AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #21 Skrevet 8. februar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva snakker du om? Lille Karachi og det ene og andre. Jeg har bodd der i 21 år og aldri opplevd noe merkelig. Det har vært verre for min del å bo på Ullerntoppen for der var alt bare mas og jag på det overfladiske. Så nei, det er mange utlendinger som bor der ja, men som alle andre steder fins det greie og ugreie folk. Den gjengen du snakker om ble smuldra opp da mor og far ble tatt. Det er riktignok noen utfodringer, men ingen gjetto. Utlendingene i Norge eier leilighetene. I ghettoer går alt på det offentlige. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hva vi klager på. Det er stadig nordmenn som flytter fra Oslo Øst, men samtidig klager over at det blir flere utlendinger samla på ett sted. Hehe ironic. Anonymkode: b7075...168 Styret i brl ditt sitter på tall på hvor mange av leilighetene er eid av kommunen der du bor. Du får nok noen aha opplevelser når du spør styreformannen eller vaktmesteren neste gang du ser dem. Anonymkode: d944a...ba8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #22 Skrevet 8. februar 2019 Jeg bor på Karihaugen/Ellingsrud rett ved Furuset, har aldri opplevd noe bråk eller noen usedvanligheter. Den eneste slitsomme naboen jeg har er morsomt nok en hvit dame i 50-årene som ringer på hos meg av og til for å klage på det ene og andre, og greier alltid på et eller annet vis å skylde på innvandrerne. Mistenker hun kontakter meg fordi jeg er en blond dame på 26 og antar hun derfor anser meg som "alliert" eller "forstående". Jeg synes Furuset er rolig og trygt, og har aldri opplevd noe annet de fem årene jeg har bodd her Anonymkode: 227b3...56a 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #23 Skrevet 8. februar 2019 Jeg bor på Ellingsrudåsen, og jobber på Furuset. Det er mye invandrere der, og så sent som på vei hjem fra jobb i kveld havna jeg midt inni ett virrvarr av ungdommer, vektere og 4 politibiler.... Hva som hadde skjedd nå er jeg usikker på. Har også vart farlig nære både knivstikking og skyteepisoder på veien hjem. Så jeg hadde nok aldri flyttet til Furuset, selv om man får mye leilighet for pengene der. Men 1 holdeplass lenger med t-banen, på Ellingsrud er det hakket bedre! litt bedre mix av etnisiteter og ett kjempe bra samhold blandt beboerene. Har bodd her i 12 år nå, og stortives. Skolen er også mye bedre enn sitt rykte. Anonymkode: 2c245...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #24 Skrevet 9. februar 2019 De folka som kommenterer her får meg til å kaste opp 🤮 og viser at de ikke kjenner godt til Oslo. For det første I Furuseth er det veldig hyggelig folk. For det andre det er like mange nordmenn som innvandrere. Det er farligere å gå på byen alene om natten enn på Furuseth. Og til dere som kommenterer her uten noe anelse om hva dere snakker om. Skaff dere et liv. Min søster har bodd der i over 20 år og har aldri hørt hun klage. Til deg Ts tar gjerne en tur opp der og snakk med folka som bor der, da får du det ekte svare. Hilsen Oslo borger. Anonymkode: 316f8...0f2 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #25 Skrevet 9. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De folka som kommenterer her får meg til å kaste opp 🤮 og viser at de ikke kjenner godt til Oslo. For det første I Furuseth er det veldig hyggelig folk. For det andre det er like mange nordmenn som innvandrere. Det er farligere å gå på byen alene om natten enn på Furuseth. Og til dere som kommenterer her uten noe anelse om hva dere snakker om. Skaff dere et liv. Min søster har bodd der i over 20 år og har aldri hørt hun klage. Til deg Ts tar gjerne en tur opp der og snakk med folka som bor der, da får du det ekte svare. Hilsen Oslo borger. Anonymkode: 316f8...0f2 Og over alt i Oslo skjer det bråk for tiden. Bor selv på Sognsvann og her er det politi hele tiden. Anonymkode: 316f8...