Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det ok å la baby på tre mnd sitte i fanget? Hvor lenge, hvor ofte?

Leste nå at man kan la barnet sitte med støtte.

Men har tidligere hørt at man ikke bør gjøre det sp tidlig

Hva er riktig?

Anonymkode: 8d8ab...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt med måte, tenker jeg. Men kanskje ikke så mye da baby er så liten.

Anonymkode: 45bad...c29

Skrevet

Vår lille på 4 mmd sitter litt på fanget inni mellom når han trenger oppmerksomhet mens vi spiser eller lignende. Svært lite, men ved behov :) 

Anonymkode: 4d2b0...7af

Gjest Mango1234
Skrevet

Det er vel ikke helt «etter boka» egentlig. Man skal jo aller helst la baby ligge flatt mest mulig slik at den får trent opp musklene og ikke blir feilbelastet. 

Man skal allerhelst begrense både vippestol, bilstol og fangsitting til barnet greier å sette seg opp selv.

MEN, jeg tenker: alt med måte! Selv hadde jeg en baby som rundt 3 mnd skulle «opp og frem», han likte godt å sitte litt fange å kikke seg rundt. Dessuten så gir babyen beskjed selv dersom det blit ubehagelig.

Skrevet

Altså, kjenn litt på det selv tenker jeg😊 vår både sitter og står (helst) i fanget. Har ikke tålmodighet til å ligge på rygg hele tida. Må opp innimellom. Ligger mye på mage også, men er jo koselig å ha med minste i sofaen også når vi koser oss med tv. 

Skrevet

Jeg lurte litt på det samme da vår var 3 måneder og kun ville sitte i fanget, ikke ligge (uansett hvor), og måtte bæres sittende med ansiktet framover ved byssing. Kom vel egentlig fram til at vi umulig ville gidde å holde baby så lenge og ofte at det kunne ha noen negative følger. Og så lenge alternativet var en frustrert liggende baby, så ble han sittende. 

Det er mye trening og læring i det å sitte oppreist og følge med også, så hadde vel egentlig aldri store betenkeligheter ved å la han sitte. 

Brukte ikke vippestol og bilsete utenom nødvendige ærend. 

Anonymkode: 2335c...f0c

Skrevet

De skal ikke sitte sitte, men de kan være på fanget i mer kolikkgrep type. Da vender de seg ikke til å bli satt opp og det påvirker ikke motirikken 

Anonymkode: 53af9...9ba

Skrevet

Så lenge man ikke sitter de babyen i fanget store deler av dagen er det ikke et problem.

Babyer er robuste de også. I en perfekt verden ville de levd på treningsmatte og hatt mamma som PT, men så lenge man ikke parkerer ungen i vippestol så blir det friske og oppgående barn av de fleste:)

Anonymkode: 01556...dd8

Skrevet

Min helsesøster sa at dette med sitting PÅ FANG var et unntak fra "sitte-regelen". Det er det å sitte i vippestol E. L. som ikke er "lov" 

Skrevet
1 hour ago, Frostrose said:

Min helsesøster sa at dette med sitting PÅ FANG var et unntak fra "sitte-regelen". Det er det å sitte i vippestol E. L. som ikke er "lov" 

Sitte i vippestol er bedre enn å bli satt i fang da. Det er beskjeden fra fysio og helsesøster på de to helsestajonenen jeg har vært.

Anonymkode: 53af9...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...