Gå til innhold

bo på Furuset i oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at prisene er ganske lave her i forhold til andre steder i Oslo. Noen som bor her ? åssen er det ? Er forøvrig Jente på 23 år uten barn.

Anonymkode: 8397e...3db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare utlendinger som bor der og flere slåsskamper. Som jente kan du ikke gå der alene på kvelden.  Ikke flytt dit 

Anonymkode: 56397...78a

• Liker 3
Skrevet

Hei, 

jente 24 her. Bor på furuset, og det er absolutt ikke som "Anonymkode: 56397...78a" påstår. 

Bodd her i noen år, og har aldri opplevd slåsskamper eller ubehagelige hendelser på kveldene. Jeg går ofte tur på kveld og natt alene. Er en del innvandrere som bor her ja, men ikke mer enn hvite. De jeg har truffet på er normale mennesker som lever normale liv med normale jobber og har tilsynelatende like normale liv som hvemsomhelst.  

Igjen, jeg går ofte alene på kveld og natt-hele året- og har truffet på folk på turene mine. Det har aldri vært noe ubehagelig. 

Trives veldig veldig godt her, blir boende sålenge jeg har plass nok. 

Anonymkode: b7b28...e34

• Liker 14
Skrevet

Vil anbefal deg å bruke hijab e.l. Det er også lurt å se ned i bakken om du møter noen. Prøv å vær minst mulig utendørs.

Anonymkode: 00c4c...ebf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil anbefal deg å bruke hijab e.l. Det er også lurt å se ned i bakken om du møter noen. Prøv å vær minst mulig utendørs.

Anonymkode: 00c4c...ebf

Kvifor det? Furuset er i Oslo, ikkje i eit anna land. 

Anonymkode: 834ea...773

• Liker 6
Skrevet

Interessant bruk av versaler.

Anonymkode: 65070...b0a

Skrevet

Nei, det er en grunn til at det er billig... Om du har dårlig råd bør du heller finne noe veldig lite et mer trygt sted. Hilsen person fra Oslo Øst...

Anonymkode: 8015f...2f4

Skrevet

Det er generelt lurt å oppholde seg i et område en stund før man kjøper bolig der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fra landet egentlig :) ønsker meg inn i Oslo. Noen flere som bor der der som har erfaringer?

Skrevet

Jeg anbefaler Teisen! 

Landlig men fortsatt nære byen. Mye hyggelige folk i alle aldre, og mange nyinnflyttere i etableringsfasen. :) 

Anonymkode: 8d6d3...cae

Skrevet

Det er ikke utrygt noe sted i Oslo, for vanlige folk. 

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er fra landet egentlig :) ønsker meg inn i Oslo. Noen flere som bor der der som har erfaringer?

Hvis du aldri har bodd i Oslo, lei noe før du kjøper. Så kan du ta noen utflukter til de områdene du vurderer å kjøpe i.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er etnisk norsk, og har bodd på Furuset i fire år.  Det bor mange der med utenlandsk bakgrunn, men det har aldri skapt problemer for meg, liker i grunnen det multikulturelle miljøet som preger store deler av østkant-Oslo :)  Jeg vokste opp i Gamlebyen/ Grønland og skulle gjerne fortsatt å  bo der, men Furuset var der jeg hadde råd til å kjøpe noe eget i første omgang.

(Jeg kommer aldri til å flytte til vestkanten av byen. Det er så stillestående og "dødt" der i forhold)

Anonymkode: 11b4b...26e

• Liker 4
Skrevet

Kan tipse deg om et annet sted med en del innvandrere også, men som ikke har den gjengmentaliteten som Furuset er så beryktet for. Flytt til Linderud eller Veitvet. Det er på andre siden av Groruddalen. Et kvarter med t-banen til byen. Rimeligere priser på bolig enn mange andre steder i Oslo.

Jeg har bodd her i tre år nå, og trives veldig godt. Var det stedet jeg hadde råd til å kjøpe da jeg skulle ut på boligmarkedet alene.

Anonymkode: ef9bd...784

Skrevet

Skulle også tipse om Veitvet, ganske sentralt for å være billig. Linderud. Ellers Opsal, Lambertseter, men de er litt lengre fra senter. Aner ikke om Furuset dessverre. 

