AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Uff dette er litt hardt kjenner jeg! Vi har to katter som egentlig lever på en rosa sky hjemme hos oss. I dag kom ene pus inn med masse masse masse avføring i baken. Det kom bæsj på alle gulv og det som var. Jeg fikk jo vondt av meg fordi jeg så at hun ikke fikk det bort! Prøvde å spyle, vaske og det som er men hun blir helt febrilsk! Jeg har nå kastet henne ut og vurderer å la henne være ute i natt.. jeg kan ikke ha henne inne her hvor hun drar dritten rundt seg i huset, vi har en nyfødt baby på knappe 2 mnd her og jeg vil ikke at hun skal få dette på seg. Hva skal jeg gjøre??? 😰 jeg får så dårlig samvittighet når jeg må stenge luken Anonymkode: f1f4f...c2b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Det er ikke normal oppførsel hos en katt, kanskje du burde ta en telefon til dyrlegen? Katter er jo vanligvis veldig renslige. Så kaldt som det er nå synes jeg ikke du skal stenge ut pusen 😔 Anonymkode: 2b5b5...70e 23
Tabris Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Du bør virkelig la henne få komme inn. Det er iskaldt ute og hun er nok både sulten og kald. Ta henne heller inn og sett henne på et eget rom med mat, vann og kattedo. Så kan du ta henne til dyrlegen i morgen og få de til å bedøve henne slik at de kan barbere og vaske henne bak. 43
Måbarefåsiat... Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Ja, og er det tosifra minusgrader så fryser vel katta ihjel. 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Nei, vet du hva!! Du får ta inn igjen katten! Den vil jo prøve å vaske seg. Ha den inne på ett rom i stedet! Anonymkode: 1e44a...c17 14
Chablis Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 Du kan da ikke stenge katten ute i denne kulden!! I tillegg dersom den er full av avføring så er den ikke frisk. Er du riktig nagla du eller?!? Ta katten inn, hold den på ett rom og sørg for vann+kattekasse. Mat kan du roe litt ned på til magen er bedre. Og i morgen tar du katten med til dyrlege som undersøker og samtidig barberer+vasker baken til pus. 32
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke normal oppførsel hos en katt, kanskje du burde ta en telefon til dyrlegen? Katter er jo vanligvis veldig renslige. Så kaldt som det er nå synes jeg ikke du skal stenge ut pusen 😔 Anonymkode: 2b5b5...70e Akkurat nå, Tabris skrev: Du bør virkelig la henne få komme inn. Det er iskaldt ute og hun er nok både sulten og kald. Ta henne heller inn og sett henne på et eget rom med mat, vann og kattedo. Så kan du ta henne til dyrlegen i morgen og få de til å bedøve henne slik at de kan barbere og vaske henne bak. Hun har mye pels så er ikke første gang dette har skjedd. Her er det 5 varmegrader så ikke særlig kaldt. Men jeg kjenner likevel veldig på dette... jeg skjønner liksom ikke helt hvilket rom jeg skal ha henne på. Vi har bare 2 soverom, stue, kjøkken og et bad😢 jeg må tenke på datteren min også. Men jeg skal se om jeg kan få til noe i gangen her 👍🏼 Jeg får så dårlig samvittighet... Anonymkode: f1f4f...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Chablis skrev: Du kan da ikke stenge katten ute i denne kulden!! I tillegg dersom den er full av avføring så er den ikke frisk. Er du riktig nagla du eller?!? Ta katten inn, hold den på ett rom og sørg for vann+kattekasse. Mat kan du roe litt ned på til magen er bedre. Og i morgen tar du katten med til dyrlege som undersøker og samtidig barberer+vasker baken til pus. Nei vet du hva! Nå blir jeg jævla forbanna. Du aner ikke en dritt om hva jeg gjør for disse kattene!! Jeg duller og styrer med de hele jævla tiden. Jeg blir oppriktig såra av kommentarene jeg får her inne. Jeg tenker på datteren min som er en liten baby! Jeg må nå vaske alt av leker, tepper, vogn og det som er. Hun har fått vann og mat når hun var inne en stund i ste, så hun dauer ikke! Men jeg skal prøve å få til noe i gangen vår, selv om barnevognen vår står der. Anonymkode: f1f4f...c2b 4
Chablis Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei vet du hva! Nå blir jeg jævla forbanna. Du aner ikke en dritt om hva jeg gjør for disse kattene!! Jeg duller og styrer med de hele jævla tiden. Jeg blir oppriktig såra av kommentarene jeg får her inne. Jeg tenker på datteren min som er en liten baby! Jeg må nå vaske alt av leker, tepper, vogn og det som er. Hun har fått vann og mat når hun var inne en stund i ste, så hun dauer ikke! Men jeg skal prøve å få til noe i gangen vår, selv om barnevognen vår står der. Anonymkode: f1f4f...c2b At du blir forbannet, såret eller gjør mye for dyrene betyr ingenting når du tenker at det er greit å stenge en katt ute når det er tosifret minus ute! Det er dyremishandling, uansett hvor snill og kjekk du er ellers. Ja du har baby, men du har også dyr, og ansvaret for den ene utelukker ikke ansvar for den andre. Du har dører hjemme ikkesant? Sett katten inne på et rom og lukk døren. (med vann og kasse) og så kontakter du lege i morgen. 13
