Gå til innhold

Dyreplageri???


Gjest anonym

Er dette dyreplageri?  

  1. 1. Er dette dyreplageri?

    • NEI
      9
    • JA
      9


Anbefalte innlegg

Gjest The FLY

Er det dyreplageri å fange fluer på fluepapir? Det vil si at de lever i kanskje ett døgn - klistret fast i et papir mens de summer og prøver å komme løs.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det....

Lar jo ikke være å smekke vepser og klegg fordi det er plageri av noe slag. Heller dem enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

Døhh... Vinga... Bare fordi du har skrevet flere innlegg enn meg, trenger du ikke å bli høy på pæra! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dyreplageri å fange fluer på fluepapir? Det vil si at de lever i kanskje ett døgn - klistret fast i et papir mens de summer og prøver å komme løs.... :roll:

Nå spiller ikke dette noen stor rolle siden fluer ikke har noe form for sentral nerve system. de kjenner ikke sult,tid eller smerte.

dessuten så lever ikke flertallet av fluer mere enn i et døgn.

men tanken var jo god.

:kul::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiller ikke dette noen stor rolle siden fluer ikke har noe form for sentral nerve system. de kjenner  ikke sult,tid eller smerte.

dessuten så lever ikke flertallet av fluer mere enn i et døgn.

men tanken var jo god.

:kul:  :lol:

Som jeg skulle ha sagt det selv! :briller:

Og ja: det er stor forskjell på dyr og insekt! Enig med Vinga der! Dette bør kanskje diskuteres som insektsplageri... :ler: Dette blir tåpelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler:

Men hvis man overfører dette til "menneskelig" betydning:

Å smekke en klegg som biter deg må regnes som selvforsvar, ikke sant?

Så da burde man i alle fall ha lov?

Men ikke før den (beviselig) har begynt å bite, ellers er den jo ikke skyldig...

Og hvis man skal smekke'n, finnes det noen godkjente retningslinjer for hvordan det skal gjøres? (Geneve-konvensjon for klegg?)

Jeg er jo selvfølgelig inneforstått med at man må underrette evt. familie etterpå, si noen bevingede ord (som regel ##%:evil:&& klegg! ), og så videre.

dorian - tok jeg litt av her, kanskje? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  :ler:  

Men hvis man overfører dette til "menneskelig" betydning:

Å smekke en klegg som biter deg må regnes som selvforsvar, ikke sant?

Så da burde man i alle fall ha lov?

Men ikke før den (beviselig) har begynt å bite, ellers er den jo ikke skyldig...

Og hvis man skal smekke'n, finnes det noen godkjente retningslinjer for hvordan det skal gjøres? (Geneve-konvensjon for klegg?)

Jeg er jo selvfølgelig inneforstått med at man må underrette evt. familie etterpå, si noen bevingede ord (som regel ##%:evil:&& klegg! ), og så videre.

dorian - tok jeg litt av her, kanskje?  :ler:

HEAR,HEAR!! :hoho::wink::wink::wink::hoho::ler: MEGET BRA SAGT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...