AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #21 Skrevet 30. januar 2019 Dyrelik i samme fryseboks som menneskemat? Anonymkode: 08d94...6bf
Leo Skrevet 30. januar 2019 #22 Skrevet 30. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har avlivet en hund, og det var ikke snakk om å ta den med hjem etterpå og begrave. Nei. Jeg ba dyreklinikken ta seg av kadaveret. Hadde ikke noe spesielt forhold til å spre asken heller, så det å få han kremert og få hjem asken følte jeg ikke behov for. Har en hund nå også, og jeg kommer til å gjøre det samme med den når den blir så gammel. Har ingen steder å begrave den (bor ikke i hus) og har ingen planer om å ha en urne med hundeaske i stua.... Anonymkode: 110b5...5a0 Du må jo ikke ha asken i en urne i stua selv om du velger å kremere hunden separat. Asken etter hunden vi avlivet nå sist blir levert i en plastboks og den har vi planer om å spre et sted hvor vi har hatt mange fine opplevelser sammen med denne hunden.
Leo Skrevet 30. januar 2019 #23 Skrevet 30. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dyrelik i samme fryseboks som menneskemat? Anonymkode: 08d94...6bf Og hva er svinekotelettene og kyllingen da? 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #24 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, Leo skrev: Du må jo ikke ha asken i en urne i stua selv om du velger å kremere hunden separat. Asken etter hunden vi avlivet nå sist blir levert i en plastboks og den har vi planer om å spre et sted hvor vi har hatt mange fine opplevelser sammen med denne hunden. Jeg har ingen sånne ønsker. Ser ikke vitsen med å betale for kremering og så gå og strø asken i skogen. For hunden er det jo et fett. Den er ikke et menneske. Anonymkode: 110b5...5a0 2
Leo Skrevet 30. januar 2019 #25 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen sånne ønsker. Ser ikke vitsen med å betale for kremering og så gå og strø asken i skogen. For hunden er det jo et fett. Den er ikke et menneske. Anonymkode: 110b5...5a0 Det er helt greit å tenke slik. I og for seg er det jo ett fett for døde mennesker også. Og betale for destruksjon av den døde hunden må du uansett selv om det er noe billigere når kroppen kan behandles som avfall. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #26 Skrevet 30. januar 2019 Ville bare oppdatere dere på at den lille hunden ligger nå i frysa, ikke der vi har mat.. vi har heldigvis 2 frysere🙄 var virkelig ikke så ille som forventa.. han ligger der ifred til våren, så skal han bli begravd ved sidna en annen hund❤️ Anonymkode: 2412c...ba7 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #27 Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, Leo skrev: Og hva er svinekotelettene og kyllingen da? Det er en noget annen type bakterier i det ene i forhold til det andre. Anonymkode: 08d94...6bf
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #28 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville bare oppdatere dere på at den lille hunden ligger nå i frysa, ikke der vi har mat.. vi har heldigvis 2 frysere🙄 var virkelig ikke så ille som forventa.. han ligger der ifred til våren, så skal han bli begravd ved sidna en annen hund❤️ Anonymkode: 2412c...ba7 Anonymkode: 08d94...6bf
Leo Skrevet 30. januar 2019 #29 Skrevet 30. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en noget annen type bakterier i det ene i forhold til det andre. Anonymkode: 08d94...6bf Tja... Mange av oss har jo for eksempel vilt i fryseren som er slaktet i skogen. Uansett så sørger man jo alltid for å pakke godt inn uansett hva man legger i fryseren og man bør alltid være svært nøye med hvordan man håndterer matvarer. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #30 Skrevet 30. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en noget annen type bakterier i det ene i forhold til det andre. Anonymkode: 08d94...6bf Jeez. Hørt om å pakke inn ting som skal i fryseren eller? Anonymkode: 85d56...424 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #31 Skrevet 30. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har avlivet en hund, og det var ikke snakk om å ta den med hjem etterpå og begrave. Nei. Jeg ba dyreklinikken ta seg av kadaveret. Hadde ikke noe spesielt forhold til å spre asken heller, så det å få han kremert og få hjem asken følte jeg ikke behov for. Har en hund nå også, og jeg kommer til å gjøre det samme med den når den blir så gammel. Har ingen steder å begrave den (bor ikke i hus) og har ingen planer om å ha en urne med hundeaske i stua.... Anonymkode: 110b5...5a0 Du høres virkelig ut som en varm og hjertegod hundeeier Anonymkode: a1b0f...bf3 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #32 Skrevet 30. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du høres virkelig ut som en varm og hjertegod hundeeier Anonymkode: a1b0f...bf3 Så man er ikke «varm og hjertegod» når man ikke vil ha asken eller begrave dyret? Hvem har gjort deg til dommer over hva som er rett og galt egentlig? 🤔 Anonymkode: 85d56...424 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #33 Skrevet 30. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så man er ikke «varm og hjertegod» når man ikke vil ha asken eller begrave dyret? Hvem har gjort deg til dommer over hva som er rett og galt egentlig? 🤔 Anonymkode: 85d56...424 Det lurer jeg også på. Har hatt mange hunder opp gjennom årene. De har vært som familiemedlemmer og jeg har vært veldig glad i dem, men å ta med asken eller å begrave dem har aldri vært et alternativ for meg. Jeg har tatt farvel med hundene på dyreklinikken mens de sovner inn og har ikke behov for verken grav i hagen eller urne på peishylla. Det betyr altså at jeg ikke er en "varm og hjertegod" hundeeier...🙄 Anonymkode: 6b8ee...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #34 Skrevet 30. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg også på. Har hatt mange hunder opp gjennom årene. De har vært som familiemedlemmer og jeg har vært veldig glad i dem, men å ta med asken eller å begrave dem har aldri vært et alternativ for meg. Jeg har tatt farvel med hundene på dyreklinikken mens de sovner inn og har ikke behov for verken grav i hagen eller urne på peishylla. Det betyr altså at jeg ikke er en "varm og hjertegod" hundeeier...🙄 Anonymkode: 6b8ee...b5e Jeg forstår heller ikke behovet for materielle minner. Det er rett og slett ingen trøst i dem. Anonymkode: 7ce28...8d3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #35 Skrevet 30. januar 2019 Min skal kremeres. Vi begravde katten min i hagen, ordentlig i eske! og noen uker etter så fant vi rester av den utover hele plena fordi dyr hadde gravd henne opp igjen. Anonymkode: 8a004...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #36 Skrevet 31. januar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min skal kremeres. Vi begravde katten min i hagen, ordentlig i eske! og noen uker etter så fant vi rester av den utover hele plena fordi dyr hadde gravd henne opp igjen. Anonymkode: 8a004...1cd Ja ikke sant, hyggelig 😬 Anonymkode: 85d56...424
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2019 #37 Skrevet 1. februar 2019 Mitt siste av 5 marsvin jeg hadde vokst opp med døde for noen uker siden. Plasserte hun oppi en pent pyntet boks og kastet den i søppelkassen, gjorde det samme med de andre marsvinene som døde om vinteren, men plantet blomster eller andre planter til minne om dem alle i hagen. Litt vondt å kaste i begynnelsen, men bedre enn fryseren for min del, trenger ikke fortelle det til noen. ❤️ Anonymkode: ec612...bdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå