Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du noen veldig gode dataprogram du bruker, som kansje ikke alle vet om? Her er noen jeg har:

Dragon NaturallySpeaking lar meg snakke til datamaskina. Jeg kan bruke den til å surfe, åpne/lukke programmer og slikt men best egna er det til å lese inn engelsk tekst med.

Paperport er det beste dokument-håndteringsprogrammet jeg har kommet over. Jeg har haugevis med dokumenter fra studier og jobb. Jeg planlegger å skanne inn alle notater fra studietida og lagre elektronisk. Med paperport er det lett å holde orden.

RSI-Shield er det desidert beste programmet jeg har sett for å forebygge muskelproblemer man kan få av pc-bruk. I tillegg til en god pause-funksjon med utstrekkingsøvelser, kan programmet klikke med musa for deg etter hver gang muspekeren flytter på seg. Jeg trenger nesten ikke bruke musknappen lenger. Det er 60 dagers prøvetid på dette programmet.

Mindjet Mindmanager er kansje det best designa dataprogrammet jeg har sett. Det er et program for å lage tankekart. Det er tett integrert mot office-pakka og er fint å bruke til prosjektstyring eller å disponere et dokument.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det programmet jeg bruker ALLER mest, og som egentlig alle burde bruke er Total Commander. Dette er et filbehandlingsprogram. Hvis du noengang har brukt Explorer, trenger du dette. Det slår Explorer så langt ned i støvlene. Bruker det kanskje 80% av tiden jeg er på pc'en.

Eller vil jeg sterkt anbefale MP3Tag for tagging av mp3'er. Kongeprogram!

Og Foobar2000 for avpilling av musikk. Faktisk det beste og kraftigste mp3-avpiller programmet jeg har sett.

Gjest Formosiss
Skrevet

- iTunes for avspilling, importering, brenning og overføring (til iPod) av musikk - og til å se fullscreen-trailere i.

- VLC for avspilling av film; tar alt utenom 3ivX.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...