Gå til innhold

Nekte katt inngang?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt sjokkert over folk her, altså katter er ikke født som inne katter, de fleste katter som har et valg er jo mest ute, inntil det nærmer seg minus tjue, men det er 25 grader kaldere enn det er hos TS nå, sjuke folk. 

Anonymkode: 8e241...14b

Katter er ikke spesielt dyktige eller flinke i kulde. Katter er ikke vinterdyr, men de vet godt hvilket område de har likevel.

Anonymkode: d482d...19d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte av ab over her ❤️ 

Men alle dere andre. Jeg har nå tatt pus inn og jeg nølte ikke et sekund. Tok henne på badet, sperret både meg og henne inne. Tok frem en saks, klut, handuker for å starte prosjektet! Etter 10 bitt og sikkert 100 kloremerker rikere så fikk jeg bort ALT! 🙌🏽🙌🏽🙌🏽 Kjenner jeg svir og blør på hele kroppen av bitt og kloremerker men pus er fornøyd igjen! 👏🏼 Hun får bli på badet til jeg har vasket ferdig.

og jo! Hun smurte dritt over ALT HER! jeg sto på kjøkkenet med lille for å lage middag. Merket ingenting på pus, men hun har dratt det utover hele lekematten til lille med alle lekene på, i sofaen, gulvet og det som er. 

Men syns jeg fikk unødvendig mye dritt fra dere, noe som faktisk sårer meg. Jeg og min samboer har alltid behandlet kattene med mye omsorg og kjærlighet. Kontroller og vaksine hvert år. men nå syns jeg det ble litt vanskelig mtp at jeg er alene og jeg har en liten baby jeg må passe på. Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg er en dårlig katteeier fordi jeg hadde et svakt øyeblikk hvor jeg faktisk var rådvill.

kommer for å få råd og tips, ikke for å bli kalt ulike ting og for å høre hvor gal jeg er. 

TS

Anonymkode: f1f4f...c2b

Så bra at du fikk bort alt. Jeg har vært der selv. Mine tar heldigsvis ikke å fysisk skader meg, bare lager advarselslyder; «dette liker jeg ikke!!» 😾😾

En katt kan fort få bæsj utover alt, har selv vasket bæsj fra veggen :fnise: spesielt om de prøver å hjelpe seg selv. Drar rumpa langs gulvet for å få bort det som henger, prøver så å grave det ned, legge dørmatte og lignende over :fnise:

Men bra at det ordnet seg. Det er og super kalt mange steder i landet, fort gjort å reagere med tanke på mange minusgrader, for katter er opprinnelig ørkendyr. Pelsen deres er designet for å holde varmen ute og ikke holde varmen inne i kulden :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gi meg styrke!!! Vi bor ikke på havet heller, blåser ikke noe mer her enn andre steder 😂 er et stykke til havet, men saltet kommer seg hit likevel. Tror du jeg er helt hjernedød eller? 

Forskjell på å ha er lite barn ute om natten enn en katt. Du sammenligner jo et lite barn med en katt!! Som forøvrig er gått ut igjen. Hun er jo så og si ute hele tiden til vanlig, så jeg ser ikke problemet. I løpet av en dag så tror jeg hun er ute 20timer. Hun velger selv om hun vil være inne eller ute ;) 

ts

Hvorfor er det så villt å sammenligne en katt med et barn? De potene og ørene er like bare og følsomme som på barnet ditt. 

Og nei jeg tror ikke du er hjernedød. Men jeg tror du bommet litt når du skrev her, og når du ikke fikk sympatien du ønsket deg så la du til "passende" detaljer for å forsvare handlingen. Og det at katten går ut selv er ikke det samme som å stenge den ute, for når den går ut selv så kan den komme inn jevnlig å varme seg. Noe den garantert gjør såfremt den ikke varmer seg et annet sted. 

Den eneste hysteriske jeg ser her er egentlig deg som nesten må sterilisere huset fra topp til tå, fremstiller det som om det er kattemøkk overalt, når det senere viser seg at dette ikke er diaré engang. Men neida, bæsj på alle leker og oppi barnevogn og gudvethva! (som du senere moderere til at det bare var bæsj på leke matten) Og så må katten da stenges ute bare fordi du har en baby? Så lenge du vasker hendene og ikke legger ungen så den spiser bæsjen så går det helt fint. 

