av min eks. Veldig opptatt av rutiner, ryddig, effektiv. Jobb, karriere og studier (høyere utdannelse) var det viktigste i livet hans. På en julaften stakk han etter middagen for å studere. 🙄 Aldri en dag fri. Han hadde en tidkrevende jobb ved siden av studiene også, samt brukte han mye tid på trening. Han var veldig kald og intellektuell, men ikke særlig flink med mennesker. Rar humor. Tradisjonelt syn på familieliv, han ville at jeg skulle være hjemmeværende på sikt, til tross for at jeg også studerte. Han var ganske spandabel faktisk, fikk ofte smykker og blomster, samt restaurantbesøk. Og han hadde et typisk tysk utseende og klesstil, klarer ikke helt å sette fingern på det. 

Alle er jo forskjellige. Men jeg tror det ligger noe i at tyskere er flinke, arbeidsomme og effektive. :P

Anonymkode: 08e85...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Vært med en tysk mann. Han var generøs, morsom, pertentlig, karismatisk, kraftig, hadde en veldig tykk penis, høyt utdannet (kirurg, i likhet med det en annen her skriver), store hender, eget hus, fortalte meg alltid hvor deilig og vakker han synes jeg er (glad i å gi komplimenter), måteholdende med alkohol (knapt ett glass vin), og mange andre positive egenskaper. Dessverre så er han for gammel for meg. Hele 13 år. Jeg er 30.

Anonymkode: 099e5...2a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler ikke på tyskere. En i fjor sommer flørtet villt med meg, hedigvis stalket jeg han på sosiale medier og oppdaget at han hadde dame.
Denne sommeren var det også en tysker som flørtet med meg, har aldri vært en så kjekk og tilsynelatende bra fyr som har vist så mye interesse for meg før. Vi holdt på i tre uker, snakker om fremtidsplaner osv. Veldig mange romantiske middager og typiske kjærestetinger gjorde vi masse av. Men så fikk jeg en uggen følelse, og spurte om han hadde dame. Dette svarte han ja til. Han var visst i et åpent forhold.  Denne gangen hadde jeg ikke sett noe antydning til at han hadde dame på sosiale medier. Da jeg fikk vite det ble knust og følte meg kjempedum. Gjør fortsatt vondt. (Er ikke helt sikker på om jeg stoler på at han virkelig er i et åpent forhold eller om han er utro).

Min erfaring er at tyskere har en annen moral eller syn på forhold enn vi nordmenn har.

Men sånn ellers virker tyskere veldig opptatt av å være smart og gjøre bra karriere, liker ikke tørrprat, liker ikke sløsing med penger og  gir ikke særlig mange komplimenter. Men de er sinnsykt gode i senga, og viser at de liker deg på en annen måte enn komplimenter. De er mye flinkere til å vise interesse enn norsk menn. Hver gang norske menn viser interesse, er det opplagt når de er ute etter et ons eller noe useriøst. Men på den måten stoler jeg lettere på norske menn da de ihvertfall er mer ærlige om intensjonene sine

Anonymkode: 16e52...ee3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 25.7.2019 den 7.20, AnonymBruker skrev:

Det avhenger jo av om de har vokst opp med familie og kirke eller med, "Für Frieden und Sozialismus immer bereit!".

Anonymkode: 1dcd1...566

Eller om de er oppvokst i det katolske og verdikonservative sør, eller det "kjedelige og Nordiske" nord.

Anonymkode: e1093...3f2

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ikke slik at når du har møtt en nordlending, så har du møtt alle sammen.

Jeg forstår skuffelsen når man møter en (eller to, som hun over her) tyskere som viser seg å spille et dobbeltspill med dame hjemme i Tyskland osv., men det er noe som virkelig skurrer når man bedømmer tyskere generelt kun basert på et par bekjentskaper. Det at noen er utro er ikke noe som henger sammen med at man er tysk ...

Tyskland har godt over 80 millioner innbyggere, hvorav over 40 millioner er menn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Chaya skrev:

Det er jo ikke slik at når du har møtt en nordlending, så har du møtt alle sammen.

