AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1 Skrevet 3. februar 2019 Jeg gikk med noen utrolig vonde og høye sko et par dager (i forbindelse med selskaper), og fikk smerter under tåballen etter dette. Legen konkluderer med Mortons nevrom. Jeg venter på å komme til hos ortoped. Prøver selv ut diverse avlastningstiltak før timen. Noen her som har erfaring med dette? Gikk det over uten kirurgi? Hvor lang tid tok det i så fall, og hva gjorde dere av tiltak? Anonymkode: c07e4...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #2 Skrevet 3. februar 2019 Fått påvist det på MR. Holder det i sjakk med å gå i flate, bredere sko. Såler. Øvelser. Behandlinger. Men blir ikke kvitt det. Jeg har begynt å tenke på å få en vurdering for kirurgi. Anonymkode: 23613...8cc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #3 Skrevet 3. februar 2019 Pelotter hjelper. Samt å tape sammen lilletåen og den neste. Anonymkode: ec2c9...e08
melgu Skrevet 3. februar 2019 #4 Skrevet 3. februar 2019 Jeg har operert for mortons. Min var på ca 1cm og jæskla vond uansett hvilke sko jeg brukte. Helt borte etter operasjon (ca 3år siden), eneste er at jeg har mista litt av følelsen i den ene tåa (nr 4) men det er mye bedre enn å ha vondt hele tiden. Det er dog ikke alle som blir bedre med operasjon da det kan komme tilbake igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #5 Skrevet 4. februar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Pelotter hjelper. Samt å tape sammen lilletåen og den neste. Anonymkode: ec2c9...e08 Hjelper som i at man kan bli kvitt det uten operasjon? Jeg vil helst slippe å operere. Jeg har bestilt et par pelotter. Det med taping var et interessant tips. Anonymkode: c07e4...fb3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #6 Skrevet 4. februar 2019 Ble «behandlet» for dette i 20 år av ortoped. Hadde de gidde sjekka så hadde jeg fått riktig behandling tidlig. For nå er mine føtter ødelagt. Ikke kan de opereres heller. Jeg får kortison innimellom da. Men ellers lite/ingen god hjelp å få og føtter som nesten invalidiserer meg. Dette er da pga en ortoped syd/øst i Oslo. Om du bor i Oslo så må du ikke finne på å dra dit. Da drar du heller til en privat og får tatt ul av foten i tillegg til MR og en analyse av fotsettet ditt. Anonymkode: f13f5...a0e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #7 Skrevet 4. februar 2019 Jeg fikk kortisonsprøyte for mortons nevrom i november med umiddelbar lindring. Effekten varer ennå, kjenner kun litt ubehag dersom jeg går med for trange sko. Anonymkode: 175af...bd7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #8 Skrevet 4. februar 2019 Jeg hadde det over flere år uten at jeg skjønte hva det vart, før det ble akutt verre etter en intensiv trening. Tok MR, som viste mortons nevrom. Opererte og er blitt helt fin etterpå.👍 Anonymkode: 2be1e...601
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #9 Skrevet 12. februar 2019 På 04.02.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev: Jeg fikk kortisonsprøyte for mortons nevrom i november med umiddelbar lindring. Effekten varer ennå, kjenner kun litt ubehag dersom jeg går med for trange sko. Anonymkode: 175af...bd7 Jeg skal nå prøve dette. Hvordan forløp det for deg, fikk du kun kortison, eller måtte du også styre med såletilpasning osv? Og hvor vondt hadde du før du fikk kortison, brukte du såler da? Anonymkode: c07e4...fb3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 Litt oppdatering fra HI, til informasjon: Jeg var til ortoped og fikk satt kortison. Nokså umiddelbar virkning, det er deilig å kunne bruke foten igjen. Eventuell ny runde om fire uker dersom smertene da har kommet tilbake, og dersom ikke det hjelper, blir det operasjon. Såletilpasning var ingen vits i, mente han, med mindre man begynte med såletilpasning "dagen etter" man oppdaget smertene, altså helt fra starten, og det rekker jo stort sett ingen. Anonymkode: c07e4...fb3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå