Chablis Skrevet 30. januar 2019 #61 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke snø her? Vi har så og si aldri snø siden den ikke legger seg fordi vi bor nærme sjøen. Saltvannet gjør det umulig for snøen og legge seg. Tror du må sikre deg litt fakta før du uttaler deg. ts Anonymkode: f1f4f...c2b Og den vinden fra sjøen er sikker deilig og varm ❤️ Si meg, hadde du hatt votter og lue på barnet ditt dersom hun skulle vært ute hele natten? 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #62 Skrevet 30. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har jo brukt det samme foret i mange år. Den andre katten vår er korthåret så han har vi ikke opplevd dette med. men mine foreldre har innekatt med mye pels og det samme skjer med han. Det er nok lett for at avføring henger seg fast i pelsen til katten. vi opplever dette av og til (sjeldent) med vår langhåra skogskatt. Men vil tro det er vanlig når det er så mye pels.. ts Anonymkode: f1f4f...c2b Katter er ulike da. Den ene kan ha trøbbel med magen selv om den andre ikke har det. Kanskje det kan hjelpe å stusse litt bak der sånn at bæsj ikke setter seg så lett fast. Anonymkode: 9166e...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #63 Skrevet 30. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ikke diare liksom. Var klumper i pelsen som hang fast som liksom hadde smurt seg utover i pelsen🙈 men skal absolutt prøve dersom vi opplever løs mage hos de. ts Anonymkode: f1f4f...c2b Ok! Da misforsto jeg. Jeg trodde bajsen var fra diaré. Anonymkode: 1e44a...c17
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. januar 2019 #64 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Ikke lest hele tråden... Pappeske El. ute, med bra teppe, og heng ei Lyspære Som gir 60-75 Watt varme, Skjermet, Så ikke fare for pus... Bare hva jeg hadde prøvd. -obs. Vann... a. Endret 30. januar 2019 av Sliten&kjørt51
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. januar 2019 #65 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så nå at det løste seg, og godt er det -KOS å lese. -Sorry for sent til løsning, -da teit post ... a.
Chablis Skrevet 30. januar 2019 #66 Skrevet 30. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katter er ulike da. Den ene kan ha trøbbel med magen selv om den andre ikke har det. Kanskje det kan hjelpe å stusse litt bak der sånn at bæsj ikke setter seg så lett fast. Anonymkode: 9166e...2f6 Stusse jevnlig er veldig lurt. Vi gjør det på vår langhåret katt, hun har også 3 knekk i halen så hun har vanskelig for å komme skikkelig til. Etter vi begynte å klippe pelsen bak jevnlig ble det mye bedre for henne. Pus var ikke spesielt glad i å bli klippet i starten men vi hadde sakser overalt og når hun la seg ned for å kose så klippet vi så mye vi kunne, var ikke så nøye om det ble helt rett. I dag bryr hun seg ikke når vi stadig klipper av noen dotter.
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. januar 2019 #67 Skrevet 30. januar 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner igjen det ja. Har hatt langhåra katt å det sitter noe jævlig. Men tykke votter (evt arbeidshansker) er gull i slike situasjoner. Katten blir grusomt fornærmet, men heller det enn å la den gå med avføring. Anonymkode: cb79d...8ff 100 kr. ... Vet de funker... -Noen ganger bare må man... https://www.biltema.no/verktoy/sveising/beskyttelsesutstyr-til-sveising/sveisehansker-2000041876 Og, 20 Kr. Vernebriller https://www.biltema.no/bygg/verneutstyr/vernebriller/vernebriller-2000041157 Er på lager i 57 varehus Slitesterk og varmebestandig skinnhanske som tåler slipestøv og sveisegnister. Egnet til blant annet MIG/MAG- og MMA-sveising. Kevlarsømmer. ... Lengde: 350 mm. Størrelse: 11. a. Endret 30. januar 2019 av Sliten&kjørt51 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #68 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Chablis skrev: Noen timer og over natten er to forskjellige ting, og reaksjonene du har fått har du fått fordi folk svarer ut i fra informasjonen DU gir. Det er snø, det er kaldt og det blir kaldere på natten. Og du utsetter ikke din datter for noe som helst ved å ha katten på badet... Ja bortsett fra å være et godt forbilde som katteeier da.. Uansett, fint at det ordnet seg. Så du har masse plussgrader, ikke noe snø og kunnskap nok til å vite at det holder seg slik over natten? Neppe. Og dersom du har et oppvarmet sted som katten kan være så er det jo selvfølgelig en helt annen sak, men