Gå til innhold

Skikkelig komplekser...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så jeg har ett problem som er et av de få tingene som virkelig plager meg: jeg er skikkelig disponert for inngrodde hår. Ifølge det jeg har lest så er det tre ting som kan gjøre en tilbøyelig for inngrodde hår; 1. Sterke hår, 2. Krøllete hår, 3. Fet hud.

Her er jeg 3/3. I totalen bør jeg ikke klage over dette, jeg har tross alt tykt hår på hodet som mange misunner meg, og en hud med mye fuktighet som gir få rynker i fremtiden. Og man får ikke det ene uten det andre. Men dette hater jeg. 

Det er faktisk slik at det hemmer meg litt seksuelt. I perioder synes jeg ikke underlivet ser ut, og det har forårsaket at jeg helst vil ha sex med lyset av eller i det minste i dempet belysning, og jeg vender meg helst slik at han ikke får veldig direkte innsyn til problemområdene. Bakfra er fint, eller bena opp slik at han heller ser direkte inn, og ikke i lysken (der problemområdet er). Vi har knallbra sex uten noen form for klager fra hans side, men jeg er jo ellers fornøyd med (øvrig) kropp og skulle nå helst sett at jeg ikke hadde noen "greier" å tenke på seksuelt.

Jeg følger alle rådene som så behjelpelig kommer hver gang jeg skal til voksing: peeling hver uke, bruk denne kremen (helst kjøpt hos oss!), unngå syntetisk undertøy. Alt dette er bare overfladiske ting som ikke kommer til roten (!) av problemet.

Peeling har jeg forsøkt både i form av vanlig gel, skrubbevott og selveksfolierende kremer. Det kommer rett og slett ikke dypt nok, jeg kan se selv at hårene vokser innover lenger under hudoverflaten. Skrubben blir som en god rens, men hjelper ikke hårene riktig vei. Hvis jeg får "skrubb!" som tips en gang til, kommer jeg til bli gal. 

Det har hjulpet med Tend skin på nupper som har oppstått, og om jeg også klarer å ligge unna, forbedrer det seg da over noen dager. Rett etter ny voksing ser det også bedre ut, men det tar ikke veldig lang tid før det blir verre.

Og jeg vet hva kronspørsmålet blir: hvorfor ikke slutte å fjerne hår i det hele tatt? Vel, jeg har noen momenter: 1. Jeg har, som sagt, kraftig hårvekst, og den sniker seg ut på sidene og utover den vanlige bikinilinjen. 2. Jeg har forsøkt å la det gro helt ut, men ser fortsatt nuppene igjennom. 3. Med "full busk" opplever jeg også mer lukt fra underlivet, spesielt under mensen, uavhengig av hygiene. 

Det som utløste det hele i kveld var, dessverre, en post jeg kom over på instagram. Et up close-bilde av en jentes underliv med en liten truse og en tatovering som skulle si et eller annet, uretusjert. Det var i mine øyne et helt normalt underliv, men litt sår hud og en nupp fikk kommentarfeltet i harnisk, med innspill om at det var "gross" og t.o.m. spekulasjoner om en evt. kjønnssykdom (!).

Jeg er sikkert for voksen til å bry meg så mye om sosiale medier, men den gjorde meg ukomfortabel og litt ekstra stressa.

Vet ikke om dette overhodet kan hjelpes, men...noen medsøstre i alle fall? Hva er din løsning?

Anonymkode: 42eac...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...