Gå til innhold

Hund i frysa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Imorra skal jeg til dyreklinikken for å hente hunden min som ikke våkna opp fra narkose på fredag. Kan ikke si jeg gleder meg så til å legge han i frysa mi...

Noen som har erfaring med dette? 

Anonymkode: 2412c...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øøøøh, legge han hvor??

Anonymkode: c6e84...29e

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øøøøh, legge han hvor??

Anonymkode: c6e84...29e

I frysa, til våren da jorda ikke er hard, sånn at han kan begraves

Skrevet

Du kan be om å få han kremert, også kan du gjøre som du vil med aska.  Koster jo litt da.

• Liker 22
Skrevet

Har opplevd det en gang. Det var veldig spesielt, men når våren kom og han fikk ei fin grav i hagen føltes det godt. Vi plantet et tre over han og det vokser og blir finere og finere for hvert år. 

• Liker 8
Skrevet

Du får huske å merke han godt da så du ikke tar feil av han og kotelettene.. 

Anonymkode: 353a5...cb4

• Liker 11
Skrevet

Rent praktisk er det helt uproblematisk. Hundekroppen holder seg fint i fryseren til telen går og den kan gravlegges forutsatt at du har tilgang til en dypfryser som er stor nok. For min egen del ville jeg nok ha sendt hunden til kremering og spredt/gravlagt asken på ønsket sted. Vi måtte også avlive en hund i uken som gikk og har valgt sistnevnte løsning fordi det er noe vi har grei erfaring med og det er mindre psykisk belastende enn å skulle håndtere den døde hunden selg gjentatte ganger. 

• Liker 9
Skrevet
15 timer siden, Morten1 skrev:

Fryseren

Frysa

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Leo skrev:

Rent praktisk er det helt uproblematisk. Hundekroppen holder seg fint i fryseren til telen går og den kan gravlegges forutsatt at du har tilgang til en dypfryser som er stor nok. For min egen del ville jeg nok ha sendt hunden til kremering og spredt/gravlagt asken på ønsket sted. Vi måtte også avlive en hund i uken som gikk og har valgt sistnevnte løsning fordi det er noe vi har grei erfaring med og det er mindre psykisk belastende enn å skulle håndtere den døde hunden selg gjentatte ganger. 

Jeg er ikke så glad i ordet kremering, og kan ikke tenke på at den lille hunden skal bli «brent».. vil han skal ha en ordentlig grav  

takk for svar❤️

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke så glad i ordet kremering, og kan ikke tenke på at den lille hunden skal bli «brent».. vil han skal ha en ordentlig grav  

takk for svar❤️

Er det bedre å bli spist opp av mark da?

Kremerte selv hunden min når den tid kom. Felleskremering og ingen urne. 

Anonymkode: bec33...fb2

• Liker 12
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre å bli spist opp av mark da?

Kremerte selv hunden min når den tid kom. Felleskremering og ingen urne. 

Anonymkode: bec33...fb2

Nei, jeg liker ikke døden i det hele tatt

Skrevet

Å, så fælt. Klem til deg TS! :hug:

• Liker 3
Skrevet

Skrekkhistorie med oppbevaring av død katt i fryseren: Katten til familien ble påkjørt og drept noen timer før foreldrene til ei venninne av meg skulle på alenetur uten barn for første gang på flere år. De valgte å pakke inn den døde katten i plastposer og puttet den i fryseren. Planen var å fortelle barna at katten var død når de kom hjem (de skulle bare være borte en langhelg og det var ikke uvanlig at katten var borte noen dager). Gjett hva barna fant i fryseren da de lette etter et brød dagen etter at foreldrene dro på tur... :hakeslepp:

Anonymkode: 6b8ee...b5e

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skrekkhistorie med oppbevaring av død katt i fryseren: Katten til familien ble påkjørt og drept noen timer før foreldrene til ei venninne av meg skulle på alenetur uten barn for første gang på flere år. De valgte å pakke inn den døde katten i plastposer og puttet den i fryseren. Planen var å fortelle barna at katten var død når de kom hjem (de skulle bare være borte en langhelg og det var ikke uvanlig at katten var borte noen dager). Gjett hva barna fant i fryseren da de lette etter et brød dagen etter at foreldrene dro på tur... :hakeslepp:

Anonymkode: 6b8ee...b5e

Ojjj stakkars

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler kremering.

Anonymkode: 83bf6...bb2

Skrevet

Det er trist å miste dyr og jeg har selv begravd både marsvin og katter. Men er du sikker på at du får begravet hunden din? Vet det finnes lover og regler på det når de blir litt større dyr. Jeg skal kremere mine når den tid kommer og få laget smykke! https://www.dyrekrematoriet.no/askesmykker

Anonymkode: dd233...641

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist å miste dyr og jeg har selv begravd både marsvin og katter. Men er du sikker på at du får begravet hunden din? Vet det finnes lover og regler på det når de blir litt større dyr. Jeg skal kremere mine når den tid kommer og få laget smykke! https://www.dyrekrematoriet.no/askesmykker

Anonymkode: dd233...641

Det er ingen som bryr seg om man begraver en hund. Det som blir slått hardest ned på er bønder osv som begraver kuer, sauer etc fremfor å tilkalle kadaverbil. 

Anonymkode: 85d56...424

• Liker 2
Skrevet

Jeg har avlivet en hund, og det var ikke snakk om å ta den med hjem etterpå og begrave. Nei. Jeg ba dyreklinikken ta seg av kadaveret. Hadde ikke noe spesielt forhold til å spre asken heller, så det å få han kremert og få hjem asken følte jeg ikke behov for.

Har en hund nå også, og jeg kommer til å gjøre det samme med den når den blir så gammel. Har ingen steder å begrave den (bor ikke i hus) og har ingen planer om å ha en urne med hundeaske i stua....

Anonymkode: 110b5...5a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...