Gå til innhold

Ble avvist. Hva var grunnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, I Grosny said:

Du får det ikke til å koke i henne. Det er noe dyrisk tiltrekning som ikke er der.

Tror nok du har rett. Rett og slett manglende tiltrekning. Jeg burde kanskje prøve å være littt morsommere, noe jeg egentlig har i inventaret, men har blitt så misantropisk at det har fordunstet kanskje.

Anonymkode: dd576...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble stoltheten din såret? Ingen her vet svaret på hvorfor ho dumpet deg. Du trenger ikke vite det selv heller, annet enn at du ikke var personen hun så etter. Det betyr ikke at det er noe feil med deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Life sucks hvert fall

Anonymkode: dd576...cd9

Why? Hvorfor måle livets kvalitet opp mot hva en hva en bekjent syns om deg? 

Anonymkode: 64c42...ed2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HalloILuken13 skrev:

Nei, jeg bruker ingen akronymer i muntlig tale. Jeg er belest og kan formulere meg godt. SÅ DEN tror jeg ikke det var

I skriveformen du har her, kan du komme frem som en smule umoden, var nok bare derfor personen spurte :)

men det betyr bare så enkelt som at du ikke er hennes type.. Jeg skjønner ikke helt hva det ikke er å skjønne? 😅 ikke overtenk så fryktelig, da kommer du til å bli gal i datingverdenen.

Anonymkode: b9e1b...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen ikke er min type så er det rett og slett at jeg ikke er tiltrukket på en sexuell eller romantisk måte og grunnen pleier å være et utseende jeg ikke er tiltrukket av eller dårlig personlighet eller begge deler. Er veldig veldig sjeldent jeg møter noen jeg anser som "min type mann". Jeg er 26 og møtt 2 stykker siden jeg var 15 som jeg har vært hodestups forelsket i og tiltrukket av.

Er allikevel mange jeg syntes er pene/kjekke og har en god personlighet som jeg ikke føler at er "min type" - at jeg ikke føler noe "kraft" eller "kjærlighetskjemi" med dem - Det kribler ikke i kroppen, jeg får ikke høy puls og jeg begynner ikke svette og har ingen behov for nærhet med dem. 

Anonymkode: 6e715...b00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så betyr feil type at han ikke har riktige verdier, riktig oppførsel, riktige interesser, riktig måte å tenke og reflektere på, og noen ganger ikke et utseende jeg liker. Men det kan bety noe helt annet for henne, så jeg er ikke til noe hjelp for deg dessverre. 

Anonymkode: adbfb...4cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok du har rett. Rett og slett manglende tiltrekning. Jeg burde kanskje prøve å være littt morsommere, noe jeg egentlig har i inventaret, men har blitt så misantropisk at det har fordunstet kanskje.

Anonymkode: dd576...cd9

Glem den dama som kjærestekandidat. Det normale er at vår tiltrekning enten fungerer eller ikke fungerer. Finn ei der den fungerer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønte var vel hva hun la i "ikke hennes type". Er jeg for stygg, en taper, eller mente hun at det var en mismatch basert på personlighetskarakteristika

Jeg tror ikke hun synes jeg var dum, for huet jeg har fått er en av få ting jeg ikke tror det er noe særlig å utsette på

Anonymkode: dd576...cd9

Det kan være en fin måte å si at man syns noen er "for dårlig". Men vanligvis betyr det bare at du ikke apellerer til henne på den måten. Folk faller gjerne for litt samme type mann/kvinne, gang på gang, der du da ikke er i "den riktige boksen". Men du kan godt være pen, smart og helt super likevel: for en annen dame. 

Anonymkode: 68333...519

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overtenk dette. Bare tenk på deg selv, det er jo ikke slik at alle kvinner du møter er en potensiell kjæreste? Når noen sier at du ikke er hennes type - så er du rett og slett ikke hennes type. Hun ser ikke for seg å være kjæresten din. Det kan være tusen grunner til det, men det spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: d1d20...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HalloILuken13 skrev:

Nei, jeg bruker ingen akronymer i muntlig tale. Jeg er belest og kan formulere meg godt. SÅ DEN tror jeg ikke det var

Ikke ta det personlig, Alle sammen opplever å bli avvist. 

Anonymkode: 2aa60...209

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke skjønte var vel hva hun la i "ikke hennes type". Er jeg for stygg, en taper, eller mente hun at det var en mismatch basert på personlighetskarakteristika

Jeg tror ikke hun synes jeg var dum, for huet jeg har fått er en av få ting jeg ikke tror det er noe særlig å utsette på

Anonymkode: dd576...cd9

Det kan jo godt hende. Ca. 99 av verdens befolkning er ingen jeg ville ligget med. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok du har rett. Rett og slett manglende tiltrekning. Jeg burde kanskje prøve å være littt morsommere, noe jeg egentlig har i inventaret, men har blitt så misantropisk at det har fordunstet kanskje.

