Gå til innhold

Hva skjedde med Martin Ødegaard?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ett par år siden når denne fyren vurderte å begynne i forskjellige utenlandske fotball-klubber, så ble det omtrent ikke skrevet om noe annet i forskjellige norske nettaviser.     

Men i løpet av de siste par årene har det vært nærmest dødt. Hadde han faktisk klart å score ett og annet mål her og der, så ville vel avis-artiklene stått i kø om å skrive evig-lange artikler om hvor "fantastisk" de mener at han er. Å komme fra lille Norge, og signere for en eller annen utenlandsk klubb er jo ikke akkurat dagligvare.       

Men det hsr jo vært overrasskende stille fra den kanten. Kan Ødegaard ha vært så til de grader oppskrytt av norske blad-smørere og "eksperter" på fotball?        

:ball:

Anonymkode: 1aa94...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ødegaard hadde nok bøttevis med talent, men overvurdert er han definitivt. Nivået i Norge er ikke noe å skryte av, mildt sagt, og da virket nok hans evner med ballen mye bedre enn hva de egentlig var. 

Selvfølgelig var det enormt at verdens største klubb (Real Madrid) signerte ham, men det hjelper lite når han allerede da var altfor ung til å kunne konkurrere om plassen der, samtidig som det naturligvis ville være et enormt press og forventninger lagt på ham. 

Så da ble det utlån hit og dit til irrelevante klubber, hvor han til og med der sliter med å vise hva han er god for. Og da blir det vanskelig å konkludere med noe annet enn at ja, gutten hadde talent, men han får det ikke frem og har stagnert.

For å si som Donald Trump: Sad.

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du over her rører om. Ødegaard gjør det bra i Vitesse i Nederland. Han blir nok ikke fast på Real Madrid med det første, men at han er en god spiller som vil få en god karriere? Absolutt. Han har vel fortsatt 15 år igjen på banen. 

Media er litt opptatt med Solskjær for tiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guile skrev:

Hva er det du over her rører om. Ødegaard gjør det bra i Vitesse i Nederland. Han blir nok ikke fast på Real Madrid med det første, men at han er en god spiller som vil få en god karriere? Absolutt. Han har vel fortsatt 15 år igjen på banen. 

Media er litt opptatt med Solskjær for tiden.. 

Å gjøre det bra og å imponere nok til å forsvare at Real Madrid kjøpte ham er ikke i nærheten av å være det samme. Ja, gratulerer, Ødegaard gjør det godt i Vitesse. Vitesse! 

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet han skal tilbake til Real når leieperioden med Vitesse utløper? 

Han blir nok ikke fast på Real Madrid. Men ikke dermed sagt at ikke en annen bra klubb plukker han opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Guile skrev:

Du vet han skal tilbake til Real når leieperioden med Vitesse utløper? 

Han blir nok ikke fast på Real Madrid. Men ikke dermed sagt at ikke en annen bra klubb plukker han opp. 

Ja, det er slik utlån fungerer, du. Ingen sier at Ødegaard ikke har talent, men å for alvor tro at han er god nok til å konkurrere om plassen mot verdens beste spillere, er fryktelig naivt. 

Ødegaard lider av å ha blitt hauset noe voldsomt opp. Han kan få en god karriere absolutt, men ikke så stor som det ble spådd i media i 2015.

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen som trodde at han skulle få fast plass på Real Madrid som femtenåring. 

Sånn i etterpåklokskapens navn var det nok ikke noe sjakktrekk for karrieren å gå til Real. Men, hallo, du sier jo ikke nei takk når verdens største klubb ringer og vil ha deg. Som femtenåring. 

Jeg tipper han ender opp i Tyskland med tid og stunder. Om ikke Bayern så et av lagene i toppen. Og jeg tipper han kommer til å gjøre det bra. 

Ser frem til at Lagerbäck begynner å bruke han på A-landslaget også, gudene skal vite at han trengs der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Guile skrev:

Det var vel ingen som trodde at han skulle få fast plass på Real Madrid som femtenåring. 