Anonymkode: 966c2...595

Skrevet

Jeg syns ikke det området er særlig attraktivt, men det kommer an på hva du ser etter i en bolig og hva dine behov er.. Jeg kjøpte feks på Jessheim. Det er 35min med tog til Oslo, og det er mark, rolig, alle butikker osv du trenger, samt lavere priser. Ved Furuset har du konstant støy fra motorveien og mye luftforurensning. For meg er de to tingene vesentlig da jeg 1)liker å ha det rolig, 2)liker å ha vinduet oppe om natten, 3)vil ikke puste inn forurenset luft hele dagen, 4) støy er stressende og motorveien sier aldri stopp. 

Mitt råd er derfor å se på områder du kanskje trodde var øde. Furuset er ikke særlig mye nærmere Oslo S når du begynner å se på kollektivtilbud etc. 

Anonymkode: 0378a...4ed

Skrevet

Jeg bor ikke på Furuset, men jobber der, og har også venner og bekjente som bor/har vokst opp der. Kjenner ingen med negative erfaringer, du får som du har sett mye for pengene, og det er flotte turmuligheter og fantastiske utsiktspunkter. Men det er forskjell på området med tanke på motorveistøy o.l som en her påpeker, så ville tatt meg en tur opp dit og kikket litt rundt. Sånn umiddelbart tenker jeg at litt ned mot Lindeberg er finest. Veldig sentralt er det jo ikke, men banen bruker ikke mer enn 20 minutter inn til sentrum (og går to ganger i kvarteret i rushtida i alle fall).

Mange andre fine steder på linje 5 også, som du får tips om, men der er jeg ikke så godt kjent :)

Anonymkode: 92617...49b

• Liker 1
Skrevet

Bodd på Rødtevt. like meg der. God blanding av blokker og hus, god miks av etnisk norske og nye landsmenn. Nær skog og mark og med et badevann i like nærheten. T-bane og en haug av busser går derfra.

Anonymkode: 663ae...61c

Skrevet

Furuset ghettoen bør man forstå før flytter ditt.

Jeg ser at noen skriver at de både bor der og liker det. Min kommentar er; demografiske tall lyver ikke. Slutt å spre falske nyheter.

Furuset er og blir en ghetto for lav inntekt og stor andel av ikke vestlig og vestli innvandring. Kommunen eier mange leiligheter her for NAVere og rusbrukere.

Har du norske barn på f.eks. Gran skole (origo i Furuset) så er du i absolutt mindre tall; de fleste snakker ett helt annet morsspråk enn norsk.

Så ja, dette er lille Karachi og vil forbli det. Gjengene og kriminaliteten det fører med seg er bare en "bonus", noe som skyldes først og fremst fattige innvandrere med et helt annet kjønns-syn og lite respekt for norsk kultur.

Anonymkode: d944a...ba8

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Furuset ghettoen bør man forstå før flytter ditt.

Jeg ser at noen skriver at de både bor der og liker det. Min kommentar er; demografiske tall lyver ikke. Slutt å spre falske nyheter.

Furuset er og blir en ghetto for lav inntekt og stor andel av ikke vestlig og vestli innvandring. Kommunen eier mange leiligheter her for NAVere og rusbrukere.

Har du norske barn på f.eks. Gran skole (origo i Furuset) så er du i absolutt mindre tall; de fleste snakker ett helt annet morsspråk enn norsk.

Så ja, dette er lille Karachi og vil forbli det. Gjengene og kriminaliteten det fører med seg er bare en "bonus", noe som skyldes først og fremst fattige innvandrere med et helt annet kjønns-syn og lite respekt for norsk kultur.

Anonymkode: d944a...ba8

Hva snakker du om? Lille Karachi og det ene og andre. Jeg har bodd der i 21 år og aldri opplevd noe merkelig. Det har vært verre for min del å bo på Ullerntoppen for der var alt bare mas og jag på det overfladiske. Så nei, det er mange utlendinger som bor der ja, men som alle andre steder fins det greie og ugreie folk. Den gjengen du snakker om ble smuldra opp da mor og far ble tatt. Det er riktignok noen utfodringer, men ingen gjetto. Utlendingene i Norge eier leilighetene. I ghettoer går alt på det offentlige. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hva vi klager på. Det er stadig nordmenn som flytter fra Oslo Øst, men samtidig klager over at det blir flere utlendinger samla på ett sted. Hehe ironic. 

Anonymkode: b7075...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...