Gå til innhold

JEG TISSET PÅ MEG

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! I dag skjedde det noe veldig rart. Jeg har tisset to ganger i dag, sist rundt 14.00. Så gikk jeg en fjelltur. Da jeg kom på toppen, følte jeg at jeg måtte tisse noe helt forferdelig. Jeg kunne ikke bare sette meg på huk, for det kom noen bak, og snøfonna var så høy at jeg ikke orket å gå bort til skogholtet for å sette meg ned. Jeg krysset bena sammen og knep alt jeg hadde, men til ingen nytte; jeg tisset på meg. Det tok ca.20 minutter å komme hjem igjen og jeg ville hente noen klær istedenfor å gå på badet med én gang, det skulle jeg ikke ha gjort. Jeg tisset til det lå dammer på gulvet. Jeg satt omtrent som en muslim som ber og prøvde å holde alt inne, men til ingen nytte. Det kom plutselig! Aldri skjedd før! Har jeg nyresvikt eller hva skjer?? Skal tilføye at jeg, som den eklingen jeg er, luktet på trusen og tightsen, for jeg synes det var rart at det ikke luktet stram tiss! Men det luktet ingenting?? Det luktet bare vanlig truse som man har gått med i noen timer. Altså, er dette her normalt??

Ps. Det har skjedd før at blæra mi er sinnsykt dramaqueen som nærmest gjør meg så insane tissetrengt at jeg faller på gulvet, men det gir seg da(eller til jeg går på do og tisser ut 5 dråper.) Men dette var noe annet. Det stoppet ikke og det kom mye tiss i omganger.

Anonymkode: aed22...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tisset på meg ved et uhell i søvne EN gang i voksen alder, og da var det fordi jeg hadde fått en urinveisinfeksjon. Da er det veldig vanskelig å holde seg, og det var første tegn på at noe var galt. 

Kjøp et urinprøveglass på apoteket (sterilt) og lever inn prøve på ditt lokale legekontor(fastlegen). De sykepleierne på laboratoriet kan teste den for deg uten at du har time. Hvis den viser seg å være positiv, dvs infeksjon, har jeg bare fått beskjed om å sitte ned og vente, så skal legen ta meg inn to minutter for å skrive ut resept på antibiotika.

Ubehandlet urinveisinfeksjon kan forplante seg til nyrene, og være farlig. Min forrige fastlege sa at går det langt nok kan man i verste fall faktisk dø av ubehandlet urinveisinfeksjon. 

Anonymkode: 24d1a...266

• Liker 1
Skrevet

Har du gjort knipeøvelser? Det er viktig å gjøre for å unngå urinlekkasje. Dersom du er av «de litt eldre» er det vanlig å tisse på seg. 

Anonymkode: a33ff...fc1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du gjort knipeøvelser? Det er viktig å gjøre for å unngå urinlekkasje. Dersom du er av «de litt eldre» er det vanlig å tisse på seg. 

Anonymkode: a33ff...fc1

Jeg er 19 år gammel:fnise:

Kan jeg gå rett til en fastlege og få glass der? 

ts

Skrevet

Det her har skjedd meg også, flere ganger, og det er rett og slett ikke urin jeg «tisser» ut. Det er blankt, luktfritt, mye og brått. 

Anonymkode: e1f4d...f9e

Skrevet

Har tisset på meg én gang etter at jeg ble voksen, det var i forbindelse med urinveisinfeksjon/blærekatarr. Tror du kan kjøpe en test for det på apoteket som du kan ta hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Skjer det andre rare ting med kroppen? Prikking i fingre/tær, nummen/følelsesløs på armer/bein, dobbeltsyn, ekstrem trøtthet? Ville i så fall fått meg en legetime, egentlig uansett, for har man ikke kontroll på blæren er det greit å få en sjekk. Knipeøvelser er fint å gjøre i alle aldre 😉

Anonymkode: 74da1...61a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjer det andre rare ting med kroppen? Prikking i fingre/tær, nummen/følelsesløs på armer/bein, dobbeltsyn, ekstrem trøtthet? Ville i så fall fått meg en legetime, egentlig uansett, for har man ikke kontroll på blæren er det greit å få en sjekk. Knipeøvelser er fint å gjøre i alle aldre 😉

Anonymkode: 74da1...61a

Nei, ikke noe sånt. Men jeg vurderer nå å bestille time, jeg bare lurer på om jeg kan få glass der jeg kan tisse i? :) 

Skrevet

Hvis tisset ikke luktet noe var den nok utvannet. Har du drukket mye/spist svært lite salt f.eks? Hvis det var kaldt ute kan det og virke inn. Mange må tisse når de blir kalde på bena f.eks.

Anonymkode: 3a75b...1e9

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis tisset ikke luktet noe var den nok utvannet. Har du drukket mye/spist svært lite salt f.eks? Hvis det var kaldt ute kan det og virke inn. Mange må tisse når de blir kalde på bena f.eks.

Anonymkode: 3a75b...1e9

Jeg drikker alltid mye vann, har jeg gjort i alle år. Jeg spiser heller for mye salt, spiste både chips og pommes frites med salt i går :P 

Ts

Skrevet

Du skal helst bruke morgen-urinen (første gang du tisser), så da må du nok kjøpe glass på apoteket. 

Skrevet

Jeg har selv levert urinprøve, og har da brukt sterilisert (kokt) syltetøyglass/tomatpure glass etc. Har aldri fått noen kommentar på at det er feil :) 

Anonymkode: 39250...7a1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 19 år gammel:fnise:

Kan jeg gå rett til en fastlege og få glass der? 

ts

Nei, du må kjøpe det på apoteket. Koster vel 20-30 kr tror jeg.

Anonymkode: 24d1a...266

Gjest Warrior
Skrevet

Som andre har nevnt, høres ut som uvi ja.

Skrevet

Ts her.

Nå har jeg googlet litt og det står at et symptom på urinveisinfeksjon er mye tissing og svie. Jeg tisser mye i perioder. Har ikke tisset siden jeg gjorde det i buksa for 3-4 timer siden. Det svir heller ikke. Kan det uansett være urinveisinfeksjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...