AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Hei. Noen som bor på Stovner/Nordre Nordstrand byområdene rundt, som enslige single jenter/kvinner her? Føler du deg trygg/utrygg? Hvordan er miljøet der? Kollektivt til og fra Oslo sentrum, dagtid og kveldstid.. Erfaringer.. Bra/dårlige. Tips.. Anonymkode: 2cf5d...52b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Søndre Nordstrand mente jeg, beklager! Anonymkode: 2cf5d...52b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Generelt er det bra kollektivtilbud i hele Oslo både dag, kveld og helg. Anonymkode: c3962...691 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Generelt er det bra kollektivtilbud i hele Oslo både dag, kveld og helg. Anonymkode: c3962...691 Takk for det! Skjønt kollektivtilbud er bra over hele Oslo, men mange har møtt meg med skepsis når jeg nevner å flytte til Odlo eller søndre Norstrand. Er singel og selv hvor rasistisk det høres ut blond og blåøyd... og alene. Jeg sier de overdriver og at det er trygt, bør iallefall være deg. Er Norge. Erfaringer noen? Hørt så mye bra så skjønner ikke hvorfor alle sier det ikke er trygt og dumt for meg. Hilsen trådstarter. Anonymkode: 2cf5d...52b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Går sikkert bra. Er jo mange nordmenn som bor her allerede (ca 50%). Kjenner ikke til hele bydelen, da. Det dumme er å bo langt unna sentrum. Anonymkode: f7918...661
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Det er forholdsvis trygt i Oslo. Men et generelt råd er å unngå folketomme og ubebygde strøk nattestid, spesielt om du er full (eller ruset på noe annet). Dette gjelder også Stovner og Søndre Norstrand. Så du kan få noen heftige drosjeregninger, hvis du fester i sentrum og skal ta taxi til døra hjemme. Selv prioriterte jeg å bo i gangavstand fra sentrum, da jeg var ung og i "på byen"-alder. Men det er dyrt, naturligvis. Anonymkode: 60fc3...22e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Ville ikke bodd der. Du blir minoritet. Det er jo mest gjengoppgjør, har ikke inntrykk av at det er flere voldtekter f.eks. Men ta forhåndsregler uansett. Bo nær T-banen slik at du slipper å gå så langt hjem. Anonymkode: d6449...46e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå