Gå til innhold

Krympe myomer med diett ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen flere her inne som har myom og vil unngå operasjon ? 

Har lest litt om dietter som skal krympe / reversere myomer.

har noen her inne klart det ? 

Anonymkode: 0bbaa...6e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skeptisk. Hva går dietten ut på, og hvordan skal det fungere?

Anonymkode: 44775...a7b

• Liker 3
Skrevet

Og hvor har du lest om det? 

Kjenner også at jeg blir skeptisk.

Anonymkode: cb09a...0cc

• Liker 1
Skrevet

Nei, det går nok ikke. 

Anonymkode: 92bf0...605

Skrevet

Her funket ingenting.  Operasjon måtte til. 

Anonymkode: 49873...d87

Skrevet

Hei , bare lurer på hvorfor hormonspiral ... !

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som humbug. Hvordan skal en diett krympe myomer?

Anonymkode: 83b40...6fb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her funket ingenting.  Operasjon måtte til. 

Anonymkode: 49873...d87

Hva prøvde du før operasjon ? 

• 7 måneder senere...
Skrevet

Noen som har opplevd at Myomet dør ? 

Skrevet

Hva er alderen på dere som har fått påvist myomer? Har dere mange, og hvor sitter de? Har dere noen spesifikke plager? Mange merker jo ikke at de er der. Jeg er 38 år gammel. Har ikke merket noe til de før de ble påvist på siste GU. Normale blødninger. 

Anonymkode: 28c94...bfe

• Liker 1
Skrevet

Det er noe jævla dritt

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er alderen på dere som har fått påvist myomer? Har dere mange, og hvor sitter de? Har dere noen spesifikke plager? Mange merker jo ikke at de er der. Jeg er 38 år gammel. Har ikke merket noe til de før de ble påvist på siste GU. Normale blødninger. 

Har du barn? 

Ca 29-30 kanskje. Allerede ca 6-7 cm da

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var vel 36 da det ble påvist et stort myom i livmoren. Fikk henvisning til gynekolog da jeg hadde veldig kraftige og langvarige blødninger. I tillegg til trykk på urinblæra. Myomet var ca 9 cm(!) i diameter. Fikk to runder med tabletter(Esmya) for å krympe dem. Mistet mensen da jeg gikk på dem(tilsiktet bivirkning) men de krympet ikke  desverre. Var gjennom noe som het embolisering etterpå, dvs et inngrep der det sprøytes inn en slags plastpartikler via arterien i lysken som fører til myomet. Dette var vellykket og myomet krympet med ca 50%.

Anonymkode: 9b663...c3e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var vel 36 da det ble påvist et stort myom i livmoren. Fikk henvisning til gynekolog da jeg hadde veldig kraftige og langvarige blødninger. I tillegg til trykk på urinblæra. Myomet var ca 9 cm(!) i diameter. Fikk to runder med tabletter(Esmya) for å krympe dem. Mistet mensen da jeg gikk på dem(tilsiktet bivirkning) men de krympet ikke  desverre. Var gjennom noe som het embolisering etterpå, dvs et inngrep der det sprøytes inn en slags plastpartikler via arterien i lysken som fører til myomet. Dette var vellykket og myomet krympet med ca 50%.

Hva skjedde så ? Opererte du det vekk ? Ble du gravid? 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skjedde så ? Opererte du det vekk ? Ble du gravid? 

Nei, skal ikke ha barn. Mulig jeg måtte ha fjernet den vha operasjon isåfall..jeg vet ikke. Symptomene er mye mildere nå da, har ikke trykk mot blæra lenger. Litt kraftig menstruasjon fremdeles, men gyn sier det er pga tykk livmorslimhinne. Er uansett fornøyd med resultetet. Myom er jo godartede så verken jeg eller gynekolog ser vitsen med å fjerne den med kirurgi.

• Liker 1
Skrevet
På 1.2.2019 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Noen flere her inne som har myom og vil unngå operasjon ? 

Har lest litt om dietter som skal krympe / reversere myomer.

har noen her inne klart det ? 

Dietter og kosthold skal, i følge enkelte, løse all verdens problemer, men da må man absolutt tro sterkt på at målet skal hellige middelet. Noen vil jo også gå på nett og hevde de har fått det til. Men jeg vil se de MR bildene som kan dokumentere nettopp det du spør om. Ville vært en sensasjon i behandling av myomer, i yilfellet.

Anonymkode: 3f645...ba9

• Liker 1
Skrevet

Noen som har opplevd at Myomet «dør» ? 

Skrevet

Hva slags diett er det snakk om? 

Anonymkode: 14890...419

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...