Gå til innhold

Billigere førerkort i utlandet?

Anbefalte innlegg

På 31.1.2019 den 2.40, Linaria skrev:

Leste feil, sorry.

Veldig enig i at føreropplæring er svært god i Norge. Jeg tok alt det obligatoriske i Norge og bor nå i UK og det skjer mye rart på veiene her, og det er mye uvisshet. Og det sinnsyke promillegrensa også. Jeg blir alltid så avslappet når jeg er tilbake i norsk trafikk.

Har sett en del fail driving på youtube, og briter virker ikke helt gode. Veldig aggressive, og tuter som faen. Altså, alle driter seg ut i trafikken - til og med de prektige på KG - men i Storbritania skal man få høre det, tydeligvis. Og rundkjøringene der skjønner jeg ingenting av 😛 

Fortsetter under...

Gjest Linaria
4 hours ago, Ginavn said:

Har sett en del fail driving på youtube, og briter virker ikke helt gode. Veldig aggressive, og tuter som faen. Altså, alle driter seg ut i trafikken - til og med de prektige på KG - men i Storbritania skal man få høre det, tydeligvis. Og rundkjøringene der skjønner jeg ingenting av 😛 

Hvis du søker på fail driving, så får du jo opp dårlig kjøring da. De tuter absolutt ikke som faen, det skal de ha. Jeg hører nesten aldri tuting, men jeg synes de kjører mer aggressing og stressende enn det gjøres i Norge.

Rundkjøringene går bare andre veien og noen ganger er det trafikklys i dem, men enig, de kan være forvirrende. Haha.

Jeg mener å ha lest at Norge er et av landene i verden med færrest trafikkdødsfall. Eneste som slår oss er knøttsmå land med få veier. Ja, på Wikipedia står det at de eneste som slår oss er Monaco og Mikronesia. 

På 27.1.2019 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Øvekjør mye hjemme så du kun må ta det obligatoriske. Eller gå på Nav. De betaler førerkort for deg. Bare si at du vil bli yrkessjåfør elns. Kjenner folk som har fått påspandert trailersertifikat for hundretusen kroner og jobbet som trailersjåfører i tre uker etterpå... 

Anonymkode: 45faf...106

Er nok slutt på den tiden da NAV betalte trailerlappen for folk. De betaler ikke engang truckførerbevis til noen få tusenlapper for folk som har løfte om fast jobb bare de får det på plass. 

Anonymkode: ca4e4...d23

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...