Gå til innhold

Vennetråd


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest supernova_87
1 time siden, Minesveiper skrev:

Det er nok ikke en dum idé. Det er tungt å ta avvisninger altså, bare så det er sagt, men metoden er effektiv.

Slik jeg tenker så vil to mennesker som ønsker det samme ofte møtes på midten, og investere like mye i relasjonen. Jeg er en reservert fyr som til tider opplever at folk ønsker å være mer en bekjente, og jeg gir som regel veldig lite tilbake da jeg bare ikke er interessert i mer enn et bekjentskap. De kan for eksempel spørre om vi skal gjøre et eller annet sånn veldig "løst" (ikke en avtale), men jeg følger bare ikke opp. Hadde jeg vært interessert i mer enn et bedkjentskap hadde jeg tatt initiativ til å finne på noe.

Ja, det er nok noe i det. Men ingen regel uten unntak. I mange tilfeller sliter jo folk med at livet skjer. Man kanskje greit for å være åpen for å tørre å konfrontere seg selv med at "vedkommende VIL faktisk ikke", i stedet for å unnskylde dem hele tiden. :P 

Takk @Sliten&kjørt51 for oppmuntrende musikktips! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

På 3.2.2019 den 14.04, Rainstorm skrev:

Alle har utfordringer, men jeg tror forskjellen på de som lykkes og de som ikke gjør det, ofte er at de som lykkes TAR sjansene de får, de oppsøker dem. Og kanskje man feiler da i 5 av 10 tilfeller. Men da står man igjen med å lykkes i 5 av 10 tilfeller også. Mens når man bare sitter hjemme og er redd ... ja, da sitter man bare hjemme og er redd da. 

Grrr. -kåla bort lang post... Gamle gubber, og EDB ...

Kommer sTERKERE TILBAKE, -OPPDATTERER... Fatter ikke, -filletanta mi var en resER, PÅ HULLKORT... 

a.

På 1.2.2019 den 22.54, Rainstorm skrev:

At selvfølelsen rett og slett setter krokfot på meg. For jeg er jo ikke et romvesen. Og i dag la jeg faktisk merke til at andre folk, som jeg synes er helt normale, og som jeg vet har en stor sosial krets, ja, vet du, de sier faktisk også en del rare ting innimellom! Skikkelig rare ting. Men de bare går for det. Og så har de venner og er sosiale likevel. 

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rainstorm skrev:

Det setter jeg pris på å høre. Jeg har alltid likt å skrive! Drømmen da jeg var liten var alltid å bli forfatter. Å kunne fange en virkelighet som kunne gjøre noe med det mennesket som leste de ordene jeg skrev. Det er lov å drømme da! :P

NÅ Fant jeg Starten... igjen... Hender det blir  n o e n  ¨ommveger¨, I livet ... :5:

Hvordan Føles DET... -Å HA Startet På Drømmen... -Seriøst 

Rainstorm, -les TRÅDEN DIN... ER DET IKKE NØYAKTIG DET DU DRØMMER OM :nori:

Ser du det ikke, -alt Positive Du har dratt i gang, -for deg Selv, -men viktigere, -Mange andre, og :yvonne:

JEG Sitter bare å gliser, ekte god-stemmning i kåken min, -THX TIL DEG :sol:

Bare idioter, -og Sanne amatører tror det er Smart å prøve å løpe, før de har lært å krabbe ...

DU ER I GANG :tommelopp:

a. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rainstorm skrev:

Dette med frivillig arbeid har jeg vurdert. Det jeg har sett på virker som det er mest kvinner som er mye eldre enn meg, men der som du sier, man kan bli en del av et fellesskap selv om det ikke blir noen venner av det. 

... Sønner, :sjarmor: -og Døttre ...

Dette med frivillig arbeid har jeg vurdert. ...

ALT HENGER Sammen ... ... ... Vi Lever bare en gang ...  KJØR PÅ  :jepp: 

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 8.28, AnonymBruker skrev:

Det mener jeg også. Min erfaring er at kvinner ofte knytter tette kontakter veldig fort. En skal finne ut av alt en har til felles og det kan raskt gå fra hyggelig til små, tette ekteskap, hvor en skal mene likt, leve likt og like de samme tingene, pluss at følelser skal deles tett som "bestevenninner". Prate, prate, prate. 
Menn har etter min erfaring mere fellesskap i hobbyer, "ting" og aktiviteter. De fleste snakker ikke i dybden om personlige følelser og veldig private ting. De snakker ikke vanligvis på samme måten som kvinner ofte gjør om tredje person som ikke er tilstede, eller sladder som det vel heller heter. Dette er min erfaring. Det kreves mindre innsats og enklere samværsformer for å ha det gøy som mann sammen som mannlige venner. De tar seg en øl, snakker fotball, motorer, reparasjoner, litt politikk eller musikk etc. Det er slik jeg oppfatter det hos flertallet av de kvinnene og mennene jeg har kjent i mitt liv. Det gjelder ikke alle, så er det sagt.
Kvinnevennskap kan være veldig hyggelig og en tror en har funnet venner for livet, men det kan like fort snu igjen. Hvis de vil kan de fryse ut like fort som de inviterte inn. Samme fremgangsmåte som en forbinder med umodne jenter på ungdomsskolen. Det hjelper ikke å bli voksne, når de først har etablert en slik ukultur. Jeg ønsker deg lykke til, ts. Håper at det  løser seg på en god måte for deg. 

Anonymkode: 062f7...22a

Det var ikke helt det jeg mente. Tenkte mer på arenaer og skikk og bruk for å ta kontakt. En kvinne kan be en annen kvinne hjem på vinkveld bare de to, men mellom menn ringer de homofobe varselklokkene ved en slik invitasjon, og det er tryggere å møtes på puben.

Du har ellers en del rett, men vennskap mellom menn er nok ikke så enkelt som det virker. Flere menn mangler nettverk og venner, flere menn går under i ensomhet, mange er veldig avhengig av kvinnelig partner og blir sosialt isolert ved samlivsbrudd. 

Anonymkode: 3a43f...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2019 den 19.48, Rainstorm skrev:

Det føles som det er for mye slagg der ved å gå bakover, og å gjenoppta gamle vennskap.

Hvor for det? Gjenoppta gamle vennskap er som oftest det letteste, og gir også gode muligheter til å få nye venner blant venners venner.

Nå skal jeg være litt kjip og si hva jeg ærlig tenker. Jeg har møtt på en del av disse ensomme damene som ikke får seg venninner, og det er nesten alltid sånn at fordi de er ensomme, har dårlig selvtillitt og er sultet på vennskap, så er de veldig selvsentrerte. Jeg skjønner at du ønsker at noen skal se deg, være glad i deg, sette pris på deg, invitere deg, ta initiativ til å være sammen med deg. Men du får ikke dette uten å gi det selv først. Alle mennesker ønsker å bli speilet og sett, men mange ensomme har et så stort behov for å bli speilet og sett selv, at de ikke gir dette, de utstråler bare «se meg», «lik meg», «dekk mine behov». Men det andre mennesket ønsker også å bli sett og likt og satt pris på, men det glemmer den ensomme, og da føler ikke det andre mennesket noen god kontakt. Dette er grunnen til at selvsikre mennesker er så godt likt; de bar gir og gir av «jeg liker deg», «jeg ser deg» uten å kreve det tilbake, for de trenger det ikke.

Om du ønsker deg nye venner, eller å gå dypere i vennskapene med de vennene du allerede har, så må du rett og slett i en god periode initiere mye mer enn den andre. Sånn er det bare; hvis det er du som ønsker et nytt vennskap, mens den andre personen allerede egentlig har dekket sitt vennskapsbehov, så er det du som må initiere. Ta initiativ og invitere er dessuten en god måte å vise den andre personen at du liker henne, som vil styrke vennskapet. Du skriver at du synes det er vondt å være den som som oftest tar kontakt, men sånn må det bare være, fordi det er du som trenger venner eller nærere vennskap, er det du som må investere. Du kommer til å måtte ta initiativ og ta kontakt reglemessig til det for den andre personen er en vane at du er i deres liv, til de føler at du hører til der, da kommer initiativet til å bli likt fra begge sider. Hvis hun sier ja, så er du interessant nok! Mennesker er vanedyr, at hun ikke tar initiativ betyr bare at hun ikke er i vanen med å invitere deg.

Ellers kan jeg anbefale denne boka, den er bra: https://www.amazon.com/Friendships-Dont-Just-Happen-GirlFriends/dp/1618580140/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...