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #26 Skrevet 9. februar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: De folka som kommenterer her får meg til å kaste opp 🤮 og viser at de ikke kjenner godt til Oslo. For det første I Furuseth er det veldig hyggelig folk. For det andre det er like mange nordmenn som innvandrere. Det er farligere å gå på byen alene om natten enn på Furuseth. Og til dere som kommenterer her uten noe anelse om hva dere snakker om. Skaff dere et liv. Min søster har bodd der i over 20 år og har aldri hørt hun klage. Til deg Ts tar gjerne en tur opp der og snakk med folka som bor der, da får du det ekte svare. Hilsen Oslo borger. Anonymkode: 316f8...0f2 http://statistikkbanken.oslo.kommune.no/webview/ Ifølge, OSLO KOMMUNES STATISTIKKBANK (lenke) så er det (kan ikke lage direktelink du må trykke på skole så minoritetsandel) Furuset skole 93,6 % Granstangen skole 95,7 % andel minoriteter på skolen. Anbefaler at du melder inn til OSLO KOMMUNES STATISTIKKBANK at det tydeligvis er feil med statistikken de fører, med mindre du bare sprer fake news fordi du har noen agenda da? Hva vet jeg ? Er selv fra Oslo Øst, og det er ingen tvil om at dette er et, område med sine problemer, å forsøke dysse det ned ser jeg lite poeng i. En kan ikke flytte til ghettoen og tro at alt skal være flott... Det er nedsider og personlig ville ikke jeg anbefalt folk å flytte dit med mindre de ikke har andre muligheter. Skjønner at prisene i Oslo er sinnsyke men da er det kanskje heller å vurdere om kanskje andre byer kan gi bedre muligheter for et godt sted og bo og en fin fremtid, alle må ikke bo i Oslo liksom det er nok av folk der allerede synes jeg 😛 Anonymkode: 8015f...2f4
WCKD Skrevet 9. februar 2019 #27 Skrevet 9. februar 2019 På 7.2.2019 den 13.31, AnonymBruker skrev: Furuset ghettoen bør man forstå før flytter ditt. Jeg ser at noen skriver at de både bor der og liker det. Min kommentar er; demografiske tall lyver ikke. Slutt å spre falske nyheter. Furuset er og blir en ghetto for lav inntekt og stor andel av ikke vestlig og vestli innvandring. Kommunen eier mange leiligheter her for NAVere og rusbrukere. Har du norske barn på f.eks. Gran skole (origo i Furuset) så er du i absolutt mindre tall; de fleste snakker ett helt annet morsspråk enn norsk. Så ja, dette er lille Karachi og vil forbli det. Gjengene og kriminaliteten det fører med seg er bare en "bonus", noe som skyldes først og fremst fattige innvandrere med et helt annet kjønns-syn og lite respekt for norsk kultur. Anonymkode: d944a...ba8 Heller Furuset der folk er ekte enn Holmenkollen, vestkanten forøvrig, Asker og Bærum. Det er minst like problemer der, de bare synes ikke like mye for de gjemmes i gigantiske villaer. 2
morhjertegod Skrevet 9. februar 2019 #28 Skrevet 9. februar 2019 På 2.2.2019 den 22.04, AnonymBruker skrev: Bare utlendinger som bor der og flere slåsskamper. Som jente kan du ikke gå der alene på kvelden. Ikke flytt dit Anonymkode: 56397...78a For det første, hvordan vet du at ikke TS er utlending selv? For det andre, du veit ikke hva du snakker om. 2
jabx Skrevet 9. februar 2019 #29 Skrevet 9. februar 2019 (endret) På 2.2.2019 den 22.02, AnonymBruker skrev: Ser at prisene er ganske lave her i forhold til andre steder i Oslo. Noen som bor her ? åssen er det ? Er forøvrig Jente på 23 år uten barn. Anonymkode: 8397e...3db Hold deg LANGT unna. Med mindre du liker å bli "kulturberiket" nærmest daglig. Endret 9. februar 2019 av jabx
jabx Skrevet 9. februar 2019 #30 Skrevet 9. februar 2019 På 2.2.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev: Kvifor det? Furuset er i Oslo, ikkje i eit anna land. Anonymkode: 834ea...773 Innvandrerandelen er skyhøy.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #31 Skrevet 10. februar 2019 Hvis det er godt nok for Sophie Elise, så er det vel greit for andre unge kvinner på 24... Anonymkode: 9a475...41e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2019 #32 Skrevet 10. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis det er godt nok for Sophie Elise, så er det vel greit for andre unge kvinner på 24... Anonymkode: 9a475...41e Sophie Elise bor da ikke midt i gettoen på Furuset! Hun bor på Ellingsrudåsen,( Nordre Fjeldstad) i ett ganske så hvitt nabolag... På Ellingsrud er det ett ganske tydelig skille. De etnisk norske bor i rekkehus, og utleningene bor i blokkene rundt... Forkjellen på Ellingsrud og Furuset er overaskende stor, med tanke på at det kunn er 1 t-banestopp unna. Anonymkode: 2c245...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå