AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #1 Del Skrevet 29. januar 2019 Vi har en gutt som blir 2 år i april. De første 6 mnd sov han veldig greit. Våknet for amming mellom 2-6 ganger ila natten, men aldri noe gråting. Fra 6 mnd har han våknet med skriking ca en gang i timen og det har tatt alt fra 10 min til 2 timer til å få han tilbake i søvn. Vi er mildt sagt veldig, veldig slitne nå.. Har sovet mellom 3-5 timer hver natt i lang stund, helt til mamma ble eneste løsningen og hun har hatt han en natt annenhver uke. Jeg mistet melken etter en prolaps da han var 8 mnd og han har fått flaske med melk siden det. Vi kuttet kvelds- og nattflaskene for to uker siden. Den første uken gikk strålende. Litt problemer med legging, men han sov natten gjennom i en hel uke (fra 21 ish, vanlig leggetid er kl 19, til 8). Nå har vi kuttet dagsovingen til maks 1,5 time sånn at han skal sovne litt fortere på kvelden. Han er blid og fornøyd fra vi henter i bhg til leggetid, som vi nå har klart å få tilbake til før 20:00 hvert fall. Dog, våkner han nå med skriking 2-3 timer senere og gir seg ikke. Kan ta alt fra 20 min til 2 timer til han sovner igjen. Er det noen som har tips? Vi jobber kortere dager for å ha korte dager i bhg, så vi er begge avhengig av å ha litt arbeidstid på kvelden. Den dårlige nattesøvnen tærer også veldig på både forholdet og oss selv. Anonymkode: e4267...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #2 Del Skrevet 29. januar 2019 Han han fått nattflaske frem til nå?! Da kan dere jo nesten bare skylde dere selv. Anonymkode: 0c4ee...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Del Skrevet 29. januar 2019 Har han* Anonymkode: 0c4ee...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #4 Del Skrevet 29. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han han fått nattflaske frem til nå?! Da kan dere jo nesten bare skylde dere selv. Anonymkode: 0c4ee...d3e Ammet nr 1 til hun var 2 år, også på natten, og det var ikke noe problem. HS sa også at så lenge han brukte det som nærhet og trygghet burde vi ikke ta den bort. Han drakk aldri mye. Var maks 30 ml i flaksen. Anonymkode: e4267...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #5 Del Skrevet 29. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han han fått nattflaske frem til nå?! Da kan dere jo nesten bare skylde dere selv. Anonymkode: 0c4ee...d3e 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har han* Anonymkode: 0c4ee...d3e Dette var sikkert veldig nyttig for ts... Gå å legg deg du. Anonymkode: bfe7f...339 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #6 Del Skrevet 29. januar 2019 Legger til en ting: vi er veldig opptatt sv TiO, nærhet, trygghet og barnas behov kommer først for oss så langt det lar seg gjøre. Så kommentarer som den over kan andre spare seg for. TS Anonymkode: e4267...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #7 Del Skrevet 29. januar 2019 TS, vil egentlig bare si «hold ut»❤️ Det går seg til❤️ Anonymkode: d10d7...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #8 Del Skrevet 29. januar 2019 Et barn behøver ikke en nattflaske for å føle trygghet og nærhet. Virkelig ikke. Anonymkode: 0c4ee...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #9 Del Skrevet 29. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et barn behøver ikke en nattflaske for å føle trygghet og nærhet. Virkelig ikke. Anonymkode: 0c4ee...d3e Du vet da ingenting om mine barns behov. Anonymkode: e4267...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #10 Del Skrevet 29. januar 2019 Da er det vel bare å fortsette med flaska, da Jeg mener, har du holdt på så lenge så kan du vel like gjerne bare fortsette. Går seg vel til. Anonymkode: 0c4ee...d3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #11 Del Skrevet 29. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et barn behøver ikke en nattflaske for å føle trygghet og nærhet. Virkelig ikke. Anonymkode: 0c4ee...d3e Her må jeg si meg enig med Ts. Noen har smokk, noen ammer lenge, noen har kos, noen har en leke, osv. Etter hva jeg leser ser det ut som om sønnen til Ts har hatt flaske. Vi driver også med tio. Vi slet med det samme Ts. Sender deg en godt klem❤️ Våkner han kun den ene gangen nå? Kan det være nattskrekk eller mareritt? Anonymkode: e4267...