Gå til innhold

Mobilbruk mens man kjører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker som om det ble mer og mer vanlig å bruke mobilen mens man kjører.  Stadig vekk ser jeg biler som skjener over til motsatt veibane, mens sjåføren nistirrer på mobilen.  

I går holdt jeg på å få tre biler i front i løpet av 500 meter, og alle tre så ut til å skrive sms mens de kjørte.

Det virker også som om synderne stort sett er menn i arbeidsbiler (i går var det elektriker, rørlegger og taktekker, men jeg har også sett tømrere, og andre håndverkere gjøre det samme)

Hvorfor?  Hva er så viktig at de ikke kan vente i 30 sekunder med å svare på en sms?  Hva kan være så viktig at de er villige til å sette eget og andres liv, og ikke minst eget førerkort i fare?

Anonymkode: 4e20a...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer jeg også på. Ser også mor og fedre med barn i bilen som sjekker mobilen mens de kjører. Politiet burde få mer penger slik at de kan ha flere aksjoner og mobilbruk i bilen burde resultere i at man mister lappen. Er så drittlei!

Anonymkode: 1561e...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke blitt strengere på det med mobil bruk mens en kjører? Idetminste har de det her. Jeg ser selv ikke grunnen, Skulle noe skje er det jo personen som bruker mobilen som får skylden så det er jo egentlig ingen god ide uansett. Dårlig vane tipper jeg.

Anonymkode: 09a21...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har de ikke blitt strengere på det med mobil bruk mens en kjører? Idetminste har de det her. Jeg ser selv ikke grunnen, Skulle noe skje er det jo personen som bruker mobilen som får skylden så det er jo egentlig ingen god ide uansett. Dårlig vane tipper jeg.

Anonymkode: 09a21...19a

Hvem sin skyld det er er en ting. Om barna mine blir drept eller hardt skadet i trafikken, så har det lite å si hvem som har skylden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 8.22, AnonymBruker skrev:

Det virker som om det ble mer og mer vanlig å bruke mobilen mens man kjører.  Stadig vekk ser jeg biler som skjener over til motsatt veibane, mens sjåføren nistirrer på mobilen.  

I går holdt jeg på å få tre biler i front i løpet av 500 meter, og alle tre så ut til å skrive sms mens de kjørte.

Det virker også som om synderne stort sett er menn i arbeidsbiler (i går var det elektriker, rørlegger og taktekker, men jeg har også sett tømrere, og andre håndverkere gjøre det samme)

Hvorfor?  Hva er så viktig at de ikke kan vente i 30 sekunder med å svare på en sms?  Hva kan være så viktig at de er villige til å sette eget og andres liv, og ikke minst eget førerkort i fare?

Anonymkode: 4e20a...2c7

Fordifolk ikke eier respekt for andres liv, og helelr ikke tenker på at de nå får prikker i førerkortet om de blir fersket.

Anonymkode: 82e18...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjører dere? Jeg har i de siste par ukene kjørte strekning Asker-Oslo to ganger daglig, noe jeg ellers aldri gjør. Kjører litt utenom rushen men på dagtid, ganske mye trafikk. Ser folk som snakker i mobil daglig, på hver tur!! Hva er det for noe? Jeg trodde virkelig det er bare noen få idioter som faktisk gjør det. Altså, det er folk som holder gjevnt helt feil fart inn i motorvei, og på motorveien, folk som glemmer å blinke ved feltskifte, blinker feil i rundkjøringen. Så ei som kjørte med nødlysene på. Kjører med tåkelys istedenfor på lyse dagen. Så mange små feil,som er ganske sikkert på grunn av uoppmerksomhet fordi blikket er på mobilen. Hva skjer i hodet på disse mennesker, lurer jeg på.

Anonymkode: 9b70f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...