Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å få et kommmentarsystem på bloggen (hjemmelaget blogg), må man bruke et ferdig program som man finner f. eks her eller er det andre metoder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med "hjemmelaget blogg" tenker du på...?

Det er jo mange mulighetar, alt etter kva du er ute etter og kva du kan gjera på serveren din (php, mysql, cgi, ...)

Skrevet

En hjemmelaget blogg er det motsatte av de "ferdige" man finner på blogger.com etc.

:ler:

Jeg er egentlig bare ute etter å kunne ha muligheten til og legge igjen en kommentar (og selvfølgelig kunne lese den) etter hvert innlegg. Bloggen ligger hos online.no og jeg aner ikke om de støtter php etc.

Dessuten kan jeg ikke php etc. :-?

Skrevet

Svarar seint her - litt oppteken med å setja opp ein blogg ;)

Vel - er du på online så må du nok sjå etter eksterne tenester er eg redd, for der kan du kun bruka html. (Og nokre ferdige cgi-script.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Men du kan jo ha en blogg fra feks. blogger.com liggende på din egen server uten php

Skrevet

Jeg bruker Blogger.com og har bloggen på mitt eget domene. Så når man går til mitt domene kan man ikke se noe sted at jeg bruker Blogger, men det gjør jeg altså.

Skal du ha noe helt hjemmelaget må du helt sikkert ha php og MySQL

Skrevet
Jeg bruker Blogger.com og har bloggen på mitt eget domene. Så når man går til mitt domene kan man ikke se noe sted at jeg bruker Blogger, men det gjør jeg altså.

Hvordan gjør jeg det, da? :oops:

Skrevet

Du får heller pusha litt på Grooo, men så vidt eg hugsar så kan du velgja når du registrerer deg på blogger.com om du vil at dei skal ha bloggen hjå seg, eller om du vil ha'an hjå deg (og kor du vil ha filene.)

Vart i alle fall forklart greitt. (Syntest eg den gongen - det er nokre år sidan eg prøvde.)

Skrevet

Som Crazee sier så velger man når man oppretter bloggen på blogger.com om man vil ha den hos dem eller hos deg selv. Ikke noe problem i det hele tatt.

Skrevet

Men hva når jeg vil ha lik design på bloggen som på resten av sidene? Er det mulig?

Skrevet

Ja, du skal kunna laga malen for bloggen nett slik du vil ha den. :)

Det er jo berre å prøva og sjå, veit du ;)

Skrevet
Men hva når jeg vil ha lik design på bloggen som på resten av sidene? Er det mulig?

Jada, bare å endre alt i "templates" det, der kan du gjøre alt slik som du vil.

Skrevet

Jeg kjører min egen .Text (dotText) blogg på server hjemme. Sambo skjønte aldri hvordan han skulle sette det opp, så han gikk for dasBlog. Begge disse er basert på ASP.NET-teknologi fra Microsoft. .Text lagrer til database, mens dasBlog lagrer til fil (xml). Så for en enbruker er dasBlog veldig greit å sette opp, hvis du kan få fikset litt på webserverinnstillinger.

dasBlog ser ut til å være ganske lett å lage egne templates til. Den har kalenderfunksjon og kommentarfunksjon.

Kirikiri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...