Sånn i etterpåklokskapens navn var det nok ikke noe sjakktrekk for karrieren å gå til Real. Men, hallo, du sier jo ikke nei takk når verdens største klubb ringer og vil ha deg. Som femtenåring. 

Jeg tipper han ender opp i Tyskland med tid og stunder. Om ikke Bayern så et av lagene i toppen. Og jeg tipper han kommer til å gjøre det bra. 

Ser frem til at Lagerbäck begynner å bruke han på A-landslaget også, gudene skal vite at han trengs der. 

Nei, men nå kommenterte jeg det siden du gjorde et poeng ut av at han skal tilbake til Madrid. Han er fortsatt ikke god nok til å spille for RM, og kommer nok aldri til å bli det. 

Absolutt mulig han kan gjøre det godt i Tyskland om noen år, det vil tiden vise.

Sånn ellers er det jo et nydelig poeng at han faktisk ikke får spille på landslaget heller. Norges landslag er horribelt dårlig, og om han var denne gudegaven til fotballen han ble omtalt som, burde det være en smal sak å få plass der. 

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U21 spilte EM kvalik. Kanskje det ble vurdert til at de hadde mer sjans på sluttspill enn hva A-laget hadde, og at de derfor holdt Ødegaard der for å gjøre sjansen til å kvalifisere seg størst mulig? 

Makes sense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Guile skrev:

U21 spilte EM kvalik. Kanskje det ble vurdert til at de hadde mer sjans på sluttspill enn hva A-laget hadde, og at de derfor holdt Ødegaard der for å gjøre sjansen til å kvalifisere seg størst mulig? 

Makes sense. 

Her er jeg helt uenig, og jeg vil anbefale å lese denne kommentaren rundt saken. Der blir det forklart godt. Men kort forklart om du ikke gidder å lese: Om Lagerbäck anså Ødegaard som en av hans beste spillere, ville han ikke blitt utelatt fra troppen. En manager vil ha de absolutt beste spillerne tilgjengelig, og så lenge Ødegaard ikke blir tatt ut, er han ikke blant dem.

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg helt uenig, og jeg vil anbefale å lese denne kommentaren rundt saken. Der blir det forklart godt. Men kort forklart om du ikke gidder å lese: Om Lagerbäck anså Ødegaard som en av hans beste spillere, ville han ikke blitt utelatt fra troppen. En manager vil ha de absolutt beste spillerne tilgjengelig, og så lenge Ødegaard ikke blir tatt ut, er han ikke blant dem.

Anonymkode: a69da...f9a

Bare Lagerbäck vet hvilke vurderinger som lå til grunn for tidligere laguttak. Jeg husker ikke hvordan form Ødegaard var i tilbake i september, men hvis han ikke spilte så mye og ville blitt satt på benken på A-landslaget kan han da mye heller spille og bidra på U21. 

Men, vann under brua. Ganske sikker på at vi vil se mer til han i kommende sesong. Men det er klart, nå er han 20 og bør begynne å levere stabilt bra. Det gjør han i Vitesse, så.. Jeg har troa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Å gjøre det bra og å imponere nok til å forsvare at Real Madrid kjøpte ham er ikke i nærheten av å være det samme. Ja, gratulerer, Ødegaard gjør det godt i Vitesse. Vitesse! 

Anonymkode: a69da...f9a

Ta en titt på hvor mange av dagens verdensklasse spillere var når de var 20, du smarten. Modric f.eks spilte på Dinamo Zagreb til han var 23.

Jeg skjønner at du vil leke tøff, men du ender bare opp med å spre kunnskapløs møkk!

Anonymkode: 34556...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta en titt på hvor mange av dagens verdensklasse spillere var når de var 20, du smarten. Modric f.eks spilte på Dinamo Zagreb til han var 23.

Jeg skjønner at du vil leke tøff, men du ender bare opp med å spre kunnskapløs møkk!