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 30. januar 2019 #12 Del Skrevet 30. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Et barn behøver ikke en nattflaske for å føle trygghet og nærhet. Virkelig ikke. Anonymkode: 0c4ee...d3e Min fikk også melk ved legging og ved behov på natten. Han roet seg ned og fant kos og trygghet med flasken. Du er da ikke noe fasit på hva alle barn trenger, virkelig ikke. TS; det er vanlig med sleep regression i den alderen og det kommer og går i perioder. Beste løsningen er å være der uten å gi noe særlig oppmerksomhet. Hær forskjellen på reell gråt og klaging. Sett deg på gulvet med ryggen til og ikke snakk, dull og for Guds skyld ikke gi øyekontakt. De er som rovdyr som ser svakhet i det blikket deres møtes og uler som ulv og eskalerer om de får den øyenkontakten 🙈😅 Er han veldig lei seg/hysterisk kan du sette deg i sengen og tilby klem, men ikke snakk eller løft ut av sengen. Ingen lys og ikke la ungen gå ut av sengen. I sekundet ungen blir stille legg ungen fra deg og trekk deg tilbake. Blir unge frustrert og hyler så ikke responder. Sett deg ned igjen gulvet med ryggen til. Du er der, men ikke for å gi uønsket atferd oppmerksomhet. Etterhvert trekker du deg litt og litt lenger bort fra sengen inntil du går ut av rommet. Det er en prosess, men det funker som gull. Ungen min har lært seg at det ikke skjer noe artig ved å hyle i timer etter legging. Så han gidder ikke engang å prøve. Kan ligge å bable, synge og turne litt oppi sengen før han krøller seg sammen som en ball og sover hele natten frem til 07. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #13 Del Skrevet 30. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet da ingenting om mine barns behov. Anonymkode: e4267...294 Det trenger man jo ikke for å forstå at det ikke spesielt IQ å få en unge til å forbinde mat/drikke med trøst..er ikke baby når du er 2. Anonymkode: 89010...c41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #14 Del Skrevet 30. januar 2019 Nattflaske?? Flaske med melk i når barnet har lagt seg? To år? TiO? Spiser gjør man på dagen, sove om natten. Klart det er mest lettvint å fortsette med melk om natta for dere voksne.. da blir det mindre styr med barnet som har flaske.. ergo... det er mer dere foreldres behov enn barnets behov for melk om natta. Kutt ut flaske og sitt inne til han sovner heller om dere ikke tør/ vil/ orker/ ønsker litt grining før han sovner. Ungen lærer aldri å sovne selv heller da med alle slags mulige hjelpemidler gjennom livet. Da er dere bare med å opprettholder søvnvansker.. og de blir ikke mindre med årene, det kan jeg skrive under på. Lykke til! Anonymkode: beeae...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 30. januar 2019 #15 Del Skrevet 30. januar 2019 Så vidt jeg leser av HI har Søvnproblemene vart fra han var 6 mnd til nå? Så det har uansett ingen kobling med flaska? Eller er måten han våkner på nå annerledes enn før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #16 Del Skrevet 30. januar 2019 La han få ha en flaske vann i senga hele tiden så kan han forsyne seg når han ønsker det. Vår står faktisk opp sjeldnere eller aldri pga det. Vi pleier også å ta han opp i senga vår bare for å få sove litt til de få gangene han står opp. Også finnes det allergimedisin som gjør dem trøttere. Vår fikk det når han hadde vannkopper. Det redda oss, vi var som zombier. Fikk beskjed av barnelegen på helsestasjonen og fastlegen at det ikke er farlig i en periode for å sørge for at de lærer seg å sove natta gjennom. Man kan også bare gi halv eller kvart dose. De blir ikke dopet ned! Vi brukte det bare når han var syk da han uansett sover natta gjennom til vanlig. Men i verste fall så kan dere vurdere det? Er ingen skam i å ty til sånt når man blir så utmattet og sliten. Merker jo selv at vi får mer glede av tiden vi har sammen nå som han sover hele natta. Anonymkode: 35db1...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå