Gå til innhold

Syk!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Begynte i ny jobb i barnehage på mandag, og nå er jeg litt tett i nesa og har sår hals. Regner med det er kroppen som venner seg til alle de nye basseluskene, men jeg vil ikke være borte fra jobben...

Så, har noen noe tips til hvordan jeg kan dempe dette til mandag??

Sitter nå og drikker varm nypete og spiser c-vitamintabletter, men vet ikke om det kommer til å hjelpe...

Må legge til for de som ikke vet det at jeg er gravid, så ikke kom med råd om smertestillende please. (Vil ikke ta det)

Takker for innspill....

Klem fra hanglete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

drikk varmt vann med masse fersk ingefær i.

spis masse frukt og grønt.

hold deg unna drittmat, og drikk masse!

(er ikke du litt ung for å være gravid egentlig? 18 år, og sammen med en mann på rundt 30?? som du traff på internett??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vinga !

drikk tran , det hjelper for meg hvis jeg kjenner at jeg begynner å bli forkjøla.

men så har vi dette her med at når man begynner i ny jobb og særlig når man jobber med barn, så må man regne med at man blir fort syk. og dette har nok de på jobben din forståelse for så hvis du føler deg dårlig i morgen ,har feber , vondt i halsen så bli hjemme du istedet for å gå på jobb og dermed smitte noen. jeg er sikker på at alle vil ha froståelse for det , bare skaff deg en sykmelding så går alt bra !

god bedring :)

klem fra sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

ikke enig med Sola!

Dette er noe de fleste som begynner å jobbe i barnehage opplever.

Hold ut, det går snart over, drikk buljong, nypete, ta solhatt o.s.v

Men prøv å unngå sykemelding så godt du kan, du har jo akkurat begynt i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har ikke vinga bare seg selv å tenke på heller da - hun er gravid og bør ta litt hensyn til både seg selv og den lille i magen.

det er ingen katastrofe med sykmelding!

håper uansett at du føler deg bedre Vinga :blunke:

klem fra sola :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å gi min kjære noe som heter Sambucol - som er basert på hyllebær.

Blir heldigvis ikke så ofte snufsete/feber selv, men min gamle oldemor fortalte at før i tiden brukte de hyllebær ved influensaliknende sykdom...og så fant jeg denne i hylla i helsekosten for et års tid siden :) Sambo mener iallefall at den hjelper dersom man bruker det som står som kur bar på esken... :D

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - sjekk med lege eller liknende før du bruker naturmedisiner når du er gravid!!!!!!

Ikke alt er like heldig for barnet har jeg hørt...men jeg vet desverre ikke hva som kan benyttes eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tips, varm te og ekstra c-vitamin har nok hjulpet litt.

Jeg gikk selvfølgelig på jobb idag, beklager sola, men tar ikke lett på dette med sykemelding altså... :wink:

Og så er det jo bare 2. uka mi nå, så det var egentlig uaktuelt. Ungene smitter jo meg, så at jeg skal smitte dem tilbake er lite sannsynlig. De har basillene fra før, de har vært der lenger enn meg! Og dermed immune, heldiggrisene :ler: :blunke:

Uansett er det bare snørr om å gjøre nå da.... :oops:

Var hos jordmor idag også, så dagen ble ikke så lang.

-og gjest, ja, jeg er gravid, 18 år og samboer på 2. året med en på 33 jeg traff på internett i år 2000. So what :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du er jo så unga jenta mi!

skal du virkelig få barn så tidlig?

ja, ja..

du får i allefall ha god bedring, drikk masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skulle egentlig ikke få barn så tidlig. Det er et "Trionetta-barn".

Trionetta er, hvis du ikke vet det, et p-pille merke. Som sviktet.

Men nå er spiren der, og da tar vi den ikke bort. Nå bare gleder vi oss, selv om det kommer til å bli hardt innimellom :wink:

Klem fra fortsatt syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Begynte i ny jobb i barnehage på mandag, og nå er jeg litt tett i nesa og har sår hals.  ....så ikke kom med råd om smertestillende please. (Vil ikke ta det)

Hvorfor i all verden skulle man ta smertestillende mot tett nese og sår hals????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med bakrunn i Vingas mange innlegg FØR hun ble gravid, så er jeg ikke så sikker på at det var Trionetta som "sviktet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til forrige Gjest....

Er det nødvendig å være så ondskapsfull?? Hvis du har lest Vingas dagbok så vet du bedre enn å komme med sånne kommentarer. Du har jo ikke guts til å logge deg inn engang! :roll:

Dette barnet er heldig som får foreldre som setter minsten så i fokus som de gjør. At hun er 18 og han 33....hva har det med saken å gjøre?? Det viktigste er vel at de gleder seg til barnet kommer og alt det medbringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...