Gå til innhold

Far som er alvorlig syk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min far er alvorlig syk og har vært det i flere år. Han har kun meg, da søstrene mine bor i andre deler av landet. Jeg gjør så godt jeg kan med å sjonglere både jobb, barn, hus og ta meg av min syke far. Han er til tider svært deprimert pga at han har sterke smerter og sier han føler livet er over. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette lenger. Føler meg tom for trøstende ord og vet snart ikke hva mer jeg kan si eller gjøre for at han skal få det bedre. Han har noen gode dager men veldig mange dårlige dessverre. Ønsker å støtte han så godt som mulig men vet ikke hva jeg skal si lenger da sykdommen ikke slipper taket og han trolig må leve med dette  helvette han går igjennom. Føler meg psykisk nedbrutt og har mest lyst å legge meg ned å grine. Finnes det noen man kan snakke med som pårørende til en alvorlig syk person? 

Anonymkode: 4d15e...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykologer kan være til hjelp i slike situasjoner. Kan bli dyrt dersom du er hos privatpraktiserende psykolog, men en time for å prøve og se og det hjelper, synes jeg er verdt pengene. Klem til deg ❤️ 

Anonymkode: 50fdb...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, og vet hvordan du har det. Jeg har mistet begge mine foreldre til kreft, så hadde tøffe perioder med å pleie begge. Da moren min døde, så var faren min deprimert i mange år, før han selv ble syk. Jeg hadde småbarn, full jobb og pleiet syke foreldre over år. Det at faren min var deprimert, gjorde det vanskelig å hjepe han, han var negativ, sur og så ikke vitsen med noe. Når man er pårørende til kreftpasienter, så finnes det pårørendegrupper. Vet ikke hva faren din lider av, men mange støttegrupper til div sykdommer og lidelser. Kunne det vært em mulighet med hjemmesykepleier, som kunne avløst deg?Vi hadde veldig god nytte av dette og de hjalp pappa masse. Be om hjelp, ta vare på deg selv, klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologer kan være til hjelp i slike situasjoner. Kan bli dyrt dersom du er hos privatpraktiserende psykolog, men en time for å prøve og se og det hjelper, synes jeg er verdt pengene. Klem til deg ❤️ 

Anonymkode: 50fdb...3bf

Ja, bør kanskje prøve en time og se. Det er nok verdt det så lenge man føler utbytte av timene❤️ TS 

Anonymkode: 4d15e...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, morhjertegod skrev:

Føler med deg, og vet hvordan du har det. Jeg har mistet begge mine foreldre til kreft, så hadde tøffe perioder med å pleie begge. Da moren min døde, så var faren min deprimert i mange år, før han selv ble syk. Jeg hadde småbarn, full jobb og pleiet syke foreldre over år. Det at faren min var deprimert, gjorde det vanskelig å hjepe han, han var negativ, sur og så ikke vitsen med noe. Når man er pårørende til kreftpasienter, så finnes det pårørendegrupper. Vet ikke hva faren din lider av, men mange støttegrupper til div sykdommer og lidelser. Kunne det vært em mulighet med hjemmesykepleier, som kunne avløst deg?Vi hadde veldig god nytte av dette og de hjalp pappa masse. Be om hjelp, ta vare på deg selv, klem.

Takk for tips og medfølelse❤️ Leit å høre om foreldrene dine og at du har vært igjennom alt dette! Synes det er veldig vanskelig akkurat dette med depresjonen hans for ingen ting jeg sier eller gjør hjelper virker det som. Skal absolutt forhøre meg angående pårørendegruppe. Det er så ufattelig tøft å stå i dette alene. TS 

Anonymkode: 4d15e...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...