Gå til innhold

På tide med ny bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli mye utgifter på min 2007 modell Volvo v50, slitedeler som ryker, og det har skjedd hyppig siste året. Dette kan så klart skje med alle biler, men jeg ser for meg at det kanskje er på tide med en nyere bil? Lønner det seg egentlig? 

Anonymkode: 05565...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det 1.6D? Ville isåfall oppgradert til en med 2l motor.

 

Anonymkode: fc641...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det 1.6D? Ville isåfall oppgradert til en med 2l motor.

 

Anonymkode: fc641...9b1

Nei, det er 2.0 

Anonymkode: 05565...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde beholdt den til det er slutt da :) 

Anonymkode: fc641...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde beholdt den til det er slutt da :) 

Anonymkode: fc641...9b1

Hvorfor? 

Det begynner å bli sykt mye utgifter på den, vil det kanskje vil lønne seg mer å kjøpe en nyere bil? :) 

Anonymkode: 05565...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor? 

Det begynner å bli sykt mye utgifter på den, vil det kanskje vil lønne seg mer å kjøpe en nyere bil? :) 

Anonymkode: 05565...fc6

Å kjøpe ny bil vil jo gi dere mer sikkerhet, komfort og klasse. Men det lønner seg aldri å kjøpe bil, det er tapsprosjekt- men vi trenger alle bil! 

Kjøpte nettopp en BMW SUV, fy søren for en glimrende bil!

Anonymkode: a43f9...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøpe ny bil vil jo gi dere mer sikkerhet, komfort og klasse. Men det lønner seg aldri å kjøpe bil, det er tapsprosjekt- men vi trenger alle bil! 

Kjøpte nettopp en BMW SUV, fy søren for en glimrende bil!

Anonymkode: a43f9...0bc

Bil er tapsprosjekt uansett. Jeg vurderer ikke kjøpe nybil, men altså nyere bil, men vesentlig lavere km stand. Komforten på en Volvo er det ingenting å si på ;) 

Anonymkode: 05565...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gammel bil som begynte å hangle, det var alltid noe slitedeler som gikk, og jeg følte den alltid var inne på rep. Kjøpte en ny bruktbil som var 3år gammel, og som hadde tapt seg en del i pris fra den var ny, og det var så nydelig! Alt funket, drivstoffgjerrig og ny og sikker. Angret ikke på kjøpet! Eneste var at bilen krevde service nå og da. Og det kostet 2-3000 hver gang, den har vært på service 2 ganger på 3år nå, jeg kjører mye, så syns ikke det var galt. Jeg vil heller betale litt i service, enn å fikse ting hele tiden. Den har kun hatt en stor reperasjon, men det gikk på garantien som fortsatt var igjen når jeg kjøpte den. 

Nå skal snart bilen byttes ut pga størrelsen, og familieforøkelse, og jeg legger heller litt mer penger i en nyere bruktbil, enn en eldre som må fikses hele tiden. 

Anonymkode: 83073...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i samme situasjon som deg TS. Har en 2007 modell som det har vært en del greier med den siste tiden. Bare slitedeler så sånn sett er det jo aldri noe galt med den. Dette må skiftes på en måte. Veldig usikker på om jeg skal oppgradere den eller bare kjøre denne til den er død.... Det er en god bil på alle måter og jeg er egentlig veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: 16c18...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...