Gå til innhold

I ferd med å bli ghostet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har datet en flott mann siden slutten av november/begynnelsen av desember. Og det var så flott i begynnelsen, kjente sommerfugler, følte at han begjærte meg, var trygg på at han ville det samme som meg. 

Men dessverre i slutten av desember begynte min eks å ta kontakt, søke oppmerksomhet og krangling. Jeg er ferdig med min eks, men dessverre har han gitt meg psykiske problemer, som jeg dessverre lot gå ut over han jeg dater. 

Når jeg sier at jeg lot det gå utover han mener jeg at jeg ble følelsesmessig avstumpet, ga ikke mer enn jeg måtte. Nå har jeg heldigvis kommet litt ut av denne spiralen igjen, men nå er ikke daten den samme lenger. 

Han er ikke så på, hører sjeldent fra han og generelt likegyldig om jeg spør om vi skal finne på noe. Når vi er sammen så puser han på meg, vi kysser og har sex, han overnatter som regel og drar med en gang vi står opp. Så når vi først er sammen, er alt som det var. 

Jeg er redd jeg er i ferd med å bli ghostet, og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han. Jeg ønsker å fortelle han hvorfor jeg har vært som jeg har vært, og spørre han rett ut om han fremdeles er interessert og om vi skal investere skikkelig i dette. Nå har jeg latt ballen vært hos han, og det har resultert i 6 dager uten kontakt, så om jeg skal spørre han blir det over melding. 

Dette ble rotete ser jeg, det er vel slik det er i hodet mitt. Blir det for dumt å sende en bekreftelsesøkende melding til han? Eller skal jeg bare ta hintet og la han være i fred? 

Anonymkode: ddc9e...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hei du, nå har det vært veldig stille fra din kant i det siste. Jeg vil derfor bare høre med deg om du fremdeles er interessert i å treffes eller om du ønsker å avslutte det? Det er helt i orden uansett hva du svarer, jeg vil i hvertfall få vite om det, vil nødig bare bli puttet i arkivskuffen."

For mye? 

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Hei du, nå har det vært veldig stille fra din kant i det siste. Jeg vil derfor bare høre med deg om du fremdeles er interessert i å treffes eller om du ønsker å avslutte det? Det er helt i orden uansett hva du svarer, jeg vil i hvertfall få vite om det, vil nødig bare bli puttet i arkivskuffen."

For mye? 

Ts

Klar og grei tale.

Anonymkode: 8f652...00c

Skrevet

Hvis han stikker med en gang han har fått sitt, så sier det vel seg selv hvordan han ser på deg? Dessuten: du er nok allrede ghostet om han har greid bruke 1 uke på å svare på om han vil noe seriøst. Han kunne nesten like gjerne skreket: NEIIIIII!! JEG VIL BARE PUUUUULE!!!!

Anonymkode: de359...965

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis han stikker med en gang han har fått sitt, så sier det vel seg selv hvordan han ser på deg? Dessuten: du er nok allrede ghostet om han har greid bruke 1 uke på å svare på om han vil noe seriøst. Han kunne nesten like gjerne skreket: NEIIIIII!! JEG VIL BARE PUUUUULE!!!!

Først og fremst, så er det ikke det at han stikker med en gang han er ferdig å pule. Vi våkner, koser drikker kaffe og drar til hver vår jobb. Slik har det vært siden dag 1, så akkurat det ser jeg ikke på som et problem. 

Jeg har heller ikke spurt han om han vil noe seriøst nå i disse dager. Jeg spurte han på nyttårsaften og da var det klar tale at ja, det var dette han ville. Men som sagt, så har det forandret seg nå, og derfor søker jeg råd om hvordan jeg kan formolere meg til han. 

Så recap: les HI på nytt. 

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mye? 

Ts

Send dette 

Anonymkode: 00a89...5cb

Skrevet

Hva med å spørre han om han vil ha sex i kveld? Si at du har kjøpt sexy undertøy, pisk og håndjern og at du trenger hjelp til å bli festet slik at du kan få straffen din, hans hjelp! Legg gjerne til at du fant masse voksen leketøy der også som du har tatt med og satt batterier i.

Dukker han opp kan du først si at du vil snakke litt da du er usikker på dere og trenger svar. Det tar ikke lang tid for ham å svare på om han har endret mening og ikke lenger ser på dere som levedyktig? Si at alt du trenger er et ærlig svar og at du uansett ikke vil bli sinna eller lign. Du vil bare vite hva du har å forholde deg til.

Og grunnen til all den falske sex seansen kan du forklare med at han ikke svarte så lenge du spurte på en normal høflig måte. At han allikevel svarte nå vil dessuten gi deg en viss ledetråd til deg om hva som foregår....?

Lykke til"

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Først og fremst, så er det ikke det at han stikker med en gang han er ferdig å pule. Vi våkner, koser drikker kaffe og drar til hver vår jobb. Slik har det vært siden dag 1, så akkurat det ser jeg ikke på som et problem. 

Jeg har heller ikke spurt han om han vil noe seriøst nå i disse dager. Jeg spurte han på nyttårsaften og da var det klar tale at ja, det var dette han ville. Men som sagt, så har det forandret seg nå, og derfor søker jeg råd om hvordan jeg kan formolere meg til han. 

Så recap: les HI på nytt. 

TS

Jammen daså: sålenge dere drikker kaffi sammen: elsker han deg. Garantert!! ( :ironi:) Snu problemstillingen da: hadde du selv latt noen henge i 6 dager, på en såpass sårbar melding?? Regner med svaret er nei. Både om du var interessert og dersom du ikke var interessert også. Mao: han er ingen "flott" mann i det hele tatt. Og han er veldig neppe en forelska mann. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jammen daså: sålenge dere drikker kaffi sammen: elsker han deg. Garantert!! ( :ironi:) Snu problemstillingen da: hadde du selv latt noen henge i 6 dager, på en såpass sårbar melding?? Regner med svaret er nei. Både om du var interessert og dersom du ikke var interessert også. Mao: han er ingen "flott" mann i det hele tatt. Og han er veldig neppe en forelska mann. 

Igjen, jeg har ikke sendt han noen melding, jeg sier jeg skal sende han en melding. 

Helt greit at du mener det, og jeg setter pris på meningen din, men det hadde et topp om du faktisk fikk med deg riktig informasjon. 

Ts

Skrevet

Ingenting er mer turn off enn at daten begynner å styre med eksen sin. Og det gjøres bare verre med forklaringer..når man er nyforelsket skal man ikke trenge å forklare hvorfor man er følelsesmessig avstumpet grunnet psykiske problemer påført av eksen lala..over og ut...

Anonymkode: 88beb...9c7

Skrevet

Nei send meldingen! Er han noe å samle på vil han forstå forklaringen din, kanskje ikke i øyeblikket, det er jo litt spesielt, men når han har fått tenkt seg litt om. Er jo ikke en problemstilling man møter ofte liksom.

Jeg tenker at om jeg hadde holdt meg unna på det viset han gjør hadde det vært for å beskytte meg selv, begrense vonde følelser. Og jeg hadde blitt overlykkelig for at hun tok kontakt, og for forklaringen. Følelser forsvinner ikke så fort av seg selv, så tenk etter om du kan ha sagt eller gjort noe som har styrt han i den retning. Handlinger taler sterkere enn ord, sant? Og det å sende den meldingen er ikke bare ord, også handling. Jeg synes det er helt rett og ønsker deg lykke til. Det krever vel litt mot, men fokuser på hva du kan vinne, så finner du garantert mot!

Anonymkode: 4c7d8...7dd

Skrevet

Jeg ville sendt melding, men det høres ut som han bare er interessert i sex

Anonymkode: 2ef96...807

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mye? 

Ts

Jeg ville ikke sendt den meldingen. 

Det er en type melding jeg kanskje ville sendt for noen år siden, men nå synes jeg den høres litt passiv-aggressiv ut. Det er "helt i orden" uansett hva han svarer - det er vel egentlig ikke det, og det med "arkivskuffen" indikerer litt sårede følelser.

Bestem deg først hva du vil. Er du likegyldig til ham, så avslutter du det. Vil du beholde det dere har, snakk med ham ansikt til ansikt.

Anonymkode: fd370...cc4

Skrevet

Send meldingen du. Det er så dumt når man har en relasjon og bare skal la den fade ut uten noe skikkelig avslutning. Så send en hyggelig melding, så får du sikkert svar. Og så kan det hende dere blir enige der om at dere ikke går videre, men da har du i alle fall fått en avslutning.

Ghosting er så simpelt. Men det har blitt vanlig fordi med nettdating dater de fleste flere samtidig, og tilgangen til nye dater er så enkelt, og da trenger man ikke bruke tid på dem man avslutter. MEN det er jo ikke god oppførsel å drive på sånn..

Anonymkode: 811f0...2ff

Skrevet

Jeg ville heller spurt om et treff og snakket med han direkte om hva du føler. 

Anonymkode: bdbce...4be

Skrevet

Jeg ville heller tatt iniativ til at dere kan gjøre noe gøy sammen, stå på ski sammen eller gå på kino eller en konsert eller kunstutstilling. Prøvd å bli litt bedre kjent ved fokus på noe dere gjør sammen. 

Anonymkode: bb2c6...bde

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller tatt iniativ til at dere kan gjøre noe gøy sammen, stå på ski sammen eller gå på kino eller en konsert eller kunstutstilling. Prøvd å bli litt bedre kjent ved fokus på noe dere gjør sammen. 

Poenget er at da legger du ikke et press på han, og dere kan slappe av og ha det gøy sammen.

Skrevet

Istedet for å si det er helt greit samme hva, kan du jo si at du skal akseptere det om han ikke vil? Ikke så passivt agressivt det, og letter på presset på samme måte..?

Anonymkode: 4c7d8...7dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...