svarene du får kommer basert på info du gir, ingen her er tankelesere. Men dersom dette grillhuset ikke er oppvarmet så spiller det ingen rolle at det er tilgjengelig for katten. Igjen vil jeg gjenta at det er fint det ordnet seg, men kom ikke her å syt fordi du fikk svar på tiltale og svar på den situasjon/info du selv valgte å gi. . Vet ikke hvor mange ganger jeg må si det, men er ikke snø her 😂 vi har ikke hatt snø her på flere år fordi snøen aldri legger seg pga saltvannet fra havet. Jo jeg utsetter min datter for det om jeg bare lar katten være på badet. Tenk på alle tingene hennes som ligger der inne. Jeg kan ikke ommøblere hele badet fordi katten må være der noen timer i natt slik at jeg fikk vasket. Men nå er det uansett ordnet opp i. Men dine svar er bare helt latterlige, og jeg velger helt pent å se bort i fra de😊 ts Anonymkode: f1f4f...c2b 7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #69 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, Chablis skrev: Og den vinden fra sjøen er sikker deilig og varm ❤️ Si meg, hadde du hatt votter og lue på barnet ditt dersom hun skulle vært ute hele natten? Gi meg styrke!!! Vi bor ikke på havet heller, blåser ikke noe mer her enn andre steder 😂 er et stykke til havet, men saltet kommer seg hit likevel. Tror du jeg er helt hjernedød eller? Forskjell på å ha er lite barn ute om natten enn en katt. Du sammenligner jo et lite barn med en katt!! Som forøvrig er gått ut igjen. Hun er jo så og si ute hele tiden til vanlig, så jeg ser ikke problemet. I løpet av en dag så tror jeg hun er ute 20timer. Hun velger selv om hun vil være inne eller ute ts Anonymkode: f1f4f...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #70 Skrevet 31. januar 2019 Hva slags folk er denne babyen født hos? Klipp bort håra i baken på katten, gi henne kur i samråd med vet. og oppfør dere som folk. Ingen husvarme skapninger sover ute i denne kulda. Anonymkode: d482d...19d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #71 Skrevet 31. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Katter er ulike da. Den ene kan ha trøbbel med magen selv om den andre ikke har det. Kanskje det kan hjelpe å stusse litt bak der sånn at bæsj ikke setter seg så lett fast. Anonymkode: 9166e...2f6 Ja, jeg stusset ganske godt bak der nå 😊 tror det var litt godt for henne 🙌🏽 Ts Anonymkode: f1f4f...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #72 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva slags folk er denne babyen født hos? Klipp bort håra i baken på katten, gi henne kur i samråd med vet. og oppfør dere som folk. Ingen husvarme skapninger sover ute i denne kulda. Anonymkode: d482d...19d Nei, hun sover ikke ute heller?? Jeg spurte for gudsskyld om hva jeg skulle gjøre! Hva faen feiler det dere damer på kg egentlig?? Sier du at datteren min kommer fra en merkelig og dum familie? Du antyder det, og det skal du være veldig forsiktig med å gjøre. Jeg tåler mye dritt her på kg, men nevner du/dere noe om datteren min og hvilken familie hun liksom skal være født i så klikker det virkelig. ts Anonymkode: f1f4f...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #73 Skrevet 31. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, hun sover ikke ute heller?? Jeg spurte for gudsskyld om hva jeg skulle gjøre! Hva faen feiler det dere damer på kg egentlig?? Sier du at datteren min kommer fra en merkelig og dum familie? Du antyder det, og det skal du være veldig forsiktig med å gjøre. Jeg tåler mye dritt her på kg, men nevner du/dere noe om datteren min og hvilken familie hun liksom skal være født i så klikker det virkelig. ts Anonymkode: f1f4f...c2b Jeg må beklage. Gikk hardt ut. Er drittlei av at hunde-helvettene skal får så mye forståelse og at katter skal ta til takke med minstekrav. Så etter min post at du hadde stusset stussen, og det er bra. Jeg tar katter veldig i forsvar da det er vel så gode som hunder med rette folk. Dette er en forklaring, ikke en unnskyldning. Jeg tror oppriktig at med en stuss i stumpen og en sjekk hos veterinær er mye gjort. Evt bør du ta en vurdering på status i kassen. Om kassen er full får kattene mye møkk i pelsen. Anonymkode: d482d...19d