Jeg forstår skuffelsen når man møter en (eller to, som hun over her) tyskere som viser seg å spille et dobbeltspill med dame hjemme i Tyskland osv., men det er noe som virkelig skurrer når man bedømmer tyskere generelt kun basert på et par bekjentskaper. Det at noen er utro er ikke noe som henger sammen med at man er tysk ...

Tyskland har godt over 80 millioner innbyggere, hvorav over 40 millioner er menn.

Å kjære deg, du var da smellvakker. Jeg er hverken lesbisk eller bifil, men jeg hadde ikke hatt noe imot å være kjæresten din. I tillegg til at du er fin, er du sikkert et både ærlig og ryddig menneske. Vi hadde hatt det koselig sammen, tror jeg. Kjøpt oss fin, stor leilighet. Innredet damete, moderne og pertentlig. Lange helgemorgener i stor deilig myk seng... mmmm... Så utrolig fint og koselig. 

Anonymkode: 47e7d...5c5

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, Chaya said:

Når man leser KG, blir man oppgitt når man ser hvor mange tenker slik. Kan ikke la være å tenke at de ikke er de skarpeste knivene i skuffen..

Anonymkode: d6a30...fb0

• Liker 2
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om alle, men mange av de jeg har møtt vil jeg betegne som handsomme. De er veldig kjekke i ansiktet, har smart hårklipp, er pent kledd, er velstelte og veltrente. I tillegg er de utrolig hjelpsomme og hyggelige. 

Men på den annen side aner man jo ikke om disse typene, under den pene overflaten, veldig gjerne dyrker en eller annen sær fetisj eller perversjon hjemme på soverommet. F. eks at de bare elsker SM, sleiking av tær, elektrosjokkbehandling, innsmøring med Nugatti, pissing, håndhjern og andre lignende sære ting. Det er jo bøttevis å ta av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor akkurat tyske???

Anonymkode: e836d...1ef

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Men på den annen side aner man jo ikke om disse typene, under den pene overflaten, veldig gjerne dyrker en eller annen sær fetisj eller perversjon hjemme på soverommet. F. eks at de bare elsker SM, sleiking av tær, elektrosjokkbehandling, innsmøring med Nugatti, pissing, håndhjern og andre lignende sære ting. Det er jo bøttevis å ta av. 

Det samme kan jo sies om alle mennesker i hele verden...

Anonymkode: 64352...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor akkurat tyske???

Jeg har studert i øst-europa og da gikk de tyske guttene ofte for å være de kjekke guttene på skolen.. De var velkledde, utadvendte og ofte med svært gode manerer. 

Anonymkode: 8ef7c...2ca

• Liker 2
Skrevet

De er menn og de snakker tysk 🤷‍♀️ Alle tyskere jeg kjenner er like forskjellige som de norske jeg kjenner. 😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert i øst-europa og da gikk de tyske guttene ofte for å være de kjekke guttene på skolen.. De var velkledde, utadvendte og ofte med svært gode manerer. 

Anonymkode: 8ef7c...2ca

lol. Men utifra det andre folk har skrevet her virker dte ikke spesielt lovende.

Skrevet

har sett noen svære tyske gutter, svære armer. Også en jente, svær og muskuløs. Hennes armer kunne knuse noens knokler vedder jeg på. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

lol. Men utifra det andre folk har skrevet her virker dte ikke spesielt lovende.

Det er ikke sånn at det gjelder alle, men noen av de kjekkeste mennene jeg har møtt har vært tyske. De er gjerne rett på sak og legger ingenting i mellom... 
Må legge til at jeg har datet 1 og hatt et langvarig forhold med en annen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.2.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Jobber med endel tyskere. Synes de er hyggelig, men veldig “lydige” og strikse. I tillegg litt sære/ utdatert i klesveien. 

Anonymkode: 0ab5d...a26

Bor rett ved Tyskland, og dette stemmer godt 👆🏻

Anonymkode: 0ab5d...a26

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor akkurat tyske???

Fordi det er ett eller annet med tyskere. Det har vel de fleste skjønt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De trenger tidvis en del Lebensraum.

Anonymkode: 93054...3fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...