AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1 Skrevet 2. februar 2019 Jeg fikk vite noe jeg reagerte veldig på i dag. Ei venninne ble bitt av hunden sin, eller rettere sagt angrepet... Ikke bare én gang, men to! Det har aldri skjedd tidligere, før det plutselig skjedde i dag. Dette er en stor og sterk hund, så det skremmer meg veldig. Jeg har alltid vært skeptisk til hunder og dette gjør at jeg aldri kommer til å nærme meg denne hunden igjen. Min mening har alltid vært at hunder som angriper skal avlives, uten unntak. Det virker kanskje strengt for andre, men det er hvertfall min mening. Det største problemet jeg har med denne hendelsen er at hunden trenes til å bli redningshund og at hun mener dette ikke vil gi noen konsekvenser i forhold til hundens jobb som redningshund. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Føler at ledelsen redningsgruppen hunden er i bør få vite om hendelsen, men hun vil ikke si det til noen.. Har man noen som helst plikt til å melde fra om slike hendelser? Bør jeg melde fra om hun ikke gjør det selv? Føler meg veldig mellom barken og veden her, man vet jo aldri om dette kan skje igjen 🤷🏼♀️ Anonymkode: 144f8...34d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #2 Skrevet 2. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk vite noe jeg reagerte veldig på i dag. Ei venninne ble bitt av hunden sin, eller rettere sagt angrepet... Ikke bare én gang, men to! Det har aldri skjedd tidligere, før det plutselig skjedde i dag. Dette er en stor og sterk hund, så det skremmer meg veldig. Jeg har alltid vært skeptisk til hunder og dette gjør at jeg aldri kommer til å nærme meg denne hunden igjen. Min mening har alltid vært at hunder som angriper skal avlives, uten unntak. Det virker kanskje strengt for andre, men det er hvertfall min mening. Det største problemet jeg har med denne hendelsen er at hunden trenes til å bli redningshund og at hun mener dette ikke vil gi noen konsekvenser i forhold til hundens jobb som redningshund. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Føler at ledelsen redningsgruppen hunden er i bør få vite om hendelsen, men hun vil ikke si det til noen.. Har man noen som helst plikt til å melde fra om slike hendelser? Bør jeg melde fra om hun ikke gjør det selv? Føler meg veldig mellom barken og veden her, man vet jo aldri om dette kan skje igjen 🤷🏼♀️ Anonymkode: 144f8...34d Sikkert på at det ikke var hopping og leke biting? Om en stor sterk virkelig angriper så vil en person bli skadet. Tror du kan ha misforstått Anonymkode: 8fb40...113 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #3 Skrevet 2. februar 2019 Dette tror jeg ikke på en gang. Har sett lignende tråder her før og jeg tror du er en hundehater som liker å lage tråder om hvor gærne og upålitelige hunder er. Klin på ordet "redningshund" så får du max svar i tråden...gjesp. Anonymkode: e4ebc...538 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #4 Skrevet 2. februar 2019 Det var absolutt ikke lek, hun sa selv at hunden angrep henne Anonymkode: 144f8...34d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #5 Skrevet 2. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Det var absolutt ikke lek, hun sa selv at hunden angrep henne Anonymkode: 144f8...34d "Angrep" henne altså, og ikke bet henne. Kan du forklare nøyaktig hvorfor og hvordan dette skal ha skjedd, to ganger? Og hvorfor du kaller det angrep og ikke bitt? Eller sa hun bare: "Hunden min angrep meg to ganger idag, den har aldri gjort det før!" Vi som har erfaring med hunder hører jo hvor langt ute på jordet dette høres ut så jeg tror du må forklare. Anonymkode: e4ebc...538 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #6 Skrevet 2. februar 2019 Jeg vet dette høres for utrolig ut til å være sant, men det har faktisk skjedd. Jeg vil ikke legge ut for mye detaljer i forhold til hvordan dette skjedde, for jeg vil ikke at hun og hunden skal bli gjenkjent. Hunden hadde angrepet, blant annet bitt henne i brystet og armen, helt uprovosert tidlig på dagen. Senere på kvelden hadde båndet til hunden hekta seg fast i en gren og hunden bet henne i underarmen. Hun fikk dype bitemerker både på brystet og i armen, hun hadde på en tykk parkas, så det gikk ikke hull på huden. Hun sa at hun ble livredd og helt hysterisk. Eneste jeg lurte på er om man har noen form for varslingsplikt til nrh etter slike hendelser? Anonymkode: 144f8...34d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #7 Skrevet 2. februar 2019 Aldri hørt om noe lignende. Ekstremt uvanlig. Vet ikke hvor man rapporterer Anonymkode: 8fb40...113 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #8 Skrevet 2. februar 2019 Regner med hun selv tar ansvar for hunden sin. Anonymkode: 90b06...7c1
Tabris Skrevet 2. februar 2019 #9 Skrevet 2. februar 2019 Vi vet for lite til å kunne si noe bastant om hvorfor hunden bet eller hva som bør gjøres. Var den redd? Har den vondt? Hvor hyt ar stressnivået, var det en overslagshandling? Ressursforsvar? Hva er forhistorien mellom eier og hund, har hunden tidligere vist dempende eller mindre aggresive signaler som eier ikke har hørt på? osv.
xinnia Skrevet 2. februar 2019 #10 Skrevet 2. februar 2019 Tipper en slik hund ikke vil bli godkjent som redningshund.. og så lenge det ikke er din hund trenger du jo ikke å omgås denne- derav ikke ditt problem. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå