Gå til innhold

Feste tråder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fester dere tråder i strikketøy slik at de sitter godt og ikke går opp igjen?🙂 jeg får det ikke fint når jeg gjør det, det synes på fremsiden(dvs jeg fester på baksiden men det blir litt stygt på fremsiden). Jeg har søkt litt på nettet og sett, men jeg får det ikke fint likevel. Tips?🙂

Anonymkode: d69cb...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.2.2019 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Hvordan fester dere tråder i strikketøy slik at de sitter godt og ikke går opp igjen?🙂 jeg får det ikke fint når jeg gjør det, det synes på fremsiden(dvs jeg fester på baksiden men det blir litt stygt på fremsiden). Jeg har søkt litt på nettet og sett, men jeg får det ikke fint likevel. Tips?🙂

Anonymkode: d69cb...827

Jeg har omtrent sluttet å feste tråder, særlig når jeg strikker med tynt garn og på tynne pinner. 

Da legger jeg tråden som avsluttes opp på ny tråd og strikker mellom 6 og 8 masker med dobbel tråd. Men jeg passer på at trådendene er litt lenger enn der de går dobbelt. Etter vask og strekk klipper jeg av overskuddstråden ca 0,5 til 1 cm fra strikkeplagget. 

Jeg har forsket på ulike metoder og synes denne metoden blir penest på begge sider. Strikketøyet skal jo være like pent på begge sider, i følge bestemødrene. 

Anonymkode: f037f...878

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...