Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor (områder) er det koselig å bo på hotell for noen dager i paris?

Videoannonse
Annonse
Gjest the imp
Skrevet

Hva vil du gjøre på turen? Ønsker du helst å være nær shopping, eller teater/opera etc? Hvilken standard ønsker du, dvs hvor mange stjerner? Hvor dyrt kan det være?

Det er en noen år siden jeg var der, men da bodde jeg på et 3-stjerners rett ved Triumfbuen. Jeg var kjempefornøyd, rett ved Triumfbuen, Champs Elyssées og en metrostasjon. Men det finnes jo så mange fine områder alt etter hva du vil bo i nærheten av og standard på hotellene.

Edit: Oops, sjekket nå. Var visst et 2-stjerners vi bodde på, også jeg som var så sikker på at det var 3. Uansett, det lå en god del hoteller i nærheten, også 3- og 4-stjerners. Jeg tenker som regel sånn at så lenge det er rent og ordentlig og hotellet ligger bra til er det det viktigste. Tilbringer aldri noe større tid der uansett.

Skrevet

Vi har igrunnen alt sett det meste, så vi ønsker igrunnen å bo et sentralt og trygt sted. Er lenge siden vi var der sist, så geografien i forhold til Paris er litt dårlig.

I nærheten av shopping og hyggelige cafeer/restauranter er fint.

Skrevet

Jeg liker meg i området rundt Montmartre.

Gjest the imp
Skrevet

Montremarte som Lea nevner er jo kjempekoselig, ellers er det også fint å bo i nærheten av Operaen. Har litt blannede opplevelser med standarden på hoteller. Tror det varierer mye i forhold til hvor de ligger. De hotellene rundt Montmartre og Triumfbuen/Champs Elysées virket bra til tross for få stjerner, mens det hotellet jeg bodde på på språkreise var grusomt, det var møkkete, badet haddet sprukne fliser, dusjen var ødelagt osv. I tillegg var det ikke særlig hyggelig i området rundt. Men dette lå et stykke utenfor alt av severdigheter osv.

Skrevet

Ja, Montmartre er nok et aktuelt sted.

Skrevet

skriver under på montmartre :) for meg er paris montmartre!

Skrevet
Jeg liker meg i området rundt Montmartre.

:enig_animasjon: Er jo litt lenger til selve sentrum, men det gjør jo ikke så mye ettersom undergrunnssystemet er effektivt.

• 4 uker senere...
Gjest Melk
Skrevet

:enig_animasjon: Er jo litt lenger til selve sentrum, men det gjør jo ikke så mye ettersom undergrunnssystemet er effektivt.

Hva tenker du på mht "sentrum"?

Skrevet

Jeg liker meg veldig godt i Latinerkvarteret :)

Gjest Melk
Skrevet
Jeg liker meg veldig godt i Latinerkvarteret :)

Ja, vi skulle kanskej ha bestilt der isteden... Har nå bestilt hotell i Montmartre.

Skrevet

Håper dere får det fint da! :) Paris er fantastisk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...