Gå til innhold

Frekk nabo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen hiver snøen i hagen min, er det frekt eller innafor ?

Anonymkode: 2e4f4...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke bruker den delen av hagen på vinteren så ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 84261...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i etasjen over naboen og hiver snøen på verandaen i deres hage. Alternativet er at verandaen raser ned. Håper naboen forstår det.

Anonymkode: 379eb...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg, du sitter vel ikke der nå i snøen uansett.

Anonymkode: 3c111...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt an på. Naboen burde kanskje snakket med deg først. Men er det en del av hagen hvor det ikke skjer så mye, verken sommer eller vinter, ville jeg ikke brydd meg. 

Er det derimot en del av hage som er beplantet, ligger slik til at snøen kanskje tiner sent og skjemmer på våren, ødelegger jordsmonnet osv, så kan burde han få beskjed om å slutte. 

Jeg tipper selv snø litt over grensa til naboen. Det er bak garasjen deres, som står to meter fra tomta vår og er helt i utkanten av deres tomt og aldri brukes. Så snøhaugen er kun til sjenanse for oss selv. Og vi har selvfølgelig naboen  tillatelse. :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en sånn ulempe lov? Hvor man ikke har lov å måke snø hvis det skaper ulempe for naboen? Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen hiver snøen i hagen min, er det frekt eller innafor ?

Anonymkode: 2e4f4...3e9

I vårt tilfelle synes jeg det er frekt.

Naboen vår holder sin hage (jepp, han måker hagen) og oppkjørsel fri for snø ved å måke alt inn i vår hage.

For at hunden vår skal kunne bruke hagen, uten å ha et springbrett over gjerdet, og for at vi skal slippe å rake sammen  kilosvis med grus på plenen til våren, må vi da måke bort naboens snø fra vår hage. 

 Det at han måker alt over til oss fører til mye merarbeid, og det synes jeg er frekt så lenge han ikke har spurt oss om det er greit.

Anonymkode: 85646...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kontorotta skrev:

............. 

Jeg tipper selv snø litt over grensa til naboen. Det er bak garasjen deres, som står to meter fra tomta vår og er helt i utkanten av deres tomt og aldri brukes. Så snøhaugen er kun til sjenanse for oss selv. Og vi har selvfølgelig naboen  tillatelse. :-)

 

 

Så lenge man har tillatelse er det greit.

5 minutter siden, Pan skrev:

Er det ikke en sånn ulempe lov? Hvor man ikke har lov å måke snø hvis det skaper ulempe for naboen? Eller tar jeg feil nå?

Det handler om å ikke lage ulempe for naboen sin.  Det er ingen forskjell på snø og søppel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...