Gå til innhold

Hilfe! Kjolehjelp! Hilfe!(pliiiis:))

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg leter og leter og leter meg blind....nå har jeg surfa hvileløst rundt og lett etter KJOLEN i tre dager. Og nå ser jeg ikke kjolen for bare kjoler. Skal gifte oss neste vår, og da med et bittelite bryllup (max 20 stk) på dagen, og med et større selskap "hjemme" i nordnorge i romjula. Men selv om det bare skal være lite, vi jeg jo ha Den Rette Kjolen, det er jo bare en gang jeg skal gifte meg, tross alt ! Satser jeg på...Foreløbig har jeg kommet fram til noen stikkord for hva jeg leter etter;

* ikke standard prinsesse/katedralbryllupkjole

* ikke stropper eller "tskjorteermer"

* ikke masse paljetter og strass og dill

* gjerne litt "alternativ", jeg har sansen for rembo-kjolene, men aner ikke om de passer noen som er liten og avrundet...

* krem/eggeskall/elfenbens- eller "gold"-farget, evt med små fargede detaljer, men IKKE marineblått eller burgunder

puh.....det er over et år igjen, men kjenner pulsen dundrer ivei her. På forhånd takk, folkens!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet
Jeg leter og leter og leter meg blind....nå har jeg surfa hvileløst rundt og lett etter KJOLEN i tre dager. Og nå ser jeg ikke kjolen for bare kjoler. Skal gifte oss neste vår, og da med et bittelite bryllup (max 20 stk) på dagen, og med et større selskap "hjemme" i nordnorge i romjula. Men selv om det bare skal være lite, vi jeg jo ha Den Rette Kjolen, det er jo bare en gang jeg skal gifte meg, tross alt ! Satser jeg på...Foreløbig har jeg kommet fram til noen stikkord for hva jeg leter etter;

* ikke standard prinsesse/katedralbryllupkjole

* ikke stropper eller "tskjorteermer"

* ikke masse paljetter og strass og dill

* gjerne litt "alternativ", jeg har sansen for rembo-kjolene, men aner ikke om de passer noen som er liten og avrundet...

* krem/eggeskall/elfenbens- eller "gold"-farget, evt med små fargede detaljer, men IKKE marineblått eller burgunder

puh.....det er over et år igjen, men kjenner pulsen dundrer ivei her. På forhånd takk, folkens!

Har samme problemet ;)

Her er noen linker, hvis du ikke har sett på disse

men er usikker på om du finner det du leter etter...:

http://www.dzage.co.uk/ranges.php

http://www.cymbeline.com/

http://www.veromia.co.uk/our_ranges.htm

http://www.romanticaofdevon.co.uk/

Gjest lillelou
Skrevet

Tusen takk for linkene! Var mye fint der, og kanskje er Cymbeline-kjolene mest "meg". :-)

Gjest gjesta
Skrevet
Tusen takk for linkene! Var mye fint der, og kanskje er Cymbeline-kjolene mest "meg". :-)

Så fint at det var til hjelp ;)

Har lagt ut andre linker, som tema her også :)

Gjest chouchou-ikke innlogget
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier. Leting pa internett förer etterhvert til full forrvirring! Bestill time et sted (eller fler) de har litt forskjellige merker og pröv de pa! Det er eneste maten du egentlig finner ut av om en kjole kler deg eller ikke.

Du, ikke stress! Du har masse tid igjen.

Kos deg og lykke til!

Gjest gjesta
Skrevet
Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier. Leting pa internett förer etterhvert til full forrvirring! Bestill time et sted (eller fler) de har litt forskjellige merker og pröv de pa! Det er eneste maten du egentlig finner ut av om en kjole kler deg eller ikke.

Du, ikke stress! Du har masse tid igjen.

Kos deg og lykke til!

Ja, har funnet ut at jeg skal gjøre det. For det er vanskelig å se tusenvis av kjoler som kan være finere eller mindre fine på MEG. :) Det er når man prøver, at man ser hvilken stil man passer. Jeg vedder på at hvis jeg prøver en kjole jeg ikke la merke til på nettet feks, at den er perfekt når jeg har prøvd den på :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du må bare prøve Linea Raffaelli kjoler.

www.linearaffaeli.com

De er råtøffe, og helt annerledes.

Kjerstin

Skrevet

Ja, har funnet ut at jeg skal gjøre det. For det er vanskelig å se tusenvis av kjoler som kan være finere eller mindre fine på MEG. :) Det er når man prøver, at man ser hvilken stil man passer. Jeg vedder på at hvis jeg prøver en kjole jeg ikke la merke til på nettet feks, at den er perfekt når jeg har prøvd den på :)

Det er det jeg opplevde da jeg fant kjolen min. Om jeg hadde sett bilde av den fra för ville jeg aldri trodd det var den jeg skulle ende opp med.

Lykke til du ogsa! Er sikker pa at dere blir glade og fornöyde begge to. :-)

Gjest lillelou
Skrevet
Du må bare prøve Linea Raffaelli kjoler.  

www.linearaffaeli.com

De er råtøffe, og helt annerledes.  

Kjerstin

I knoooow..har kikket på dem. Rålekre! Tenker å ta meg en tur til Eva brud på Heimdal, hun fører visst Linea Raffaelli. :-)

Skrevet

www.bridesandjokers.com

www.lindsayfleming.com

Skrevet

Er svak for Pronovias, jeg. Har kjøpt kjole fra 2004- kolleksjonen, litt sånn 'alveprinsesse', men må innrømme at jeg sikler over en del av de andre kjolene deres også - sånn til 'superfint selskapsbruk', eller no'... :wink:

Skrevet

Min kjole fantes ikke på nettet en gang.....

Gjest gjesta
Skrevet
Er svak for Pronovias' date= jeg. Har kjøpt kjole fra 2004- kolleksjonen, litt sånn 'alveprinsesse', men må innrømme at jeg sikler over en del av de andre kjolene deres også - sånn til 'superfint selskapsbruk', eller no'... :wink:

Ja, kule stoffer på de kjolene. Nå har jeg bestemt meg for ikke å ta den kjolen jeg fant, for det er så utrolig mange på nettet at jeg klarer aldri finne den perfekte. Kan kikke litt, huske noen av kjolene, og prøve forskjellige i butikker & evt spørre om de har noen av de jeg så på nettet.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...