Gjest supernova_87 Skrevet 31. januar 2019 #1 Skrevet 31. januar 2019 (endret) . Endret 4. april 2023 av supernova_87
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #2 Skrevet 31. januar 2019 https://forum.kvinneguiden.no/forum/13-finn-en-venn/ Anonymkode: 7608e...51c 3
Ms. Steele Skrevet 31. januar 2019 #3 Skrevet 31. januar 2019 Noen ganger så har jeg perioder i livet mitt da jeg ønsker å være alene med familien min, la hverdagen gå sin gang og rett og slett bare være i fred. De allerede godt etablerte vennene mine kjenner meg og jeg trenger ikke bekymre meg om vi ikke har kontakt på en stund. Vi er uansett der for hverandre når det gjelder. Jeg er som deg, har jeg først fått en venn så er jeg en utrolig god venn også. Jeg har hatt venner, mistet venner, men også fått nye venner etter hvert. Når det gjelder å skaffe nye venner så må man faktisk gjøre noen grep selv. Dette kommer ikke automatisk. Da må man gjøre en jobb. Jeg vet ikke hvor gammel du er, hvilken livssituasjon du er i eller noe som helst om deg. Generelt kan jeg si at jeg har fått nye venner via foreldregrupper, trening, via samboeren min, foreldre av venninnene til barnet mitt osv. Jeg har altså venner via ulike sosiale grupper/settinger. Man må rett og slett møte folk over tid og finne ut om man liker dem eller ikke. Noen av de jeg har møtt har jeg fått veldig god kontakt med og jeg har invitert de hjem til meg eller invitert til andre sosiale aktiviteter. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #4 Skrevet 31. januar 2019 Så trist å lese. Jeg begynte å gråte av innlegget ditt. Både fordi jeg føler det samme som deg og ikke minst fordi du virker som en fantastisk person som har gitt meg flere gode, varme, omsorgsfulle og støttende svar på vanskelige spørsmål jeg har stilt her inne. Har dessverre ingen råd da jeg som sagt er i samme situasjon selv. Anonymkode: d88a6...52d 14
Gjest supernova_87 Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://forum.kvinneguiden.no/forum/13-finn-en-venn/ Anonymkode: 7608e...51c Jah, her kommer det inn nettopp det der med å tørre! Jeg føler jeg ikke tør å skrive der. Men på samme måte som med denne tråden, hva har jeg egentlig å tape? Puh! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så trist å lese. Jeg begynte å gråte av innlegget ditt. Både fordi jeg føler det samme som deg og ikke minst fordi du virker som en fantastisk person som har gitt meg flere gode, varme, omsorgsfulle og støttende svar på vanskelige spørsmål jeg har stilt her inne. Har dessverre ingen råd da jeg som sagt er i samme situasjon selv. Anonymkode: d88a6...52d Huff! Var ikke meningen å få noen til å gråte! Tusen takk for ordene, de setter jeg pris på! Kjedelig å lese at du er i samme situasjon. Ensomhet er nok en følelse de fleste har kjent på en eller annen gang, men det å gå så lenge og føle seg ensom det er skikkelig kjipt. Den følelsen er så vond og sår. Hvis du tør å treffe noen du har oppdaget på internett så kan jo du sende en melding i tilfelle vi bor i det samme nabolaget.
Gjest supernova_87 Skrevet 31. januar 2019 #6 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Ms. Steele skrev: Noen ganger så har jeg perioder i livet mitt da jeg ønsker å være alene med familien min, la hverdagen gå sin gang og rett og slett bare være i fred. De allerede godt etablerte vennene mine kjenner meg og jeg trenger ikke bekymre meg om vi ikke har kontakt på en stund. Vi er uansett der for hverandre når det gjelder. Jeg er som deg, har jeg først fått en venn så er jeg en utrolig god venn også. Jeg har hatt venner, mistet venner, men også fått nye venner etter hvert. Når det gjelder å skaffe nye venner så må man faktisk gjøre noen grep selv. Dette kommer ikke automatisk. Da må man gjøre en jobb. Jeg vet ikke hvor gammel du er, hvilken livssituasjon du er i eller noe som helst om deg. Generelt kan jeg si at jeg har fått nye venner via foreldregrupper, trening, via samboeren min, foreldre av venninnene til barnet mitt osv. Jeg har altså venner via ulike sosiale grupper/settinger. Man må rett og slett møte folk over tid og finne ut om man liker dem eller ikke. Noen av de jeg har møtt har jeg fått veldig god kontakt med og jeg har invitert de hjem til meg eller invitert til andre sosiale aktiviteter. Jeg forstår jo at det ikke kommer automatisk, og at cluet i stor grad handler om å gjøre seg tilgjengelig og vise seg "der ute" og jeg vil så gjerne gjøre den innsatsen! For jeg vil ikke være ensom lenger. Samtidig så er jeg så fryktelig redd, og det virker som en enorm bøyg å komme seg ut på banen igjen. Jeg begynte nylig å svømme igjen, og den praten med badevakten som kommenterte på stupingen min og som småpratet med meg om det i noen minutter, herregud så etterlengtet. Men jeg kan jo ikke gå fra det til å invitere til å finne på noe. Men da tenkte jeg det som du skrev her at hvis jeg fortsetter å svømme regelmessig, og møter de samme folkene der over tid, kanskje jeg kommer i prat med noen. Jeg bare vet ikke om det er noe frastøtende med meg, for folk tar ikke kontakt, og selv er jeg så engstelig for å si de rareste ting at jeg ikke får meg selv til å opne kjeften.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #7 Skrevet 31. januar 2019 Jeg ville vært vennen din, @Rainstorm Du virker god, reflektert, empatisk og lojal til både deg selv og andre. Anonymkode: 37f3e...97f 10
Zoey Skrevet 31. januar 2019 #8 Skrevet 31. januar 2019 Aner ikke hvor du bor i verden, eh.. Landet, men jeg hadde gladelig tatt en kaffe med deg en dag. Eller te, jeg drikker ikke så mye kaffe egentlig. Det er noe "eget" med venner man møter ansikt til ansikt. Og sier som flere her, du virker veldig reflektert og ålreit! 13
Ms. Steele Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 43 minutter siden, Rainstorm skrev: Jeg forstår jo at det ikke kommer automatisk, og at cluet i stor grad handler om å gjøre seg tilgjengelig og vise seg "der ute" og jeg vil så gjerne gjøre den innsatsen! For jeg vil ikke være ensom lenger. Samtidig så er jeg så fryktelig redd, og det virker som en enorm bøyg å komme seg ut på banen igjen. Jeg begynte nylig å svømme igjen, og den praten med badevakten som kommenterte på stupingen min og som småpratet med meg om det i noen minutter, herregud så etterlengtet. Men jeg kan jo ikke gå fra det til å invitere til å finne på noe. Men da tenkte jeg det som du skrev her at hvis jeg fortsetter å svømme regelmessig, og møter de samme folkene der over tid, kanskje jeg kommer i prat med noen. Jeg bare vet ikke om det er noe frastøtende med meg, for folk tar ikke kontakt, og selv er jeg så engstelig for å si de rareste ting at jeg ikke får meg selv til å opne kjeften. Det er akkurat dette. Fortsett å svømme regelmessig og folk vil begynne å kjenne deg igjen. Så kjenner du også folk igjen og dere har noe felles å prate om. Slik skaffer man et sosialt nettverk. På den måten gjør du deg også tilgjengelig. For hvem vet vel at du ønsker nye bekjentskaper om du bare burer deg inne?? 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #10 Skrevet 31. januar 2019 Har samme problem. Har ingen arena der jeg møter folk regelmessig som er potensielle venner. Og de få gangene jeg møter nye folk i en sosial setting føler jeg meg som en slags raring hvis jeg skal prøve å føre en normal samtale, og det virker uansett som at de fleste allerede har nok med sitt. Har prøvd venne-apper og venne-sider, men med dårlig hell. Noen foreslår x antall møter, men svarer så sent på mitt svar at det virker umulig å faktisk gjennomføre et møte, noen blir bare borte etter at man har skrevet fram og tilbake, og noen ganger blir man blokkert før man rekker å svare på deres initiativ. Skulle virkelig ønske jeg ble kjent med noen som tok kontakt og foreslo ting å gjøre, og som jeg spontant kunne ringe bare for å skravle. Litt sånn bestevenninne som jeg hadde da jeg var yngre, som jeg klikket med og kunne le meg i hjel sammen med. Anonymkode: 1bcdb...a2b 4
Gjest SVK Skrevet 1. februar 2019 #11 Skrevet 1. februar 2019 6 hours ago, Rainstorm said: Jeg forstår jo at det ikke kommer automatisk, og at cluet i stor grad handler om å gjøre seg tilgjengelig og vise seg "der ute" og jeg vil så gjerne gjøre den innsatsen! For jeg vil ikke være ensom lenger. Samtidig så er jeg så fryktelig redd, og det virker som en enorm bøyg å komme seg ut på banen igjen. Jeg begynte nylig å svømme igjen, og den praten med badevakten som kommenterte på stupingen min og som småpratet med meg om det i noen minutter, herregud så etterlengtet. Men jeg kan jo ikke gå fra det til å invitere til å finne på noe. Men da tenkte jeg det som du skrev her at hvis jeg fortsetter å svømme regelmessig, og møter de samme folkene der over tid, kanskje jeg kommer i prat med noen. Jeg bare vet ikke om det er noe frastøtende med meg, for folk tar ikke kontakt, og selv er jeg så engstelig for å si de rareste ting at jeg ikke får meg selv til å opne kjeften. Men det er jo ikke rart du er ensom når du ikke tør å ta initiativ. Det er jo det som er årsaken og ikke at det er noe frastøtende med deg. Synes som så mange andre at du virker som en utrolig flott dame. Har svært godt inntrykk av deg her på KG i hvert fall.
