Gå til innhold

Buketten - kaste eller beholde?

Buketten - kaste til de ugifte eller beholde?  

1. 1. Buketten - kaste til de ugifte eller beholde?

• Jeg skal beholde buketten
      32
    • Jeg skal kaste buketten
      7

Fremhevede innlegg

Gjest gjesta
Skrevet
hm... svarte på avstemmningen før jeg leste hele tråden, så mulig jeg krysset av feil. (krysset for å kaste, for tenkte på at jeg ikke skulle tørke den)  

Jeg skal ikke beholde buketten, men legger den på grava til mor og far dagen etterpå.  

Har ikke tenkt å kaste buketten til gjestene, det er så få ugifte damer i selskapet likevel - ingen vits å henge de ut ;-)  

Men en idè for de som har lysst å kaste buketten men samtidig beholde/bevare den på noe vis: var i et ekte amerikansk bryllup i fjor, der bruden skulle kaste bukett, men ikke ønsket å kaste den ekte. Så hun hadde laget en "lissom-buket" som ble kastet til de andre damene istedet.

Uff ja, mange av mine venner vil gifte seg men er ikke gift enda, så da blir det kanskje litt dumt å kaste buketten. At det blir litt sånn "haha, jeg er gift.ikke du"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kastet ikke min. Kaster ikke 1600 kroner rett ut i lufta nei. Den lå på bordet her hjemme og var fin i en ukes tid etter bryllupet. Så kastet jeg den i søpla.

Skrevet

Satser på masse fine bilder av buketten jeg - så holder den seg vakker i all evighet. :wink:

Er også en grunn til at jeg satser på enkel, 'rimelig' bukett - skulle jeg beholdt den ville jeg kanskje spandert mer på den, sånn som stifting i stedet for vanlig bundet bukett o.l.

Gjest Anonymous
Skrevet

Man får kjøpe sand som man kan tørke buketten i, da beholder den fargen ganske bra. Eller man kan levere inn buketten der den ble lagd, og de kan tørke den i sand for deg, og bytte ut ev visne blomster..... :dagensrose:

Skrevet

Kommer ikke til å kaste brudebuketten til de ugifte jentene, har aldri tenkt på det som en aktuell tradisjon å ta opp.

Dessuten er det ganske få av gjestene som er ugifte, og da blir det vel ikke samme susen over det...

Skrevet
Satser på masse fine bilder av buketten jeg - så holder den seg vakker i all evighet. :wink:

Er også en grunn til at jeg satser på enkel, 'rimelig' bukett - skulle jeg beholdt den ville jeg kanskje spandert mer på den, sånn som stifting i stedet for vanlig bundet bukett o.l.

Selvfølgelig har vi masse fine bilder, men det er jo hyggelig å nyte de flotte blomstene så lenge man kan. ;)

Dessuten liker jeg ikke helt tradisjonen med å kaste.

Skrevet
Jeg skal kaste den' date=' men ikke kaste den sånn som du mener. Jeg regner med at vi bruker den som bordpynt på hovedbordet under middagen, men etter det har jeg ikke tenkt til å ta vare på den. [/quote']

Samme her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...