Anonymkode: 34556...054

Hahaha, hvem er du? Faren hans? Ble du såret fordi min mening er at Ødegaard har levert under pari med tanke på hypen? Jeg foreslår at du faktisk begynner å se litt fotball, og ikke bare lese om det.

Det morsomme er jo at dere for alvor sammenligner verdensklassespillere med Ødegaard. Hva ved Ødegaard tilsier at han skal bli en av dem? At han gjorde det godt i Norge?

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, Guile said:

Bare Lagerbäck vet hvilke vurderinger som lå til grunn for tidligere laguttak. Jeg husker ikke hvordan form Ødegaard var i tilbake i september, men hvis han ikke spilte så mye og ville blitt satt på benken på A-landslaget kan han da mye heller spille og bidra på U21. 

Men, vann under brua. Ganske sikker på at vi vil se mer til han i kommende sesong. Men det er klart, nå er han 20 og bør begynne å levere stabilt bra. Det gjør han i Vitesse, så.. Jeg har troa. 

Jeg har også troa på Ødegaard! Han kommer, bare vent og se! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Hahaha, hvem er du? Faren hans? Ble du såret fordi min mening er at Ødegaard har levert under pari med tanke på hypen? Jeg foreslår at du faktisk begynner å se litt fotball, og ikke bare lese om det.

Det morsomme er jo at dere for alvor sammenligner verdensklassespillere med Ødegaard. Hva ved Ødegaard tilsier at han skal bli en av dem? At han gjorde det godt i Norge?

Anonymkode: a69da...f9a

Tror du ved fulle fem at spillertyper som Ødegaard er ferdig utviklet som 20 åring?

Har du hørt om utvikling? Tro det eller ei, man kan fint utvikle seg like mye i Vitese, som i en annen bedre liga.

Jeg sammenligner Ødegaard med Modric som 20 (tjue) åring, ikke som ferdig utviklet i sine beste år. Leser du ikke hva du svarer på? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nevod skrev:

Tror du ved fulle fem at spillertyper som Ødegaard er ferdig utviklet som 20 åring?

Har du hørt om utvikling? Tro det eller ei, man kan fint utvikle seg like mye i Vitese, som i en annen bedre liga.

Jeg sammenligner Ødegaard med Modric som 20 (tjue) åring, ikke som ferdig utviklet i sine beste år. Leser du ikke hva du svarer på? 

Når indikerte jeg at Ødegaard er ferdig utviklet? Leser du hva du svarer på? :)))

Selvfølgelig vil han utvikle seg videre, det er ikke dermed sagt at han er den nye Modric. Jeg spør deg hva som peker på at han kan bli den nye Modric, og du svarer ikke.

Hadde du vært like engasjert om dette gjaldt en spiller fra et annet land? Nei, du hadde ikke det. Men du forsvarer Ødegaard på din hals bare fordi han er norsk. 

Og btw, naturligvis vil flere verdensklassespillere utvikles i de beste ligaene. Det sier seg selv. Du blir ikke best og mer utviklet av å trene med og spille mot spillere langt under ditt nivå. Hvilket er derfor Ødegaard imponerte stort i Norge, fordi han var mye bedre enn nivået han spilte på. Derfor imponerer han ikke like mye i utlandet.

Anonymkode: a69da...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Å gjøre det bra og å imponere nok til å forsvare at Real Madrid kjøpte ham er ikke i nærheten av å være det samme. Ja, gratulerer, Ødegaard gjør det godt i Vitesse. Vitesse! 

Anonymkode: a69da...f9a

Du vet lite om fotball. Nederlandsk liga har et bra nivå, og spiller en veldig teknisk fotball, noe som definitivt utvikler Ødegaard på en bra måte.

Ødegaard ble 20 i desember, likevel har vi hørt om ham i fem år. Tidligere var det mer vanlig at spillere var etablerte verdensstjerner da de var 20, det er sjeldnere tilfellet i dag. Han har derfor veldig god til på å slå virkelig igjennom, og det vil han nok gjøre, for potensialet er udiskutabelt.

Tviler derimot at Real Madrid er klubben videre for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...