Gå til innhold
AnonymBruker

Mamma eller venner som gjest?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mamma har fått den idéen at hun absolutt ikke vil møte mannens venner. Det er ingenting galt med disse vennene, de er hyggelige, ordentlige og inkluderende. Problemet hun har med dem er at de har penger. 

Når det da kommer til bryllupet, føler jeg at vi da i realitwtwnumå velge mamma eller å invitere venner. Hun nekter plent på at hun vil komme. "Du kan oppholde deg med hvem du vil, jeg foretrekker vanlige folk." 

Disse menneskene har aldri gjort verken meg eller henne noe, men jeg var så dum at jeg fortalte henne om et vennepar av ham som er svært bemidlet. Jeg angrer sånn på at jeg fortalte om det, men det kom frem i samtale om budsjetter og andre bryllup vi har vært i. 

Nå nekter hun plent å komme om hans venner kommer. Jeg er utrolig SINT på henne. Jeg synes det er så innmari smålig og fordomsfult av henne, og at det er egoistisk av henne å ødelegge denne dagen for oss. Likevel har jeg veldig lyst å ha henne der. Og vi har lyst å invitere venner. 

Hvordan kan jeg løse dette? 

Anonymkode: 8e4b3...958

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måbarefåsiat...

Inviter alle de dere ønsker å ha der, så velger de selv om de vil komme. Hvis moren din er så barnslig at hun setter seg på bakbeina, er det utrolig trist. Men hun er voksen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anim92

Inviter dem alle! Som sagt over, får gjestene selv bestemme om de konmer. Mest sannsynlig dukker nok mor opp likevel. Men gjør hun ikke det, høres det jo ikke ut som at hun er den som skaper best stemning uansett..? Dere gifter dere uansett for egen skyld, ikke mors.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er moren din som takker nei i så fall. Du kan ikke nekte gode venner å komme bare fordi moren din føler seg truet av at de er bedre bemidlet. Jeg forstår ikke hvorfor hun bryr seg om det engang for hva betyr vel det sånn i det store og hele. Jeg håper det ordner seg og at du får feire dagen med alle dem du er glad i. Gratulerer.

Anonymkode: 7f160...b46

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Som flere andre har foreslått - inviter alle. Hvis hun ikke vil komme, må hun stå for det valget... 

Anonymkode: ee99b...f40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Inviter de dere vil ha i bryllupet. Hvis moren din er så smålig at hun vil ødelegge bryllupet ditt ved å ikke komme sier det ganske mye om henne

Anonymkode: 46778...da6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

bettsa

Merkelig mor du har. Hva mener hun dere skal gjøre? Ikke invitere venner som er rike? La henne heller holde seg hjemme. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Inviter alle dere vil ha i bryllupet. Det er moren din som til slutt vil sitte å angre seg for å ha gått glipp av sin datters bryllup på grunn av barnslige holdninger. 

Anonymkode: 96e16...cda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Inviter venner og mamma. Hvis mamma sier hun ikke vil komme ta en alvorsprat med henne og spør om hun virkelig vil ødelegge den store dagen til sin datter ved å være 4 år i trassalderen. Og at hvis hun vil det så kommer det til å få store konsekvenser for deres forhold fremover. 

Anonymkode: 528cb...99e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har selv mye drama i familien, vi inviterer alle så får alle velge selv om de vil komme.

Anonymkode: 46d68...aaa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eneri

Men hva f.?!? Skal du be om ligningsattest fra alle potensielle gjester og få mora di til å trekke ei grense for hvilke hun syns har for høy inntekt til at hun vil dele EN festdag med dem?!? Fatter ikke at voksne folk kan oppføre seg sånn. 

Be alle, du kan evt poengtere for henne at bordplasseringen er slik at hun slipper den enorme belastningen det er å sitte å spise middag skulder ved skulder med en som har dyrere bolig enn henne, men at DER går grensen for tilrettelegging. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kan du ikke sørge for at moren din "tilfeldig" møter en av disse vennene før bryllupet? Hun har nok mindreverdighetskomplekser og føler seg usikker.

Anonymkode: d3c3f...801

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FruGlad

Hvis du utelater vennene deres så gir du næring til denne barnslige oppførselen og det vil bare fortsette i andre situasjoner senere. Det er moren din som har et problem, ikke vennene deres. Hvem gjorde henne til adm.dir. i DERES bryllup? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her