Tvist Skrevet 1. februar 2019 #12 Skrevet 1. februar 2019 Det du føler er ikke uvanlig! Mange voksne har problemer med å få venner, meg inkludert. Har nylig flyttet og kjenner ingen her. Kan anbefale en aktivitet for å bli kjent med folk. Sport, syklubb, røde kors eller lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #13 Skrevet 1. februar 2019 Tror det er veldig vanlig å være ensom, men ikke helt enkelt å si høyt. Det er mange steder hvor en kan søke etter kjæreste på nett, men for folk som kun vil ha venner er det verre. Jeg ønsker meg et nettsted hvor man kan finne gode venner som ikke er på skjult jakt etter kjøtt. Gode venner vokser ikke på trær. Anonymkode: 062f7...22a 4
exictence Skrevet 1. februar 2019 #14 Skrevet 1. februar 2019 8 timer siden, Rainstorm skrev: Jeg forstår jo at det ikke kommer automatisk, og at cluet i stor grad handler om å gjøre seg tilgjengelig og vise seg "der ute" og jeg vil så gjerne gjøre den innsatsen! For jeg vil ikke være ensom lenger. Samtidig så er jeg så fryktelig redd, og det virker som en enorm bøyg å komme seg ut på banen igjen. Jeg begynte nylig å svømme igjen, og den praten med badevakten som kommenterte på stupingen min og som småpratet med meg om det i noen minutter, herregud så etterlengtet. Men jeg kan jo ikke gå fra det til å invitere til å finne på noe. Men da tenkte jeg det som du skrev her at hvis jeg fortsetter å svømme regelmessig, og møter de samme folkene der over tid, kanskje jeg kommer i prat med noen. Jeg bare vet ikke om det er noe frastøtende med meg, for folk tar ikke kontakt, og selv er jeg så engstelig for å si de rareste ting at jeg ikke får meg selv til å opne kjeften. Du høres ut som en som kan være kjempe koselig og interessant å være med. Det jeg har uthevet kan være et stort problem. Det kan være vanskelig å være venn med deg hvis du viser at du er redd for det det du skal si. Kanskje du blir ukomfortabel med deg selv, men det kan vennen oppfatte som om du er ukomfortabel med ham/henne. Alle er glade for å bli vist oppmerksomhet og nysgjerrighet. Så hyggelig med badevakten som kommenterte på stupingen din og småpratet. Spurte du f.eks badevakten om han/hun likte å stupe, om han/hun stupte eller svømte mye, var der ofte, bodde i nærheten? Fint at du tenker du kan gå der over tid. Det er da man blir kjent. Og så er det jo så mye bra i svømming. Det er vel noe av det beste for kroppen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 Er du mann eller kvinne? Jeg tror kjønnene har litt ulik møte å knytte kontakt på. Anonymkode: 3a43f...52d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kjønnene har litt ulik møte å knytte kontakt på. Anonymkode: 3a43f...52d Det mener jeg også. Min erfaring er at kvinner ofte knytter tette kontakter veldig fort. En skal finne ut av alt en har til felles og det kan raskt gå fra hyggelig til små, tette ekteskap, hvor en skal mene likt, leve likt og like de samme tingene, pluss at følelser skal deles tett som "bestevenninner". Prate, prate, prate. Menn har etter min erfaring mere fellesskap i hobbyer, "ting" og aktiviteter. De fleste snakker ikke i dybden om personlige følelser og veldig private ting. De snakker ikke vanligvis på samme måten som kvinner ofte gjør om tredje person som ikke er tilstede, eller sladder som det vel heller heter. Dette er min erfaring. Det kreves mindre innsats og enklere samværsformer for å ha det gøy som mann sammen som mannlige venner. De tar seg en øl, snakker fotball, motorer, reparasjoner, litt politikk eller musikk etc. Det er slik jeg oppfatter det hos flertallet av de kvinnene og mennene jeg har kjent i mitt liv. Det gjelder ikke alle, så er det sagt. Kvinnevennskap kan være veldig hyggelig og en tror en har funnet venner for livet, men det kan like fort snu igjen. Hvis de vil kan de fryse ut like fort som de inviterte inn. Samme fremgangsmåte som en forbinder med umodne jenter på ungdomsskolen. Det hjelper ikke å bli voksne, når