Gå til innhold

Annet navn i pass en på flybilett

Anbefalte innlegg

Skrevet

La til et mellomnavn for et par år siden, bruker det daglig og av ren automatikk skrev jeg det inn på flybilletten min på en reise til Polen. Det samsvarer ikke med navnet i passet der mellomnavnet mangler. Reiser med Norwegian, går dette fint eller må jeg virkelig punge ut for navneendring eller nytt pass? 😩  er kun et enkelt mellomnavn... 

Anonymkode: 44cf2...f23

Skrevet

Det står i reglene til Norwegian at navnet på billetten skal samsvare med navnet i passet, men hvor strenge de er vet jeg ikke. Jeg hadde ikke tatt sjansen.

Nytt pass koster forøvrig 450,- kr. 150,- kr mindre enn å endre navn på billetten.

Skrevet (endret)

Skaff nødpass, med riktig info. -Eller bli hjemme, er mitt råd.

Håper Systemet ikke er Så tallentløst, -att de ikke Nailer DEN Tabba...

Edit. OM Tid, se posten over. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet
6 minutter siden, Morgenrøden skrev:

Jeg hadde ikke tatt sjansen.

Det er NOE DRITT, -Å Sitte, i Ytlandet... FIX DET... IMHO@BTDT

a.

Skrevet

Hadde ikke tatt sjansen.  Skaff deg nytt pass.

• Liker 1
Skrevet

Ingen problem.

Gjest Linaria
Skrevet

Tja, man pleier ikke måtte ha mellomnavn med når man bestiller billett, så usikker på hva reglene er hvis du har et navn for mye... Ring og spør?

Skrevet

Ring og spør. Du kan få et svar her med "det har jeg gjort, og det var null problem", men du har jo ingen garanti for at det er sant.

Anonymkode: 998b2...ac5

Skrevet

Du kan få problemer på flyplassen i polen ja. Jeg la til et fornavn for et par år siden og glemte å ordne passet. På flybilletten het jeg  fornavn fornavn etternavn, i passet ble det fornavn etternavn, og i polen ble det bråk, måtte BETALE for navneendring på billetten, med Norwegian i Krakow. 

Anonymkode: 2db27...26a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

La til et mellomnavn for et par år siden, bruker det daglig og av ren automatikk skrev jeg det inn på flybilletten min på en reise til Polen. Det samsvarer ikke med navnet i passet der mellomnavnet mangler. Reiser med Norwegian, går dette fint eller må jeg virkelig punge ut for navneendring eller nytt pass? 😩  er kun et enkelt mellomnavn... 

Du skal ha samme navn, spiller ingen rolle om det er et enkelt mellomnavn eller et uvanlig vanskelig navn. Det skal samsvare. Det er ingen her som kan svare på om det går bra, eller ikke. Du kan få problemer med utreisen, du kan få problem på hjemreisen, det skal samsvare.  Jeg jobber i reisebyrå, og treffer stadighet på kunder som må kjøpe ny billett pga feil navn og de får ikke sjekke inn, eller gå gjennom security. bytter du navn så bytter du pass og sørger for at dette stemmer overens. 

Anonymkode: d94b5...7e6

• Liker 2
Skrevet

Polen er ikke akkurat landet jeg hadde satset på at dette går bra i.

Anonymkode: 2db27...26a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må selvfølgelig få nytt pass. Navnet på billetten skal samsvare 100 % med navnet i passet. Selvfølgelig KAN du være heldig å støte på noen flyplassansatte som ser gjennom fingrene med det, men ville ikke gamblet på det.

Skrevet

Takk for svar folkens! Sendte en chatmelding til norwegian og de fjernet mellomnavnet og sendte oppdaterte billetter uten kostnad, tok 1 minutt😄 Nå samsvarer alt! 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar folkens! Sendte en chatmelding til norwegian og de fjernet mellomnavnet og sendte oppdaterte billetter uten kostnad, tok 1 minutt😄 Nå samsvarer alt! 

Det var god service! Jeg trodde du måtte endre billetten og betale for det. Hva skrev du til dem? 

Skrevet

Fint det ordnet seg, men husk at navnet skal stemme med passet. Noen ganger blir jo navnet forkortet på billett pga langt navn. 2 fornavn osv.

Reiser mye selv, Ryanair steinharde på skrivefeiler/navn som ikke stemmer. Dette har jeg sett selv, personer som har blitt nektet ombordstigning.

Anonymkode: 3846e...c59

Annonse
Skrevet
41 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det var god service! Jeg trodde du måtte endre billetten og betale for det. Hva skrev du til dem? 

Skrev akkurat hva som skjedde😄 var ikke noe spørsmål fra dem heller 

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Du skal ha samme navn, spiller ingen rolle om det er et enkelt mellomnavn eller et uvanlig vanskelig navn. Det skal samsvare. Det er ingen her som kan svare på om det går bra, eller ikke. Du kan få problemer med utreisen, du kan få problem på hjemreisen, det skal samsvare.  Jeg jobber i reisebyrå, og treffer stadighet på kunder som må kjøpe ny billett pga feil navn og de får ikke sjekke inn, eller gå gjennom security. bytter du navn så bytter du pass og sørger for at dette stemmer overens. 

Anonymkode: d94b5...7e6

Er faktisk bare å bestille billett i samme navn som passet. Ingen som bryr seg om du ikke heter det lenger. 

Anonymkode: 5a16e...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...