Gå til innhold

Interessert kollega?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kvinne i midten av 30-årene her. Jobber sammen med en fyr i 40-årene som jeg lurer på er interessert. Og helt ærlig er jeg interessert selv.

Han kan beskrives som en litt spesiell type, han kan beskrives som "sær", firkanta, holder seg for seg selv, sagt rett ut at han ikke ser helt verdien med "sosialisering" med kolleger (arbeidsmiljø er uviktig), han er på jobb kun for å jobbe, opptatt av at ting er korrekt og at rutiner følges. Er introvert og innadvendt. Noen har beskrevet han litt som en robot - det skal ikke være rom for tolkning.

Allikevel samarbeider vi bra (muligens fordi jeg er introvert og innadvendt selv), selv om jeg til tider kan irritere meg over at han er særdeles lite rund i kantene (jobben fordrer en del selvstendig arbeid og at man "bruker sunn fornuft", hvilket han er særdeles lite tilhenger av).

Det er allikevel noe som fatter min interesse ved han. Vet ikke helt hva det er. Og nå har han begynt å sende meg lenker til ting han synes er artig (i arbeidstida) via Skype, og "morsomme" smser på fritida (jeg visste ikke at han hadde nummeret mitt engang). Vi har faktisk sendt hverandre smser hele helgen med morsomheter (ikke direkte vitser, men ordspill osv).

Hvordan ville dere tolket dette? Det såpass ulikt han at jeg faktisk ikke vet hvordan jeg skal reagere.

Anonymkode: e7d62...6da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tolket det som han var interessert. Om det er i vennskap eller noe annet er vanskelig å si

Anonymkode: 1e4b0...1db

• Liker 4
Skrevet

Jeg er introverte og sjenert og kan garantere at jeg hadde virket annerledes "skriftlig" via sms, skype o.l. enn IRL. Handler om trygghet bl.a. Jeg (kvinne) kunne gjort som han, og forsøkt sjekke interessen via sms/Skype e.l.

Men; er du sikker på at du vil innlede noe med en kollega? Har du tenkt over følgene både om det går og ikke går? Både for dere og de andre kollegaene deres? Mener ikke å være "politi", men er interessert i rar kollega selv, og lest mye i det siste om hva jobbeksperter o.l. har uttalt i media om det, og ser at det kan bli et fucka helvete. Så bare tenk over det først. Ønsker deg uansett lykke til 🙂

Anonymkode: 84556...ed9

Skrevet

Ts her.

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tolket det som han var interessert. Om det er i vennskap eller noe annet er vanskelig å si

Anonymkode: 1e4b0...1db

Nei, ikke godt å si. Han er dessverre litt vanskelig "å lese". 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er introverte og sjenert og kan garantere at jeg hadde virket annerledes "skriftlig" via sms, skype o.l. enn IRL. Handler om trygghet bl.a. Jeg (kvinne) kunne gjort som han, og forsøkt sjekke interessen via sms/Skype e.l.

Men; er du sikker på at du vil innlede noe med en kollega? Har du tenkt over følgene både om det går og ikke går? Både for dere og de andre kollegaene deres? Mener ikke å være "politi", men er interessert i rar kollega selv, og lest mye i det siste om hva jobbeksperter o.l. har uttalt i media om det, og ser at det kan bli et fucka helvete. Så bare tenk over det først. Ønsker deg uansett lykke til 🙂

Ja, jeg er sånn selv, jeg er mye mer sikker på meg selv i skriftlig kommunikasjon, og han er god til å kommunisere skriftlig. Jeg får en følelse av at han prøver å flørte, men det er litt vanskelig å si.

Men ja, du har et poeng, samtidig er det flere på jobb som har funnet "den rette" der jeg jobber, så vel, jeg tror jeg skal gi det en sjanse. Får se litt an. Men jeg har altså tenkt over det, samtidig som det er veldig dumt å kaste vekk en sjanse hvis han virkelig er en jeg vil satse på. Meh. Vanskelig dette. ;) 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Nei, ikke godt å si. Han er dessverre litt vanskelig "å lese". 

Ja, jeg er sånn selv, jeg er mye mer sikker på meg selv i skriftlig kommunikasjon, og han er god til å kommunisere skriftlig. Jeg får en følelse av at han prøver å flørte, men det er litt vanskelig å si.

Men ja, du har et poeng, samtidig er det flere på jobb som har funnet "den rette" der jeg jobber, så vel, jeg tror jeg skal gi det en sjanse. Får se litt an. Men jeg har altså tenkt over det, samtidig som det er veldig dumt å kaste vekk en sjanse hvis han virkelig er en jeg vil satse på. Meh. Vanskelig dette. ;) 

I know the feeling 🙂 som sagt, litt sånn halvveis i samme båt selv. Men fordel for deg at det er flere som har funnet noen der før da. Hos meg har det et par ganger de siste ukene kommet et par kommentarer fra en sjef om hvor problematisk kjærlighetsforhold er på jobb. Hjelper heller ikke for meg at en annen kollega tidvis flørter åpenbart med han jeg liker. Kinkig. På tide og finne ny jobb 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...