de først har etablert en slik ukultur. Jeg ønsker deg lykke til, ts. Håper at det løser seg på en god måte for deg. Anonymkode: 062f7...22a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #17 Skrevet 1. februar 2019 Hvor bor du da? Jeg er selv 30, kvinne og har slitt med angst de siste årene. Er ganske sosial av meg, men har per dd kun en god venninne og to som liksom er det, men ikke viser at de bryr seg stort.. Jeg elsker å prate om stort og smått. Stiller opp for de jeg elsker mest. Også gode venner🧡 Liker kaffe, skravling, vin og å være ute i natur. Å finne nye venner er vanskelig! Anonymkode: 482bb...ab1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #18 Skrevet 1. februar 2019 Var en periode jeg "tvang" meg selv til å være sosial med venner og bekjente. Har alltid hatt mange hobbier og interesser, de fleste uten sosialt selskap, men prøvde å presse meg ut i verden da jeg var mellom 15-17 år. Dette var noe av det dummeste jeg gjorde, for når jeg presset meg selv til å få hobbier jeg ikke likte, fant jeg personer som ikke matchet. Jeg vil anbefale deg å ikke fokusere på det sosiale aspektet, men heller begynne på hobbier og interesser som du liker, så kommer det sosiale automatisk! Jeg har færre venner nå (4 fra 10+), men alle vennene har like interesser som meg, har heller aldri sett på det å "miste kontakten" som tap, men heller som en ny æra. Er 19 år og mye lykkeligere nå, håper du også blir det etterhvert 🙏 Anonymkode: f5519...841 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. februar 2019 #19 Skrevet 1. februar 2019 (endret) -Man vet Aldri hvem man treffer ... 22 timer siden, Rainstorm skrev: spillkveld. Spillkveld og den gode samtalen https://human.no/fylker/oslo/kalender/2019/spillkveld-og-den-gode-samtalen4/ Fra https://human.no/fylker/oslo/ Neste arrangementer i... Velg Fylke. -bla en skjerm ned, for tillbud, Oslo https://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=7835 Her jeg bor, er det Stor aktivitet både på bilotek, og i kjærka. -Alle velkommen... Fivillig arbeid, hundepass, Organisert idrett... JIU-JITSU Reelt og effektivt selvforsvar for deg! Fortløpende opptak av nybegynnere Mandager 19:30-21:00 og torsdager 20:00–21:30. Passer alle over 15 år.Grunner til å trene Jiu-jitsu med oss SELVFORSVARSKURSKUN FOR JENTER/KVINNER! Alder: fra 14 år og oppover Oppstart 27.febr kl. 19:30 - 21:30 Sponses av Oslo Idrettskrets og er derfor gratis for deltakerne. Les mer her Verdier Inkluderende Med det mener vi at det skal være rom for alle i klubben – uansett bakgrunn og forutsetninger. Alle er like mye verdt uansett ferdighetsnivå eller rolle. Vi skal være tydelig slik at likeverd og samhold står i fokus. Utviklende Med det mener vi at det skal være kvalitet i alle ledd. Vi skal ha kompetente trenere som ser utøverens behov og samarbeider om å nå målet. Organisasjonsarbeidet skal preges av målrettet arbeid og motivere til felles innsats for at alle skal føle utvikling. Respekterende Med det mener vi at vi opptrer høflig og tar vare på hverandre. Vi respekterer hverandre og deltar på en engasjerende måte. Vi følger klubbens regler. Aner jo ikke noe om deg, eller tilbudene der du bor... Men vi må jo ut døra, for å møte nye folk --- a. Endret 1. februar 2019 av Sliten&kjørt51 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #20 Skrevet 1. februar 2019 Jeg har «fulgt» deg over lang tid (annen bruker), og jeg kan ikke huske at jeg noensinne har tenkt «jaha, det var snålt». Du fremstår som varm, reflektert, kul, skarp og veldig hyggelig. Jeg tror mange som har slitt med sykdom enten fysisk eller psykisk opplever det samme som deg når en har vært isolert over lengre tid. Får litt dårlig samvittighet selv ovenfor egne venner, jeg har selv vært dårlig til å ta initiativ over lengre tid. Og det har ikke noe med dem å gjøre, så kanskje det er sånn for de vennene du og har? Anonymkode: aa10b...200 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå