Gå til innhold

Når flyttet du ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23. Bodde hjemme til jeg var ferdig med utdanningen (yrkesfag) og hadde fått meg fast jobb og god nok råd til å kjøpe egen bolig. Har aldri kastet bort pengene mine på å betale ned noen andres lån gjennom å leie de mørke, mugg-infiserte kjellerhyblene deres, og har betalt ned mitt eget boliglån allerede i en alder av 32 og er mer eller mindre sikret økonomisk for resten av livet. Kommer godt overens med foreldrene mine så det var 0 problem å bo hjemme hos de så lenge. Skjønner ikke de som på død og liv skal flytte for seg selv før de har fått økonomien i orden. MÅ man flytte pga. studier eller lignende er det jo så klart noe annet. I andre kulturer er det vanlig å bo hos foreldrene sine til man skal gifte seg.

Anonymkode: 9cf19...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Året jeg fylte 16år. Måtte ikke flytte og bodde kun en 10min kjøretur fra mine foreldre, men trengte å komme meg vekk. Lærte mye økonomisk og ble veldig selvstendig av å flytte ut så tidlig. 

 

Syns dog at 20 år er alt for gammelt til å fortsatt bo hjemme, vertfall gratis. 

Anonymkode: a9b9f...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte egen leilighet da jeg var 21, men flyttet i praksis da jeg var 20 (bodde utenlands et år før studier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 17 år da jeg flyttet ut, men det var fordi jeg måtte. Det hadde blitt veldig lang reisevei hvis ikke og det gikk få busser. Hvis ikke så kunne jeg nok ha bodd hjemme til jeg var 20 siden det var da jeg flyttet for å studere. Så jeg ser ikke at det er noe galt i å bo hjemme da.

I tillegg har jeg bodd hjemme i kortere perioder etter det også.

Anonymkode: 66575...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 17, andre året på VGS. Ble kastet ut av min alkoholiker-far.  Tok meg ekstrajobb på kveldstid etter skolen + helger for å betale halvparten av utgifter i et samboerskap med daværende kjæreste. Vaskejobb og jobbet i kiosk. Visste ikke at jeg da hadde hatt rett på både barnetrygden og barnebidraget som faren min mottok selv om jeg ikke bodde hjemme.

Anonymkode: fd66b...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

23. Bodde hjemme til jeg var ferdig med utdanningen (yrkesfag) og hadde fått meg fast jobb og god nok råd til å kjøpe egen bolig. Har aldri kastet bort pengene mine på å betale ned noen andres lån gjennom å leie de mørke, mugg-infiserte kjellerhyblene deres, og har betalt ned mitt eget boliglån allerede i en alder av 32 og er mer eller mindre sikret økonomisk for resten av livet. Kommer godt overens med foreldrene mine så det var 0 problem å bo hjemme hos de så lenge. Skjønner ikke de som på død og liv skal flytte for seg selv før de har fått økonomien i orden. MÅ man flytte pga. studier eller lignende er det jo så klart noe annet. I andre kulturer er det vanlig å bo hos foreldrene sine til man skal gifte seg.

Anonymkode: 9cf19...8d1

Beste årene i mitt liv var da jeg levde på studielån og bodde på råtne små mørke hybler i sentrum. ❤️

Anonymkode: 0c0e6...977

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns 20 år er absolutt senest for å flytte ut, med mindre det finnes veldig gode grunner for å ikke gjøre det.
Jeg flyttet når jeg var 17 år - kunne godt ha flyttet før det også.

Anonymkode: 34d68...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18, og så tilbake ca et halvt år når jeg var 20 og 22. Betalte da såklart for meg. Typ 2000 eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet da jeg var 15. Jeg kunne ingenting, hverken matlagning, vasking eller økonomi. Jeg hadde levd et veldig bedagelig liv hjemme. Det var noen tunge år før jeg lærte meg alt, men jeg er takknemlig for at jeg fikk oppleve det.

Jeg ville dog ikke sagt noe på det hvis mine barn bestemte seg for å bo hjemme i 20-årene for å spare penger til egen bolig og fullføre studier.

Anonymkode: 03b71...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 18 og har planlagt med foreldrene mine at jeg kan bo hjemme så lenge jeg måtte ønske. Setter stor pris på det, men blir nok ikke lenger enn at jeg er får fullført studiene. (Huset ligger godt til med tanke på univseritetet jeg tenker å studere ved.)

 

Anonymkode: 5d25b...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut da jeg var 20. Foreldrene mine maste aldri, jeg fikk bo hjemme så lenge jeg ville. Syntes det er trist med foreldre som «kaster ut barna» når de er 20, om de nærmer seg 30 kan vi begynne å snakke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet ut første gang da jeg var 20, bodde borte et år, flyttet hjem igjen, og flyttet ut for godt da jeg var 22.

Fra jeg var ferdig med VGS betalte jeg for min egen mat, men bodde ellers gratis. 

Anonymkode: 9c702...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut når jeg ble 19 og hadde klart å jobbe og spare penger til å ta lån til bolig, var egentlig ganske heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I praksis da jeg var 16 år -og begynte på vgs i et annet fylke. men byttet ikke folkeregistrert adresse før jeg var 32.

jeg begynte på høyskole - og surfet på vikariater i hele landet frem til da. Kjøpte egen leilighet da jeg fikk fast jobb..

 

Anonymkode: b83dd...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...