Neste gang er du kanskje litt mer løsningsorientert i stedet for å bare kaste "problemet" på dør. 

Endret av Chablis
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

. Vet ikke hvor mange ganger jeg må si det, men er ikke snø her 😂 vi har ikke hatt snø her på flere år fordi snøen aldri legger seg pga saltvannet fra havet. 

Jo jeg utsetter min datter for det om jeg bare lar katten være på badet. Tenk på alle tingene hennes som ligger der inne. Jeg kan ikke ommøblere hele badet fordi katten må være der noen timer i natt slik at jeg fikk vasket. Men nå er det uansett ordnet opp i. Men dine svar er bare helt latterlige, og jeg velger helt pent å se bort i fra de😊

ts

Ja, for å flytte tingene hadde jo vært helt umulig.. 

Ærlig talt, så tafatt går det ikke an å oppføre seg! 

Flott at du ser bort i fra mine svar, du kan mer enn gjerne legge meg på ignoreringslista di også for slik som du fremstiller deg selv i denne tråden så er det nok lite vi er enige om her i verden. 

Ha en fortsatt god natt, og lykke til den dagen barnet ditt har diaré opp til nakken og i hele senga mens spystrålen står. En katt med hard bæsj i pelsen er ingenting i sammenligning. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, Chablis skrev:

Ja, for å flytte tingene hadde jo vært helt umulig.. 

Ærlig talt, så tafatt går det ikke an å oppføre seg! 

Flott at du ser bort i fra mine svar, du kan mer enn gjerne legge meg på ignoreringslista di også for slik som du fremstiller deg selv i denne tråden så er det nok lite vi er enige om her i verden. 

Ha en fortsatt god natt, og lykke til den dagen barnet ditt har diaré opp til nakken og i hele senga mens spystrålen står. En katt med hard bæsj i pelsen er ingenting i sammenligning. 

Den dagen ungen har omgangsyke er et kapittel for seg selv som har null med katten å gjøre. Da er det virkelig krise-banan i heimen. Den dritten unner jeg ingen. Om hun trenger råd om det legger hun det i Barn og Familie.

• Liker 2
Skrevet

Det er der du som eier tar inn katten. Tar på deg engangshansker og vasker katten med engangsklut for å få bort avføringa. Og så ringer du dyrlege. 

Anonymkode: 297e9...f3b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den dagen ungen har omgangsyke er et kapittel for seg selv som har null med katten å gjøre. Da er det virkelig krise-banan i heimen. Den dritten unner jeg ingen. Om hun trenger råd om det legger hun det i Barn og Familie.

Jeg er helt enig, liten unge med omgangssyke er unntakstilstand. Og når ts bæda så mye over denne situasjonen så måtte jeg bare påpeke at det blir verre. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er der du som eier tar inn katten. Tar på deg engangshansker og vasker katten med engangsklut for å få bort avføringa. Og så ringer du dyrlege. 

Jepp. Man skulle tro at dette var åpenbart for enhver katteeier. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager nå får du lese tråden! Å ringe dyrlege? For hva da? Jeg blir matt jeg altså.  

Folk her inne er jo totalt klikk! 

Anonymkode: cb79d...8ff

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager nå får du lese tråden! Å ringe dyrlege? For hva da? Jeg blir matt jeg altså.  

Folk her inne er jo totalt klikk! 

Dersom hun ikke hadde fått klippet så måtte det en dyrlege til, og da helst før pelsen filter seg sammen helt og "stenger" baken slik at ingenting kommer ut. Og slik som det ble fremstilt i starten var det nærliggende å tro at det var snakk om diaré. 

• Liker 1
Skrevet

Har fått klippet og det som er. Hun er fremdeles ute og har vært ute i natt ( av egen fri vilje, som hun vanligvis er). Regner med hun kommer for en matbit ganske snart før turen rusler videre ut🙈

ts

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med å krangle og klage nå. Problemet er ordnet og katten har det bra.

Du skrev vel også at katten har et sted å varme seg ute om den ønsker det? Jeg tror denne katten har det bra, men mulig det kom litt feil frem i HI. Når man skriver i frustasjon så er det lett for at ting kan høres litt feil ut og bli misforstått.

Uansett så håper jeg at det blir bedre nå etter en stuss :)

Anonymkode: 9166e...2f6

• Liker 2
Skrevet

Bra du fikk vasket og klippet katten TS :) Du skriver at dette har skjedd før? Vet du årsaken så kanskje du kan unngå at dette skjer igjen?

Skrevet
1 time siden, Chablis skrev:

Dersom hun ikke hadde fått klippet så måtte det en dyrlege til, og da helst før pelsen filter seg sammen helt og "stenger" baken slik at ingenting kommer ut. Og slik som det ble fremstilt i starten var det nærliggende å tro at det var snakk om diaré. 

Tror du virkelig ikke Ts hadde sørget for å fjerne det? Hva er det med dere mennesker å alltid tro det verste om andre her inne 🙄 dere hyler jo ut før dere har all fakta. Rett og slett flaut å se på at voksne mennesker oppfører seg på denne måten. 

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, Sirah skrev:

Bra du fikk vasket og klippet katten TS :) Du skriver at dette har skjedd før? Vet du årsaken så kanskje du kan unngå at dette skjer igjen?

Det er nok pga all pelsen hennes. Men har tatt en skikkelig stuss der bak nå slik at vi kanskje slipper dette igjen i nærmeste fremtid 😊

ts

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok pga all pelsen hennes. Men har tatt en skikkelig stuss der bak nå slik at vi kanskje slipper dette igjen i nærmeste fremtid 😊

ts

Håper du klarer å gi en lang f*** i alle som bare er her for å kjefte på noe de TROR du gjør galt. Det der er ikke noe merkelig fenomen med langhåra katter desverre 😶 

• Liker 3
Skrevet

Jeg orker ikke diskutere med dere bedrevitende. Jeg søkte om råd, om jeg ikke hadde brydd meg om katten så hadde jeg ikke gjort det. Da hadde jeg slengt ut katten og ikke tenkt noe mer over det. 

90% av de jeg kjenner som har katt slenger ut kattene sine enten de skal på jobb eller om natta. Ta heller de, og ikke bruk tiden på meg som faktisk spurte om hjelp.

ts

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig ikke Ts hadde sørget for å fjerne det? Hva er det med dere mennesker å alltid tro det verste om andre her inne 🙄 dere hyler jo ut før dere har all fakta. Rett og slett flaut å se på at voksne mennesker oppfører seg på denne måten. 

Nei, slik som ts fremstilte det i starten tror jeg ikke det. Og selvfølgelig svarer folk på den informasjonen som blir gitt, ingen her er tankelesere. At ts valgte å moderere seg på flere områder etter at kritikken kom er vanlig saksgang her på kg. 

Men som en annen påpekte så er ikke dette noe å diskutere lenger, katten har det fint og eier tok ansvar. 👍

Skrevet
3 minutter siden, Chablis skrev:

Nei, slik som ts fremstilte det i starten tror jeg ikke det. Og selvfølgelig svarer folk på den informasjonen som blir gitt, ingen her er tankelesere. At ts valgte å moderere seg på flere områder etter at kritikken kom er vanlig saksgang her på kg. 

Men som en annen påpekte så er ikke dette noe å diskutere lenger, katten har det fint og eier tok ansvar. 👍

Kanskje dere skal forsøke å SPØRRE om ting da fremfor å anklage med en gang. Dere fyrer dere sånn opp så det er jo umulig å ha en fornuftig diskusjon med dere. Bare fordi dere ikke får all informasjon med en gang betyr ikke det at Ts holder igjen noe. Det betyr enkelt og greit at det er noen ting Ts ikke har tenkt over at er greit å vite. Forbanna bedrevitere! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt katter hele livet, og når dette har skjedd med kattene våre (det har skjedd flere ganger, alltid når andre katter har gått til angrep på dem og de er veldig redde), så tar vi rett og slett og dusjer dem. På med engangshansker, har de i dusjen, holder i nakkeskinnet (jeg vet man ikke skal gjøre dette som straff siden det gjør vondt for katten, men det er den beste måten å holde de i ro på de få minuttene det tar å dusje dem, vi passer selvsagt på å være så forsiktige som mulig), og vasker de med mild såpe og lunkent vann. Etterpå tørker vi de godt og gir dem masse kos, og passer på at de er inne fram til de er tørre hvis det er kaldt ute. 

Anonymkode: 84e07...dfe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...