Forever22 Skrevet 31. januar 2019 #74 Skrevet 31. januar 2019 Nå syns jeg oppriktig at dere er stygge med ts. Skal vi ikke være hjelpsomme og gi råd her inne? Dere angriper jo henne og antyder ting om familien hennes. Det er jo ikke greit. Jeg er helt enig i at katter ikke skal være ute om natten når det er så kaldt. Det er ikke forsvarlig. Men ts sa heller ikke at hun skulle gjøre det, men hun søkte om råd til hva hun kunne gjøre. Og hun tok jo ansvar og ordnet opp i det. Likevel kommer det kommentarer her om hvilken familie denne babyen er født i?! Ut i fra hva da? At hun spurte om hun kunne ha katten ute eller ikke? Skjerp dere!! 4
Kontormus Skrevet 31. januar 2019 #75 Skrevet 31. januar 2019 Slutt nå dere kranglefanter! Det har løst seg på tilfredsstillende vis. Ts, ikke la deg provosere av sånne som bare MÅ hakke og hakke. Ta kvelden nå 😊 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #76 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må beklage. Gikk hardt ut. Er drittlei av at hunde-helvettene skal får så mye forståelse og at katter skal ta til takke med minstekrav. Så etter min post at du hadde stusset stussen, og det er bra. Jeg tar katter veldig i forsvar da det er vel så gode som hunder med rette folk. Dette er en forklaring, ikke en unnskyldning. Jeg tror oppriktig at med en stuss i stumpen og en sjekk hos veterinær er mye gjort. Evt bør du ta en vurdering på status i kassen. Om kassen er full får kattene mye møkk i pelsen. Anonymkode: d482d...19d Må legge til at om katten ikke har ok kasse hjemme vil hun gå på do ute. Katter dumper ikke rumpa skikkelig i snøen, og da kan det havne på baksida av bena. Anonymkode: d482d...19d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #77 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må beklage. Gikk hardt ut. Er drittlei av at hunde-helvettene skal får så mye forståelse og at katter skal ta til takke med minstekrav. Så etter min post at du hadde stusset stussen, og det er bra. Jeg tar katter veldig i forsvar da det er vel så gode som hunder med rette folk. Dette er en forklaring, ikke en unnskyldning. Jeg tror oppriktig at med en stuss i stumpen og en sjekk hos veterinær er mye gjort. Evt bør du ta en vurdering på status i kassen. Om kassen er full får kattene mye møkk i pelsen. Anonymkode: d482d...19d Så fint å høre at det er noen ærlige sjeler her inne som sier unnskyld 😊👏🏼 Jeg forstår godt hva du mener når det kommer til hundegalskapen som flyter rundt og hvordan kattene bare blir skyvd under teppe. Jeg elsker kattene mine, og de får virkelig alt de trenger. Jeg søkte om råd fordi jeg sto her med huset fullt av dritt, en liten baby som er urolig pga kolikk, jeg er helt alene og katten var rasende. Jeg tok jo til vett når ting hadde roa seg og fikk fikset opp i det 👍🏼 ts Anonymkode: f1f4f...c2b 4
Ariana807 Skrevet 31. januar 2019 #78 Skrevet 31. januar 2019 Har selv katter som er langhåret, en av dem med sensitiv mage. Bæsj i hele baken er ikke noe nytt hos meg. Det er veldig enkelt, vask pus. Nei det blir ikke godt tatt i mot, men det må gjøres, kan ikke la det være i pelsen. Det er ikke noe særlig annerledes enn en baby, bæsj er bæsj. Om man lar det tørke kan man fint gre ut bæsjen fra pelsen. Evt. om det er veldig mye, bare klippe det bort. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #79 Skrevet 31. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så fint å høre at det er noen ærlige sjeler her inne som sier unnskyld 😊👏🏼 Jeg forstår godt hva du mener når det kommer til hundegalskapen som flyter rundt og hvordan kattene bare blir skyvd under teppe. Jeg elsker kattene mine, og de får virkelig alt de trenger. Jeg søkte om råd fordi jeg sto her med huset fullt av dritt, en liten baby som er urolig pga kolikk, jeg er helt alene og katten var rasende. Jeg tok jo til vett når ting hadde roa seg og fikk fikset opp i det 👍🏼 ts Anonymkode: f1f4f...c2b Been there, done that. Med både kolikk og kattedritt. Men det er faktisk ikke tull. Mange katter blir helt ubrukelige når det er mye snø. De påvirkes på alle faktorer og som vi mennesker vet kan alt slå ut på magen. Om rumpestussen ikke hjelper i løpet av den neste uka så ta kontakt med dyrlege. Igjen: Gikk for kjapt i forsvar. Det handlet om kattene, ikke deg som person. Beklager Lykke til med alle de små. Spesielt babyen Anonymkode: d482d...19d 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #80 Skrevet 31. januar 2019 Jeg blir helt sjokkert over folk her, altså katter er ikke født som inne katter, de fleste katter som har et valg er jo mest ute, inntil det nærmer seg minus tjue, men det er 25 grader kaldere enn det er hos TS nå, sjuke folk. Anonymkode: 8e241...14b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå