Gjest vil til roma! Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Vi er et par som har veldig lyst til å dra til Roma. Men jeg vet ikke så mye om denne byen, så jeg har noen spørsmål som jeg håper noen har innspill til! Hvor lang tid bør man være i Roma for å få med seg en del av det som er å se? Vil en uke være nok? Hvordan reiser man, er det best å bestille fly og hotell hver for seg? Pakketur er kanskje dyrere? Eller? Hvordan er hotellene i Roma når det gjelder standard og prisklasse? Håper på svar!
Isiselin Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Roma er fantastisk. Jeg har vært der to ganger og skal garantert tilbake. Begge gangene jeg har vært der har jeg vært der i litt iver en uke. Man får sett mye på den tiden, men vil man se alt må man nok være der i flere måneder. Det kommer jo helt ann på hva du er interessert i å se og oppleve. For min del, som har studert kunst og arkeologi er Roma ey uuttømmelig eldorado og jeg fikk aldri sett nok så det er ikke rart jeg fikk det travelt, men om du bare vil se de aller mest kjente stedene holder det kanskje med en uke. Begge gangene har jeg bestilt reise og hotell hver for seg. Det blir billigere enn pakketurer. Mange sier at om en gjør dette er det vanskelig å få seg et ordentlig hotell, men dette stemmer dårlig med Roma. De fleste hotellene i Roma er rene og pene og ordentlige, men de varierer i svært i størrelse og du kan ende opp med et hotellrom som er mye mindre enn det så ut på bildene for eksempel, men akkurat dette spiller jo ikke så stor rolle. Du skal jo ikke tilbringe mye tid på hotellrommet likevel og så lenge de er rene og pene er jo alt greit. Prisene på hotellene varierer sterk når det gjelder når på året du reiser. I turistsesongen er det mye dyrere for de samme rommene enn utenfor sesongen, men likevel er det ikke spesielt dyrt for hotellrom i Roma. Ønsker dere god tur om dere drar! Roma er nemlig en by man lett forelsker seg i. :D
Arwen Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 Jeg var ikke så overbegeistret for Roma jeg, morsomt å ha vært der - selvfølgelig, men en uke var altfor mye for oss. Skulle jeg gjort det om igjen haddde vi tatt en torsdag - søndag. Jeg synes byer mister litt av sjarmen når det er turister overalt, og det er tilfellet i Roma. Vi trives nok bedre i de litt mindre Italienske byene vi. Av storbyene jeg har vært i er det fortsatt London jeg alltid vil tilbake til.
Isiselin Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 Av storbyene jeg har vært i er det fortsatt London jeg alltid vil tilbake til. Da er vi omvendt vi da... London fikk jeg altfor lang tid i. Hadde rett og slett ikke noe å gjøre der. Lite som interesserte meg der, mens i Roma var det alltid nok å finne på. Kommer nok ann på interesser, det! :D
Arwen Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Da er vi omvendt vi da... London fikk jeg altfor lang tid i. Hadde rett og slett ikke noe å gjøre der. Lite som interesserte meg der, mens i Roma var det alltid nok å finne på. Kommer nok ann på interesser, det! :D Jepp er ikke veldig interesert i kunst og kultur - bare gjenomsnittelig. Shopping derimot
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå