Gå til innhold

Happymommysquad på Snapchat

Pampers

Anbefalte innlegg

Denne snappen er blitt mye bedre den siste tiden. Det handler mer om mammalivet i hverdagen enn nærbilder av barna. Tommel opp!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker mye bedre "mammabanden". De har ofte med gjester som utdannede logopeder, ammehjelper osv. Der er barn veldig lite eksponert, noen av de gjør det men jeg får ikke inntrykk av at det er det vanlige. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg følge både Happymommysquad og Mammabanden. Jeg liker SoMe-profiler om livet med småbarn. Selv er jeg ikke hysterisk når det kommer å vise frem barna sine på nett. Kanskje ikke så lurt å leve under fullt navn og si at barna er alene hjemme hver mandag fra kl. 17 til 19, men å vise videoer av at dem spiser og bilder av kveldsrutinene deres ser jeg ikke noe dramatikk i.

Vet at KG hater bilder og videoer av bebiser og småbarn, men jeg ser ikke noe problem med det. Selv lærer jeg mye og får mye inspirasjon.

Om dere vil ha tips til lignende profiler utenlands, så anbefaler jeg Perez Hilton og FitMomma4Three på Instagram (se livestreamen) :) Begge er trebarnsforeldre. Perez er alenefar til tre småttiser, der den ene er baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Da skal jeg følge både Happymommysquad og Mammabanden. Jeg liker SoMe-profiler om livet med småbarn. Selv er jeg ikke hysterisk når det kommer å vise frem barna sine på nett. Kanskje ikke så lurt å leve under fullt navn og si at barna er alene hjemme hver mandag fra kl. 17 til 19, men å vise videoer av at dem spiser og bilder av kveldsrutinene deres ser jeg ikke noe dramatikk i.

Vet at KG hater bilder og videoer av bebiser og småbarn, men jeg ser ikke noe problem med det. Selv lærer jeg mye og får mye inspirasjon.

Om dere vil ha tips til lignende profiler utenlands, så anbefaler jeg Perez Hilton og FitMomma4Three på Instagram (se livestreamen) :) Begge er trebarnsforeldre. Perez er alenefar til tre småttiser, der den ene er baby.

Hadde det vært helt greit for deg at noen tok bilder av deg mens du spiste frokost hjemme på kjøkkenet ditt og mens du gjorde deg klar for kvelden på badet ditt, for så å legge det ut på internett? Uten at du visste om det eller kunne styre hva som ble lagt ut? Og gjerne at de tjente penger på deg i samme slengen?

Og hvis ikke; hvorfor er det greit å gjøre dette mot barna sine?

Endret av Ultiva
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tibbie skrev:

Hallo, er det noen hjemme??:sarkasme:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitting
2 timer siden, Tibbie skrev:

Fortell meg hva du lærer av å observere Perez Hilton og andre "kjendiser" i Hollywood leve sine overfladiske og falske liv gjennom instagram? Hva i alle verdens dager skal det gi et normalt menneske i Norge med normal jobb og normalt liv, av inspirasjon og lærdom? De lever i en alternativ verden som ikke har noe med et normalt liv å gjøre. Det eneste de inspirerer til, er ulykkelighet over sin egen "kjedelige" (til sammenlikning) tilværelse, samt konstant følelse av inadekvathet. Muliggens også en konstant følelse av "jeg vil også vise verden et slikt glansbilde", så konstant at det til slutt går utover familien.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2018 den 14.54, Allure skrev:

Hallo, er det noen hjemme??:sarkasme:

Ufine hersketeknikker får deg ikke til å virke spesielt mye smartere. Hold deg god for sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 15.59, Vitting skrev:

Fortell meg hva du lærer av å observere Perez Hilton og andre "kjendiser" i Hollywood leve sine overfladiske og falske liv gjennom instagram? Hva i alle verdens dager skal det gi et normalt menneske i Norge med normal jobb og normalt liv, av inspirasjon og lærdom? De lever i en alternativ verden som ikke har noe med et normalt liv å gjøre. Det eneste de inspirerer til, er ulykkelighet over sin egen "kjedelige" (til sammenlikning) tilværelse, samt konstant følelse av inadekvathet. Muliggens også en konstant følelse av "jeg vil også vise verden et slikt glansbilde", så konstant at det til slutt går utover familien.  

Glansbilde? De viser at det er ok å ikke leve i et glansbilde. Det er greit å være stressa, de lærer teknikker når du egentlig bare vil kjefte og brøle, de kommer med sunne og raske mattips, innsovingstips, involvering av barn i lek... Kjempemange gode tips for parenting! De tar knekken på all "mom shaming" som foregår.

Jeg snakker ikke om kjendiser, men om bloggere og influencere. Men om Angelina Jolie hadde en mammaprofil, så skulle jeg jammen meg fulgt henne også!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Jeg digger denne Snapchat gruppen, de har en så god blanding av mødre og fedre 😉 Jeg liker alle, men har jo en favoritt da om det er lov å si ☺️ Min er Ida, hvem er din favoritt? Eller følger dere med på alle sammen like mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller skrive på tråden som allerede er for felles snapchatkontoer? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Den røde fare skrev:

Hva med å heller skrive på tråden som allerede er for felles snapchatkontoer? 

Oj beklager, da skal jeg gjøre det 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...