Gå til innhold

Skeiv dating (jenter/kvinner)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :). 

Jeg er ei jente i 20-årene som har aktivt prøvd i flere år å finne meg en partner, i form av dating over sosiale medier og in real life. Jeg har hatt kontakt med to jenter individuelt det siste året, vært begge med hjem etter en tur på byen uten at det har vært hovedfokuset mitt å havne i samme seng. Ønsker noe langvarig, stabilt og noe mye mer enn one night stand. Tidligere når vi har pratet og chattet på sms, tok jeg alltid initativ til å møtes over en kaffe feks for bli bedre kjent. Har vist den sårbare siden min ved å tilslutt etter lang tid, sagt hva jeg føler og at jeg gjerne ønsker å bli bedre kjent (utvikle vennskapet til noe mer).

Men i helgen ble jeg avvist av begge to etter at jeg endelig klarte å være direkte og ærlig å si at hva jeg føler. Det har jeg aldri gjort før... Hun ene var/er jeg forelsket i og kjente hun bedre enn hun andre, så det stakk ekstra å bli avvist av henne. Hun andre har jeg ikke hatt kontakt med like lenge, men likte/liker henne veldig godt, så det var surt å bli avvist der å. Hun første sa at hjertet hennes var kapret av ei annen.. Og hun andre sa at hun var usikker pga hun har også møtt ei annen, men jeg fikk ikke et konkret svar som «Nei, jeg er ikke interessert». 

Jeg er som person ei som er reservert, men liker å være sosial og ta initativ og være frampå i datingverden. Men jeg takler ikke å bli avvist lengre, jeg skjønner ikke hva som er galt med fremgangsmåten min.

Hvordan fungerer dating i den skeive verden mellom jenter? Vil de ha ei som er ærlig, sier hva de føler og litt mer den «ordentlige» fremgangsmåten (slik som i den hetero-verden)? Eller vil de ha ei som går rett på sak å sier «Deg vil jeg ha» og litt mer fokus på det seksuelle i første omgang?

Jeg har tatt kontakt på snapchat/Sms både i ukedager og når jeg drar på byen lørdager, men ikke på en masete måte. Bare for å vise at jeg tenker på vedkommende og viser interesse. Hender at jeg går litt rundt grøten noen ganger, i håp om at hun skal ta initativet, men det er for at jeg vil ikke føle at jeg er i veien, på en måte. Og hun siste har flere ganger skrevet til meg senere på kveldene (på byen) at det blir «nach» hos henne. Så det er tydelig at det er noe der. Jeg har det ikke noe bra alene og mestrer tydeligvis ikke med dating i forhold til å gå fra dating til forhold... Trenger virkelig tips og veiledning her, og tar i mot med åpne armer!

Takk på forhånd :). 

Anonymkode: 1b594...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er å holde deg til en dame om gangen. 

Du har ingen grunn til å bli furt pga svarene til disse jentene, de gjorde akkurat det samme som du driver med. 

• Liker 6
Gjest SeptemberRose
Skrevet

Jeg tror ikke jenter generelt vil ha fokus på det seksuelle i starten. Ikke hvis de er seriøse ihvertfall. Er nok best å være ærlig og gjøre som du gjorde, men hold deg til ei om gangen. ☺️ 

Skrevet

Jeg er ikke skeiv men har mange skeive venninder og det du spør om er like individuelt mellom skjeive som for hetero. Noen liker at man er ærlige med følelsene sine, andre blir mer på kroken om man spiller litt og ikke gir de alt eller viser seg alt av seg selv med en gang. Jeg selv syns det er best å være ærlig fordi det hjelper jo ikke å spille kortene riktig og tett til brystet om den andre uansett ikke egentlig har samme intensjoner som deg så ved å være ærlig finner man hvertfall raskere ut av om den andre kan se for seg noe seriøst på sikt eller ikke, er jo bare dårlig for deg om du spiller kortene og bruker tid og får mer følelser og mer hekt også er de uansett ikke ute etter det samme. Så mitt visdomsord er at ærlighet alltid varer lengst, selv om det kan føre til avvisninger fordi man vil forskjellige ting eller ikke er klar for det samme. Men sånn er det i heteroverden også 

Anonymkode: 91089...215

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips:) Jeg holder ikke på med flere samtidig altså, selvom jeg ser nå at det høres sånn ut! Historien her er bare litt mer innviklet enn det jeg klarer å få fram.. 

Setter virkelig pris på alle råd, tar det til meg :).

Hvor tidlig skal man være ærlig og si at «deg liker jeg godt» og spørre om hun tror det kan bli noe mer på sikt feks? Hva sier man egentlig for at hun skal skjønne at man er «ordentlig» og ute etter noe seriøst? Føler jeg har prøvd alle mulige fremgangsmåter, men det blir med å møtes på byen... 

Anonymkode: 1b594...1b0

Skrevet

Lesbedrama! Når kommer neste episode?

Anonymkode: 7650a...53d

Skrevet

Håper tråden fortsetter og oppdateres om det blir utvikling/nyheter i livet til ts. Synes dette virket spennende, jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...