Anonymkode: dd576...cd9

Folk er forskjellige, jeg likte deg bedre når du skrev IRL og life sucks :P 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne funnet på å sagt det, av hundrevis av forskjellige grunner:

  • Hvis noen virket å ha for tette bånd med moren sin, jeg ville tenkt at de var på utkikk etter en ny mamma.
  • Hvis noen virket å ha for dårlige bånd med moren sin, jeg ville tenkt at de hadde manglende respekt for jenter.
  • Hvis noen virket til å slenge rundt seg med penger, jeg ville tenkt at de hadde dårlig styring på økonomi.
  • Hvis noen virket til å være gjerrige, jeg ville tenkt at det kunne bli dyrt - for meg.
  • Hvis noen virket å være en sofagris, jeg ville tenkt at jeg kom til å bli tjukk og kjede meg.
  • Hvis noen virket å være veldig aktive, jeg ville tenkt at jeg kom til å bli utslitt.

Det kan være hundre forskjellige grunner. Det er ikke godt å si hva slags kriterier hun har, eller tenkte på akkurat den dagen. Kanskje skorter det på fysisk tiltrekning. Kanskje har hun noen absolutte kriterier som du rett og slett ikke oppfyller. Enten må du spørre henne om hun kan utdype, ellers må du slå en strek over det og prøve deg på noen andre.

 

Anonymkode: c7eb0...55e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta det personlig, Alle sammen opplever å bli avvist. 

Anonymkode: 2aa60...209

En kamerat av meg fra ungdomstiden var de avvistes konge. Han var ikke penest, men sprek og sjarmerende. Når vi var på byen var han rask til å stte seg på huk ved bordene til vakre damer. Det ble ganske mange damer han snakket slik med , og han ble avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist, avvist,og så fikk han dame med seg. Han var altså tiltrekkende for muligens en av 20, og det var mer enn nok det når det var mer enn 20 damer i lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Emblja said:

Folk er forskjellige, jeg likte deg bedre når du skrev IRL og life sucks :P 😂

Jeg snakker faktisk ikke som en pretensiøs akademiker heller IRL!!!

Det er helt sant.

 

Ellers takk for alle svar, jeg får bare gå videre.

Anonymkode: dd576...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne funnet på å sagt det, av hundrevis av forskjellige grunner:

  • Hvis noen virket å ha for tette bånd med moren sin, jeg ville tenkt at de var på utkikk etter en ny mamma.
  • Hvis noen virket å ha for dårlige bånd med moren sin, jeg ville tenkt at de hadde manglende respekt for jenter.
  • Hvis noen virket til å slenge rundt seg med penger, jeg ville tenkt at de hadde dårlig styring på økonomi.
  • Hvis noen virket til å være gjerrige, jeg ville tenkt at det kunne bli dyrt - for meg.
  • Hvis noen virket å være en sofagris, jeg ville tenkt at jeg kom til å bli tjukk og kjede meg.
  • Hvis noen virket å være veldig aktive, jeg ville tenkt at jeg kom til å bli utslitt.

Det kan være hundre forskjellige grunner. Det er ikke godt å si hva slags kriterier hun har, eller tenkte på akkurat den dagen. Kanskje skorter det på fysisk tiltrekning. Kanskje har hun noen absolutte kriterier som du rett og slett ikke oppfyller. Enten må du spørre henne om hun kan utdype, ellers må du slå en strek over det og prøve deg på noen andre.

 

Anonymkode: c7eb0...55e

Med deg, så hadde jeg tenkt at du var altfor kravstor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker faktisk ikke som en pretensiøs akademiker heller IRL!!!

Det er helt sant.

 

Ellers takk for alle svar, jeg får bare gå videre.

Anonymkode: dd576...cd9

Det var litt pretensiøst 🤭
Er nok bare å gå videre ja! Men du, kjempetøft av deg å fortelle henne det!! Du bommer på alle skudd du ikke tar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og menn er litt forskjellige, men er ganske like når det kommer til å avvise personer. Selv har jeg avvist noen jenter, samtidig som de har avvist meg. Det er ikke vanskelig å skjønne når kjemien ikke stemmer (mange kleine øyeblikk, få felles interesser, mangel av interesse for den andre personen, etc.).

Det som kan være en dealbreaker for hun, trenger ikke nødvendigvis å være det for deg selv (f.eks. at du ikke tilbyr jakken din ved kaldt vær). Folk er forskjellige, og folk tenker ulikt og sånn er det bare. Har snakket med noen damer som ikke dater menn uten skjegg fordi de syntes skjegg er attraktivt.

En date (selv om den ender dårlig) er alltids en bra erfaring. Kanskje du sa noe feil eller gjorde noe som var helt på trynet under daten. Ta heller lærdom i hva du gjorde eller hva som fikk hun til å reagere (f.eks. vise mangel på interesse) slik hun gjorde og forbedre deg på de punktene til neste date.

Jeg syntes det er bra at hun avviste deg på den måten hun gjorde, enn det som er vanlig nå til dags (som ghosting). 

 

Lykke til.

M27.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SoWhat? skrev:

Ikke snakk om. Vet om en bedre avvisning som at en ikke er interessert i noe romantisk. Det er den beste avvisningen, og ikke at en er feil "type". Da går det på deg som person, og det gjør ikke det at du vil være singel osv. 

Det du sier er nok den mest skånsomme avvisningen. Men den fungerer jo bare hvis man faktisk vil være singel. Litt dumt om man sier det, men går på date med en annen mann samme uke. Da kan det være like greit å si at han ikke er min type, da er man ærlig og nogenlunde skånsom på samme tid.

Anonymkode: aba1e...375

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...