Gå til innhold

Hva er sjansen for en ny verdenskrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er sjansen for en ny verdenskrig? 

Mediene skriver jo hele tiden om Russland og at de er syndebukken i alt. Kanskje noe mediene får det til å låte sånn, ikke vet jeg. 

Og Venezuela konflikten der flere land har kommet med støtte og krav over hva de skal gjøre for å få det bedre. Norge er ganske nøytrale i den saken har jeg lagt merke til. USA satte Guaido som midlertidig president, mens Russland støtter Maduro, som egentlig ikke gjør noe fremgang i landet. Guaido vil ha mer demokrati. 

FN er inne i den konflikten. 

Egentlig så spør jeg egentlig om hva sjansen er for en ny verdenskrig? 

Landa har jo mye samtaler mer hverandre nå. Både Russland og USA er medlem i sikkerhetsrådet i FN. 

Jeg føler også at mediene legger på masse filter, det funker på meg fordi jeg blir kjempe engstelig. 

Anonymkode: 93323...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel 50/50. Enten skjer det, eller så skjer det ikke. 😜

Anonymkode: f8562...e1e

• Liker 1
Skrevet

Sjansen er vel sånn omtrent 100%. Spørsmålet er vel heller hvor lenge det er til. Om det skjer om 20 år, 100 år, 1000 år eller 10000 år er heller spørsmålet. Jeg tror sannsynligheten er liten for at skjer i løpet av de nærmeste 50-100 år. Jeg tror at en eller annen gal terrorist får tak et atomvåpen og sprenger det i en storby er langt større.

Men alt i alt bekymrer ikke dette meg i det hele tatt. En gang skal man dø og det er veldig mye annet som er mer sannsynlig. Å dø i krig, terror, flystyrt o.l. er svært lite sannsynlig.

Anonymkode: cf44b...19d

Skrevet

100%

Anonymkode: 4660d...136

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100%

Anonymkode: 4660d...136

Begrunnelse?

Anonymkode: 93323...a6b

Skrevet

Det er ikke noe spørsmål om det skjer, men når.

Om det skjer i min tid vet jeg ikke, men det skjer 100% sikkert.

Verden er ett utrolig urolig sted å bo nå og det kan smeller når som helst. 

Anonymkode: b173d...b61

Skrevet

Ikke noe vits å tro på mediene siden de er kjøpt og betalt. De er bare et verktøy for politikere til å spre propagandaen sin. Norske politikere logrer for amerikanerne og derfor skriver norske medier så mye skitt om russerne.

Anonymkode: 215e4...7b1

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe spørsmål om det skjer, men når.

Om det skjer i min tid vet jeg ikke, men det skjer 100% sikkert.

Verden er ett utrolig urolig sted å bo nå og det kan smeller når som helst. 

Anonymkode: b173d...b61

Verden har aldri vært så fredelig som den er nå. De aller fleste mennesker har det mye bedre nå enn noen gang i historien.

Gjest SeptemberRose
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Verden har aldri vært så fredelig som den er nå. De aller fleste mennesker har det mye bedre nå enn noen gang i historien.

Ja, vi skal være glad for at vi lever i det samfunnet vi lever i i dag. Fytti rakkern å fæle mennesker har vært mot hverandre opp igjennom tidene. 

• 3 uker senere...
Skrevet
På 27.1.2019 den 21.21, SeptemberRose skrev:

Ja, vi skal være glad for at vi lever i det samfunnet vi lever i i dag. Fytti rakkern å fæle mennesker har vært mot hverandre opp igjennom tidene. 

På 27.1.2019 den 21.14, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er sant, men jeg vil påstå at det har vært fredeligere enn det er nå. I hvertfall rundt om i Europa. 

Hvis man følger med på utviklinga på forholde NATO har med Russland, så utvikler vi oss feil vei. Det har ikke vært så ille før, som det er nå. "Jens Stoltenberg erkjenner at forholdet ikke er godt. og åpenbart dårligere enn noen gang siden han overtok som generalsekretær i forsvarsalliansen NATO i 2014." https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XwX7ym/stoltenberg-unngaa-forverring-med-russland-er-jobb-nummer-en

Nord Områdene blir utsatt for jamming i GPS-singnalene. Det går utover sivil luftfart, politi, ambulanse og andre redningsaksjoner. Russland blir anklaget. Russland blir også beskyldt for å svekke allianser og demokratiet. Om det er Russland sin feil kan jeg ikke jeg personlig påstå, siden jeg vet ingenting om det. Jeg regner med myndighetene har beviser av det, siden de uttaler seg om det. 

Om det skal fortsette sånn, så er vi definitivt inn i en skummel retning. Jeg mener vi levde e en mer fredelig verden for bare noen få år siden. Bare det at Russland brøyt INF avtalen er en skummel retning i seg selv, som kan forverre alt enda mer hakk.

IS er snart svekket, men ikke la oss være for naive. Det er bare noen få år siden de trodde det samme. 

Skrevet

Tror ikke det er noen grunn til bekymring over Russland. I hvertfall ikke enda. De har ikke økonomi til å drive en effektiv krig. De fleste av verdens ledere ønsker seg neppe noe 3. Verdenskrig siden det påvirke de dirkete. De kan nok gjerne krype ned i sine sikre bunkere, men før eller siden må de opp for å produsere mat. Og da er det litt kjedelig å ikke ha matjord tilgjengelig lenger. 

Anonymkode: d82b4...e80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...