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Det høres jo ut som jeg skal drepe katten min. Hun skal være ute i noen få timer, jeg er nødt til å få vaska opp hele huset her! Vet dere hvor farlig dette kan være for babyen min? Hva kommer først? Skal datteren min bli utsatt for parasitter og bakterier eller skal pus få være ute noen timer til jeg har fått vaska huset? Hva er best? Anonymkode: f1f4f...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 Du skrev jo at hun skulle være ute i natt, ikke noen timer. Forskjell på det Anonymkode: 2b5b5...70e 21
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Chablis skrev: At du blir forbannet, såret eller gjør mye for dyrene betyr ingenting når du tenker at det er greit å stenge en katt ute når det er tosifret minus ute! Det er dyremishandling, uansett hvor snill og kjekk du er ellers. Ja du har baby, men du har også dyr, og ansvaret for den ene utelukker ikke ansvar for den andre. Du har dører hjemme ikkesant? Sett katten inne på et rom og lukk døren. (med vann og kasse) og så kontakter du lege i morgen. Hadde jeg hatt et eget rom så hadde jeg selvsagt gjort dette! Jeg har åpen kjøkken stue løsning. Kun soverommene våre og badet som har dør. Men ja, jeg skal finne på noe. Anonymkode: f1f4f...c2b
Tabris Skrevet 30. januar 2019 #13 Skrevet 30. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Det høres jo ut som jeg skal drepe katten min. Hun skal være ute i noen få timer, jeg er nødt til å få vaska opp hele huset her! Vet dere hvor farlig dette kan være for babyen min? Hva kommer først? Skal datteren min bli utsatt for parasitter og bakterier eller skal pus få være ute noen timer til jeg har fått vaska huset? Hva er best? Anonymkode: f1f4f...c2b Jeg skjønner at du vil beskytte babyen din. Men hvordan kan det være farlig for babyen hvis du stenger katten inne på et rom og så vasker hendene dine grundig etterpå? 13
Chablis Skrevet 30. januar 2019 #14 Skrevet 30. januar 2019 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres jo ut som jeg skal drepe katten min. Hun skal være ute i noen få timer, jeg er nødt til å få vaska opp hele huset her! Vet dere hvor farlig dette kan være for babyen min? Hva kommer først? Skal datteren min bli utsatt for parasitter og bakterier eller skal pus få være ute noen timer til jeg har fått vaska huset? Hva er best? Anonymkode: f1f4f...c2b Katten kan fryse i hjel ja. Det er absolutt mulig i denne kulden. I tillegg kan den få frostskader på poter, ansikt og ører. Baby MÅ ikke være inne på det ene rommet du lukker pus inne på vettu. 🙄 Endret 30. januar 2019 av Chablis 14
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #15 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skrev jo at hun skulle være ute i natt, ikke noen timer. Forskjell på det Anonymkode: 2b5b5...70e En natt for meg tilsvarer til klokka er seinest 0500. Fordi jeg må dusje og spise før baby våkner. Så ja, det er snakk om få timer! Jeg må vaske hele huset før jeg kan gjøre noe som helst. Anonymkode: f1f4f...c2b
Chablis Skrevet 30. januar 2019 #16 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg hatt et eget rom så hadde jeg selvsagt gjort dette! Jeg har åpen kjøkken stue løsning. Kun soverommene våre og badet som har dør. Men ja, jeg skal finne på noe. Anonymkode: f1f4f...c2b Da er den beste løsningen badet siden det antagelig er lettest å vaske også. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 Steng katten inn på badet, hold den i nakkeskinnet (IKKE hardt!) og vask. Om du så må bruke tykke votter for å skåne deg selv. Det er noe du må gjøre som dyreeier, enkelt og greit. Men man stenger ikke katter ute om natta på vinteren. Anonymkode: cb79d...8ff 13
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, Chablis skrev: Katten kan fryse i hjel ja. Det er absolutt mulig i denne kulden. Baby MÅ ikke være inne på det ene rommet du lukker pus inne på vettu. 🙄 Leser du hva jeg skriver? Hvilket rom skal jeg stenge henne inne på da? Kjøkkenet og stuen? Kan katter fryse ihjel i 5 varmegrader?? Anonymkode: f1f4f...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leser du hva jeg skriver? Hvilket rom skal jeg stenge henne inne på da? Kjøkkenet og stuen? Kan katter fryse ihjel i 5 varmegrader?? Anonymkode: f1f4f...c2b Men har du ikke et bad? Hvor vanskelig er du nødt til å gjøre deg egentlig? Anonymkode: cb79d...8ff 22
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Steng katten inn på badet, hold den i nakkeskinnet (IKKE hardt!) og vask. Om du så må bruke tykke votter for å skåne deg selv. Det er noe du må gjøre som dyreeier, enkelt og greit. Men man stenger ikke katter ute om natta på vinteren. Anonymkode: cb79d...8ff Votter!! Det var jo genialt!! Det har jeg ikke tenkt på! Da prøver jeg det! Jeg har gjort dette på henne før, men da var vi to. Nå er samboer på jobb så jeg må gjøre det alene. Hun freser, biter og klorer noe voldsomt når jeg prøver meg.. Anonymkode: f1f4f...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå