AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Hei jeg fikk spørsmål fra gammel fastlege om navnet på ny fastlege i forbindelse med overføring av journal. Er dette vanlig praksis? Anonymkode: 5f595...b59
cerruti Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg fikk spørsmål fra gammel fastlege om navnet på ny fastlege i forbindelse med overføring av journal. Er dette vanlig praksis? Anonymkode: 5f595...b59 Det bestemmer man vel selv?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Ja, er vanlig å overføre journalen sin. Hvordan skal nye legen ellers kunne lese seg opp på deg? Finne gamle skader, etc Anonymkode: a63c7...553
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Vanlig å overføre journalen hvis man bytter legekontor. Det er jo valgfritt, men det gjør jobben til ny lege mye enklere. Stort sett må man be det gamle legekontoret om å ordne det da det ikke går automatisk. Anonymkode: f08c8...aa7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Ok. men spørsmålet er; om man må oppgi navnet på ny fastlege til gammel lege for å få overført journalen? Anonymkode: 5f595...b59
Million Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Da jeg byttet fastlege i 2016 pga flytting, ba den nye legen meg om å ta kontakt med det gamle legekontoret mitt og få oversendt journalen, sånn at den nye legen fikk den. Det var altså min jobb å gjøre det, ikke noe legen eller nye legekontoret gjorde i mitt tilfelle. Men kanskje de gjør det hos ditt nye legekontor? De bare ber om navn på gamle legen din og så gjør de det for deg? Det er uansett helt normalt at ny lege vil vite sykehistorikken din. Og den får de bare ved å få journalen din.
male32 Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Min erfaring er at ingen leger gidder å lese i journalen. Må forklare alt på nytt hver gang 🙁 1
Ritter Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. men spørsmålet er; om man må oppgi navnet på ny fastlege til gammel lege for å få overført journalen? Anonymkode: 5f595...b59 De må jo vite hvor de skal overføre journalen, men det virker merkelig at de ikke fikk med seg hvilken lege/legekontor som spurte om å få den overført. Kanskje din tidligere fastlege bare ønsket en bekreftelse fra deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. men spørsmålet er; om man må oppgi navnet på ny fastlege til gammel lege for å få overført journalen? Anonymkode: 5f595...b59 Jeg måtte oppgi navn på lege Anonymkode: f08c8...aa7
Stoltskeiv Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Det gjør ikke bare jobben til legene enklere, men det gjør det også enklere for deg, så du slipper å gjenfortelle ting. Så det er lurt å overføre journalen din
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 På 27.1.2019 den 8.24, AnonymBruker skrev: Hei jeg fikk spørsmål fra gammel fastlege om navnet på ny fastlege i forbindelse med overføring av journal. Er dette vanlig praksis? Anonymkode: 5f595...b59 Hammel lege må nesten vite hvor journalen skal sendes? Ellers kan saken ha med deg som pasient å gjøre, at der er forhold gammel lege er pålagt å kontakte ny lege for å informere om. Hvem vet hva som foregår i hodet på din gamle lege, og fikk han til å stille nevnte spørsmål? Anonymkode: 58b47...b4c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #12 Skrevet 29. januar 2019 TS her. Hva som foregår i min forrige fastlege vet jeg ikke. Men har nå fått overført journal til nytt legekontor. Men får derimot ikke bestillt ny legetime til ny fastlege.. Noen som har vært borte i dette? Anonymkode: 5f595...b59
Million Skrevet 29. januar 2019 #13 Skrevet 29. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Hva som foregår i min forrige fastlege vet jeg ikke. Men har nå fått overført journal til nytt legekontor. Men får derimot ikke bestillt ny legetime til ny fastlege.. Noen som har vært borte i dette? Anonymkode: 5f595...b59 Hva mener du med at du "ikke får bestilt time"? Er fastlegen overført og står som din fastlege offisielt nå? Mener det er noe nytt der, før måtte man vente over en måned før byttet var gjennomført og man kunne bestille time hos ny fastlege. Sjekk nærmere på f.eks. HelseNorge
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #14 Skrevet 29. januar 2019 Ja fått brev fra helfo for snart 1 måned siden om skifte, journalen ble overfør i går. Kanskje jeg som er utålmodig pga bl.a eksemen min. Anonymkode: 5f595...b59
Million Skrevet 29. januar 2019 #15 Skrevet 29. januar 2019 Så når du "ikke får bestilt time", er det på nett du prøver da? Har du forsøkt å ringe istedet? Kan være nett-tjenesten på det er ute av funksjon eller ikke funker helt som den skal om dagen. Prøv og ring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå