Gå til innhold

Nekte katt inngang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nå at det løste seg, og godt er det 😅

Kanskje de som fyret seg mest opp tenker seg om en ekstra gang neste gang, de som faktisk ville ha stengt katten ute i 20- ville heller ikke ha spurt om råd her, de ville antakelig ikke sett problemet 😉

Anonymkode: 21cc9...287

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte av ab over her ❤️ 

Men alle dere andre. Jeg har nå tatt pus inn og jeg nølte ikke et sekund. Tok henne på badet, sperret både meg og henne inne. Tok frem en saks, klut, handuker for å starte prosjektet! Etter 10 bitt og sikkert 100 kloremerker rikere så fikk jeg bort ALT! 🙌🏽🙌🏽🙌🏽 Kjenner jeg svir og blør på hele kroppen av bitt og kloremerker men pus er fornøyd igjen! 👏🏼 Hun får bli på badet til jeg har vasket ferdig.

og jo! Hun smurte dritt over ALT HER! jeg sto på kjøkkenet med lille for å lage middag. Merket ingenting på pus, men hun har dratt det utover hele lekematten til lille med alle lekene på, i sofaen, gulvet og det som er. 

Men syns jeg fikk unødvendig mye dritt fra dere, noe som faktisk sårer meg. Jeg og min samboer har alltid behandlet kattene med mye omsorg og kjærlighet. Kontroller og vaksine hvert år. men nå syns jeg det ble litt vanskelig mtp at jeg er alene og jeg har en liten baby jeg må passe på. Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg er en dårlig katteeier fordi jeg hadde et svakt øyeblikk hvor jeg faktisk var rådvill.

kommer for å få råd og tips, ikke for å bli kalt ulike ting og for å høre hvor gal jeg er. 

TS

Anonymkode: f1f4f...c2b

Jeg har opplevd det samme selv. Katter får av og til ræva full av drit. Dette var på sommeren, verandadøra sto oppe å jeg var i dusjen (bor på landet så ingen fare for ubudne gjester annet en svigers) å når jeg kom ut fra badet hadde katten dratt rumpa si over omtrent alle flater i huset... det var gøy 🙄 

herlighet som folk klikker over småting her inne altså. 

Anonymkode: cb79d...8ff

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Chablis skrev:

Flott at du tok ansvar og at det ordner seg. 

Når du oppriktig vurderer dyremishandling så må du faktisk regne med å få tilsvarende svar. 

Men i alle dager da :scorpis: tror du ikke Ts hadde revurdert å ha katten ute om det var snakk om -20 grader?? Spar deg for svada 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Chablis skrev:

Flott at du tok ansvar og at det ordner seg. 

Når du oppriktig vurderer dyremishandling så må du faktisk regne med å få tilsvarende svar. 

Hva er det som er dyremishandling? Å la pus være ute noen timer i 5+ grader?? Det er ikke minusgrader her en gang! Det er mennesklig og omsorgssvikt dersom jeg utsetter datteren min for det her! 

du får det jo til å høres ut som jeg skal drepe katten min fordi jeg gjerne ville ha henne ute noen timer! 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er dyremishandling? Å la pus være ute noen timer i 5+ grader?? Det er ikke minusgrader her en gang! Det er mennesklig og omsorgssvikt dersom jeg utsetter datteren min for det her! 

du får det jo til å høres ut som jeg skal drepe katten min fordi jeg gjerne ville ha henne ute noen timer! 

Bare ignorer folkene her Ts. Rapporter tråden din så den kan bli ryddet. Noen måååå bare hakke løs før de i det hele tatt har all fakta 

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fem pluss her. Nordmørskysten. 

Og det er utrolig hvor mye en langhåret katt med dårlig mage greier å spre dritt utover på et par minutter. 

- Ikke TS.

Anonymkode: 3477f...ae7

Det er minusgrader på nordmørskysten nå, bor på kysten av nordmøre selv. Og det er meldt minus i natt og i morgen også 

Ta katten inn.

Du kan vel sette barnevogna på et soverom og la katten være i gangen? 

Anonymkode: 00098...5af

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er minusgrader på nordmørskysten nå, bor på kysten av nordmøre selv. Og det er meldt minus i natt og i morgen også 

Ta katten inn.

Du kan vel sette barnevogna på et soverom og la katten være i gangen? 

Anonymkode: 00098...5af

Les tråden da du 🙄

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun har mye pels så er ikke første gang dette har skjedd. Her er det 5 varmegrader så ikke særlig kaldt. Men jeg kjenner likevel veldig på dette... jeg skjønner liksom ikke helt hvilket rom jeg skal ha henne på. Vi har bare 2 soverom, stue, kjøkken og et bad😢 jeg må tenke på datteren min også. 

Men jeg skal se om jeg kan få til noe i gangen her 👍🏼 Jeg får så dårlig samvittighet...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd det samme selv. Katter får av og til ræva full av drit. Dette var på sommeren, verandadøra sto oppe å jeg var i dusjen (bor på landet så ingen fare for ubudne gjester annet en svigers) å når jeg kom ut fra badet hadde katten dratt rumpa si over omtrent alle flater i huset... det var gøy 🙄 

herlighet som folk klikker over småting her inne altså. 

Her burde dere revurdere katteforet dere gir, for det er ikke normalt. Vær forsiktig med å gi menneskemat, katter kan bli dårlige av det. Ikke gi for mye våtfor og kattesnop heller. Er kattene deres overvektig og med stygg pels er det et tegn på at de spiser feil og får for mye dårlig mat. 

Anonymkode: c1ebf...023

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde forøvrig A L D R I vurdert det en gang om det var snakk om - grader og snø og det som er!! 

Vi har forøvrig et grillhus på verandaen som kattene har tilgang til. Så hun ligger ofte der inne når hun er ute.

ts

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her burde dere revurdere katteforet dere gir, for det er ikke normalt. Vær forsiktig med å gi menneskemat, katter kan bli dårlige av det. Ikke gi for mye våtfor og kattesnop heller. Er kattene deres overvektig og med stygg pels er det et tegn på at de spiser feil og får for mye dårlig mat. 

ALLE dyr kan bli dårlig i magen fra tid til annen. Det er faktisk ganske uungåelig når de går ute å brått finner ut at de skal spise på noe gammel mat osv noen har kastet fra seg. Jeg har hatt katt i gudene veit hvor mange år, så du trenger ikke å leke læremester. Hvorfor tror du at vi ikke kan noe om foring av katt egentlig? 🤔 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper kun kattefor fra veterinæren. Har brukt det samme i alle år! 

Kattene har fin pels og får ikke mye våtfor. Ikke er de overvektig heller. De får kokt torsk hver eller annenhver lørdag men det er det de får. 

Kan legge til at det ikke var direkte våt avføring, men det satt mye i pelsen. Noen klumper som hun ikke har klart å få bort stakkars. Vår katt er litt sær av og til da hun bokstavelig talt sitter seg på rumpa og drar seg fremover🤷🏼‍♀️ Det har hun nok også gjort denne gangen og derfor har det blir smurt utover.

ts

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Chablis skrev:

Katten kan fryse i hjel ja. Det er absolutt mulig i denne kulden. I tillegg kan den få frostskader på poter, ansikt og ører. 

Baby MÅ ikke være inne på det ene rommet du lukker pus inne på vettu. 🙄

Det er 5 pluss hos ts, katta fryser ikke ihjæl.

Anonymkode: 99253...362

• Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper kun kattefor fra veterinæren. Har brukt det samme i alle år! 

Kattene har fin pels og får ikke mye våtfor. Ikke er de overvektig heller. De får kokt torsk hver eller annenhver lørdag men det er det de får. 

Kan legge til at det ikke var direkte våt avføring, men det satt mye i pelsen. Noen klumper som hun ikke har klart å få bort stakkars. Vår katt er litt sær av og til da hun bokstavelig talt sitter seg på rumpa og drar seg fremover🤷🏼‍♀️ Det har hun nok også gjort denne gangen og derfor har det blir smurt utover.

ts

Det kan allikevel være feil for. Alt for fra veterinær er ikke nødvendigvis rett for. Jeg anbefalte å vurdere dette i et tidligere innlegg siden du skrev at det har skjedd flere ganger. Nå er det ikke sikkert at det er nødvendig da.

Opplevd det samme med min katt og han får også bare for fra veterinær, men ville forhørt meg før du eventuelt bytter.

Anonymkode: 9166e...2f6

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager da :scorpis: tror du ikke Ts hadde revurdert å ha katten ute om det var snakk om -20 grader?? Spar deg for svada 

Det er uforsvarlig med 5 grader også, det er midtvinters og snø overalt! 

• Liker 2
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 5 pluss hos ts, katta fryser ikke ihjæl.

Anonymkode: 99253...362

Frostskader da? Har du sett en kattepote eller ørene? Ikke noe pels der. 

Og det er snø overalt. Det er midtvinters og vi snakker en hel natt, selv du hadde fryst med ullklær! 

Lurer på om folk er like villig til å sette alle slags kjæledyr ute midtvinters, eller om det bare er kattene som er så lite verdt.. 

Endret av Chablis
  • Liker 3
Skrevet

Prøv tørrfor uten korn i, om den får med korn. Og om den fortsatt er løs i magen i morgen så kan du prøve å gi den litt kokt fisk med kokt potet eller kokt ris, bland det sammen. Da får den litt stivelse som er bra for magen.

Anonymkode: 1e44a...c17

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan allikevel være feil for. Alt for fra veterinær er ikke nødvendigvis rett for. Jeg anbefalte å vurdere dette i et tidligere innlegg siden du skrev at det har skjedd flere ganger. Nå er det ikke sikkert at det er nødvendig da.

Opplevd det samme med min katt og han får også bare for fra veterinær, men ville forhørt meg før du eventuelt bytter.

Anonymkode: 9166e...2f6

Vi har jo brukt det samme foret i mange år. Den andre katten vår er korthåret så han har vi ikke opplevd dette med.

men mine foreldre har innekatt med mye pels og det samme skjer med han. Det er nok lett for at avføring henger seg fast i pelsen til katten.

vi opplever dette av og til (sjeldent) med vår langhåra skogskatt. Men vil tro det er vanlig når det er så mye pels..

ts

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv tørrfor uten korn i, om den får med korn. Og om den fortsatt er løs i magen i morgen så kan du prøve å gi den litt kokt fisk med kokt potet eller kokt ris, bland det sammen. Da får den litt stivelse som er bra for magen.

Anonymkode: 1e44a...c17

Var ikke diare liksom. Var klumper i pelsen som hang fast som liksom hadde smurt seg utover i pelsen🙈 men skal absolutt prøve dersom vi opplever løs mage hos de.

ts

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Chablis skrev:

Det er uforsvarlig med 5 grader også, det er midtvinters og snø overalt! 

Er ikke snø her? Vi har så og si aldri snø siden den ikke legger seg fordi vi bor nærme sjøen. Saltvannet gjør det umulig for snøen og legge seg. Tror du må sikre deg litt fakta før du uttaler deg.

ts

• Liker 3
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen timer og over natten er to forskjellige ting, og reaksjonene du har fått har du fått fordi folk svarer ut i fra informasjonen DU gir. Det er snø, det er kaldt og det blir kaldere på natten. 

Og du utsetter ikke din datter for noe som helst ved å ha katten på badet... Ja bortsett fra å være et godt forbilde som katteeier da.. 

Uansett, fint at det ordnet seg. 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde forøvrig A L D R I vurdert det en gang om det var snakk om - grader og snø og det som er!! 

Vi har forøvrig et grillhus på verandaen som kattene har tilgang til. Så hun ligger ofte der inne når hun er ute.

ts

Så du har masse plussgrader, ikke noe snø og kunnskap nok til å vite at det holder seg slik over natten? Neppe. 

Og dersom du har et oppvarmet sted som katten kan være så er det jo selvfølgelig en helt annen sak, men svarene du får kommer basert på info du gir, ingen her er tankelesere. Men dersom dette grillhuset ikke er oppvarmet så spiller det ingen rolle at det er tilgjengelig for katten. 

Igjen vil jeg gjenta at det er fint det ordnet seg, men kom ikke her å syt fordi du fikk svar på tiltale og svar på den situasjon/info du selv valgte å gi. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...