Gå til innhold

Hund i bil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til byen for å spise middag sammen med foreldrene mine og lurer på om hundene kan være med i buret? Er det dumt om hundene er i en bil i en time eller 1,5 timer? Tenkte at det er fin miljøtrening og sosialisering å ta begge to med til byen siden det tar en halvtime reisevei hver vei så orker ikke å reise frem og tilbake to ganger. Vet det er flere som lar hunden vente i bilen mens de er på jobb og går tur med hunden i pausen.

Anonymkode: bcd40...308

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor store er hundene? Blir fort kaldt i bilen

Jeg pleide å ta med min lille skatt over alt😂👌🏼 Men han var liten og bare 1

Anonymkode: 5a3d3...a6c

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til byen for å spise middag sammen med foreldrene mine og lurer på om hundene kan være med i buret? Er det dumt om hundene er i en bil i en time eller 1,5 timer? Tenkte at det er fin miljøtrening og sosialisering å ta begge to med til byen siden det tar en halvtime reisevei hver vei så orker ikke å reise frem og tilbake to ganger. Vet det er flere som lar hunden vente i bilen mens de er på jobb og går tur med hunden i pausen.

Anonymkode: bcd40...308

Verken hunder eller barn skal sitte innesperret i parkerte biler. 

Bilen kan begynne å brenne, blir stjålet eller andre uforutsatte hendelser kan oppstå. Da skal ikke levende vesener være alene og innestengt. I tillegg kommer det psykiske med å forlate et dyr på denne måten. 

Å forlate dyrene i en bil er ikke sosialisering, men terrorisering og direkte uforsvarlig uansett hvem som forlater dem og når.

Anonymkode: 2b71a...581

Skrevet

Hvor gamle er de? Er de vant til å ligge i bil så lenge? 

Generelt sett så er det ikke noe i veien for å ta med hundene overalt. Men da må de trene på det først. Man starter ikke med å gå fra dem i bil i 1 - 1,5 time. Man starter med å ha dem i bilen med åpen luke imens man selv holder på utenfor bilen. Så gjør man det samme, men lukker dørene. Så går man ut av deres synsfelt lengre og lengre, og så går man fra dem litt og litt på nye plasser. Fordelen er at du har to hunder sammen, ofte føler de seg tryggere da. Kanskje lærer de fort også! Men man går ikke bare fra dem helt plutselig, i så lang tid. De jeg kjenner som har hunden i bil på jobb har øvd lenge på det. :)

Anonymkode: 950d2...eac

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bilen kan begynne å brenne, blir stjålet eller andre uforutsatte hendelser kan oppstå. Da skal ikke levende vesener være alene og innestengt. I tillegg kommer det psykiske med å forlate et dyr på denne måten. 

Å forlate dyrene i en bil er ikke sosialisering, men terrorisering og direkte uforsvarlig uansett hvem som forlater dem og når.

Ehm.. Har du hund selv? 

• Liker 7
Skrevet

Det går nok helt fint så fremst hundene er vant til å være alene. Er det kaldt kan det være greit med å kle på dem varmedekken. Hvilken rase er det? 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager 😳

Anonymkode: 2dd77...43a

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde aldri forlatt hunden min i bilen i over en time alene. Da har hun det mye bedre hjemme eller hos en hundepasser. I denne temperaturen må det i tillegg bli både kaldt og fuktig inne i en bil som er avslått. 

Sosialisering og miljøtrening gjør man gjennom å være med hunden sin og vise den at ting ikke er farlig. Ikke ved å forlate hunden alene. 

Anonymkode: 6d144...62e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da skal de ikke være alene hjemme heller, for huset kan også begynne å brenne, innbruddstyver kan stjele den, den kan ramle ned trappa, knuse noe og skjære seg på det og blø ihjel, osv osv. 

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hunden kan aldri være med ferie, kan aldri være alene (huset kan brenne, strømmen kan gå o.s.v.) og må alltid ha selskap.

Men til Ts tenker jeg det ikke er noe problem, såfremt hundene takler kulde. Mine to elsker å ligge ute nå og vil ikke inn, så de ville ikke hatt noe problem. Men ikke alle hunder takler kulda så godt.

Anonymkode: 798f0...bd6

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint, bare pass på at det ikke blir for kaldt for den. Jeg pleier å ha genser på hunden min om hun må tilbringe litt tid i bilen om vinteren. 

Anonymkode: 47948...0b6

• Liker 1
Skrevet

Eksakt hvorfor må hundene være med? Sosialisering og miljøtrening liggende alene i en kald bil høres rart ut. 

Anonymkode: 66812...311

Skrevet

Blir det ikke kaldt og fuktig for hundene å vente i en avslått bil nå om dagen? Det er kuldegrader eller veldig kaldt de fleste steder.

Jeg ville ikke gått fra en hund i en kald bil så lenge. I så fall får du parkere i oppvarmet garasje.

Anonymkode: 012ae...c03

Skrevet

Hvis de er vant til å være i bil, og også litt alene( om du er inne og handler fks) så er det ingenting i veien for det. Bruk dekken om det blir kaldt. Hvis de aldri har vært alene i bil, så ville jeg nok ikke latt de være så lenge alene. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jez. Hva med det psykiske? Hva skjer tenker du? Og terrorisering. Herregud. For et hysteri. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager... Kjenner du noen som har huden sin med seg 24/7?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...