AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1 Skrevet 30. januar 2019 Får tidligere fått terapi for angst og depresjoner. Men det gikk så mye på konkrete ting som angst for buss og angst for å presentere. Jeg fiksa alle disse plagene etter hvert og all angst forsvant. Men så fikk jeg kjæreste og angsten kom som en orkan over meg. Jeg innser at jeg faktisk har angst for å bli såret. Dette stammer dessverre fra ganske mange konkrete hendelser der menn i mitt liv (familie og relasjoner) har såret meg dypt og kraftig. Så nå jobber jeg skikkelig hardt for å tørre å innse at ikke alle menn vil skade meg. Kjæresten min er utrolig snill og grei men merker jo han sliter når jeg får hetta. Jeg begynner å falle mer til ro og stoler mer og mer på han. Men jeg vil tørre å kunne slappe helt av og nyte. Men jeg trenger øvelser eller konkrete ting jeg kan øve på for å overkomme angsten. Tidligere har jeg brukt eksponeringsterapi for å overkomme angst. Men det kan jeg jo ikke nå. Jeg kan jo ikke bruke kjæresten på den måten her. Så hvordan kan jeg da finne måter å lære meg at panikkangsten her ikke er reell? Hva kan jeg gjøre for å overkomme angsten? Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #2 Skrevet 30. januar 2019 Joda, det finnes terapier som eksponerer deg for nettopp slik angst du beskriver her 😊 finn en terapeut som jobber psykodynamisk, de er skolert i nettopp å jobbe med slik problematikk og man får jobbet med angsten gjennom relasjonen til behandler. Søk på f eks emosjonsfokusert terapi, istdp og lignende. Kjenner meg igjen i det du beskriver, tro meg, det finnes håp 😊 Anonymkode: 81a12...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #3 Skrevet 30. januar 2019 Takk ❤️ Vet du om noe litteratur innenfor dette temaet? Antar det tar tid å få hjelp. Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Skulle gjerne hatt noen tips til deg om litteratur. Er ikke fagperson, går i terapi selv og har lest noen artikler på nett. Google istdp, da kommer en del relevante artikler opp. Men be om henvisning, verdt å jobbe med selv om du må vente litt ❤️ Anonymkode: 81a12...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #5 Skrevet 30. januar 2019 Jeg har henvisning. Da gjelder det bare å finne noen som tar imot henvisningen. Er ikke alltid en selvfølge gitt. Men skal prøve. Googla litt nå. Interessant. Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Fått første avslag allerede 🤪😂 og flere skriver at de ikke har refusjonsordning. Man må faktisk være rik for å få hjelp i dette landet virker det som 😭 Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Sånn ca hvor i Norge bor du? Anonymkode: 81a12...7c6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #9 Skrevet 30. januar 2019 Oslo Ingen på lista jeg fant tar imot pasienter med rekvisisjon. Sjukt. Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #10 Skrevet 30. januar 2019 Ok. Hvis du orker å pendle til Drammen og betale fullt : https://klinikken.istdp.no/?gclid=CjwKCAiAs8XiBRAGEiwAFyQ-ek9n-a6JpQisiGzGYYLeQ61mzdy_Rk_RgSv3DYoQowGn6kcjFzl80BoCM3EQAvD_BwE Du kan også prøve Favne psykolog bistand, usikker på inn de har refusjonssvtale https://favne.no Anonymkode: 81a12...7c6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #11 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Hvis du orker å pendle til Drammen og betale fullt : https://klinikken.istdp.no/?gclid=CjwKCAiAs8XiBRAGEiwAFyQ-ek9n-a6JpQisiGzGYYLeQ61mzdy_Rk_RgSv3DYoQowGn6kcjFzl80BoCM3EQAvD_BwE Du kan også prøve Favne psykolog bistand, usikker på inn de har refusjonssvtale https://favne.no Anonymkode: 81a12...7c6 Drammen er ikke langt unna for min del. Men det er den delen med å betale fult. Det må man hos Favn også. Dessverre er det slik at nesten ingen psykologer har refusjonsordning. Man må faktisk være rik for å ha råd til å bli frisk. En time koster rundt 1500,- og det er ikke mange jeg kjenner som har råd til det der dessverre. Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #12 Skrevet 30. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fått første avslag allerede 🤪😂 og flere skriver at de ikke har refusjonsordning. Man må faktisk være rik for å få hjelp i dette landet virker det som 😭 Anonymkode: 27187...3e3 Her er listen med alle som har driftsavtale - http://avtalespesialister.helse-sorost.no/spesialister1.asp Anonymkode: a5da3...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #13 Skrevet 31. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er listen med alle som har driftsavtale - http://avtalespesialister.helse-sorost.no/spesialister1.asp Anonymkode: a5da3...0b1 Takk 😀 Anonymkode: 27187...3e3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #14 Skrevet 31. januar 2019 Noe av det beste du kan gjøre er å fortelle kjæresten din at du sliter med angst. Men jeg vet det er vanskelig. Selv har jeg alltid hatt lett for å åpne meg uten å gå i detaljer og uten å bruke kjærester som hobbypsykolog. Anonymkode: 413a7...bd7
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #15 Skrevet 31. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk ❤️ Vet du om noe litteratur innenfor dette temaet? Antar det tar tid å få hjelp. Anonymkode: 27187...3e3 INgvar Wilhelmsen - Livet er et usikkert prosjekt og Sjef i Eget Liv Anonymkode: e13b4...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #16 Skrevet 31. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe av det beste du kan gjøre er å fortelle kjæresten din at du sliter med angst. Men jeg vet det er vanskelig. Selv har jeg alltid hatt lett for å åpne meg uten å gå i detaljer og uten å bruke kjærester som hobbypsykolog. Anonymkode: 413a7...bd7 Ja jeg har forklart han at jeg er redd og har lav selvfølelse. Har forklart hva som er årsaken også. Og at han må være tålmodig med meg. Også sagt at jeg jobber aktivt med å få hjelp også. Han synes jeg er modig 🥰 Men jeg er like forbanna redd 😂 Anonymkode: 27187...3e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå