Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2019

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2019 den 23.42, Ella1 skrev:

Er kanskje ikke så lett å lage en joik som passer inn i en slik låt, så de har vel lagd den slik at den hører mer ut som en lydeffekt vil jeg tro..

Jeg synes litt av problemet med joiken var at han "synger" liksom ikke. Han strammer til i halsen og ut kommer bare noen halvkvælte kråkelyder. Det blir ikke noe melodiøst og vakkert over joiken. Når det er sagt så vant den beste låten. De to andre synger veldig flott og sangen har noe ekstra ved seg. Men så var det den joiken da. Håper han får litt vokal veiledning før mai :)

Jeg har forresten en mistanke om at ikke nødvendigvis de 10 beste sangene blant 1000 innsendte er de som deltar i finalen. Det virker som NRK er mer opptatt av mangfold og variasjon, enn av å sende de 10 som faktisk er best. Jeg tror nemlig ikke det er tilfeldig at det i år igjen finnes både pop, helvetesrock, ballade, en norsk låt, samisk låt, og en negresse. Slik blanding har det alltid vært de siste årene, og det er neppe tilfeldig. Det er fint at de ønsker mangfold og variasjon da, bare det ikke går på bekostning av virkelig gode låter. Men at det "tilfeldigvis" er slik variasjon på de 10 aller beste låtene, det tviler jeg på.

Ellers må jeg si at jeg savner vanlig stemmegivning så man får følge spenningen. At vinneren bare blir utropt er utrolig kjedelig synes jeg...

Og det pauseinnslaget hvor programlederen fikk vise seg frem, hva var det? Ble ikke veldig imponert der altså...

Anonymkode: 35bc1...4ca

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 3.3.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Rett og slett sexy han som joiker 💕

Anonymkode: 64c9d...bf9

JA, ser ikke noen giftering heller😅

Anonymkode: d37e0...354

AnonymBruker
Skrevet
Gjest månedrømmer
Skrevet
2 timer siden, Annypanny skrev:

De tre er jo samme artikkel.   Jeg kjenner en veldig stor fan av esc . Som har hørt alle sanger til alle land i flere år. Og føler med på  fan sider og blogger.  Det er ikke vært noe prat om  dette . Han synes ikke sangen lignet noe særlig heller.

AnonymBruker
Skrevet

Synes vinnersangen var grusom

Anonymkode: cab29...5b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Annypanny skrev:

Håper den sangen blir diskvalifisert. De må klare å lage "musikk" uten å stjele andres verk.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA, ser ikke noen giftering heller😅

Anonymkode: d37e0...354

Han er singel 😉

Anonymkode: a6c46...bc8

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper den sangen blir diskvalifisert. De må klare å lage "musikk" uten å stjele andres verk.

Så lik er de absolutt ikke. Oppbygningen til refrenget ligner litt, men å si at det er kopi får meg til å lure på om vedkommende som sier det er tonedøv. 

Anonymkode: 71b4a...814

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"I just wanna sing" derimot, den minner meg om "Feel" av R. Williams. Nynnet "feel" resten av kvelden etter å ha hørt Erlend opptre, og det sier litt.

• Liker 4
Gjest Annypanny
Skrevet
På 6.3.2019 den 0.21, AnonymBruker skrev:

"I just wanna sing" derimot, den minner meg om "Feel" av R. Williams. Nynnet "feel" resten av kvelden etter å ha hørt Erlend opptre, og det sier litt.

På 6.3.2019 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Så lik er de absolutt ikke. Oppbygningen til refrenget ligner litt, men å si at det er kopi får meg til å lure på om vedkommende som sier det er tonedøv. 

Det er nok flere enn Keiino som hadde fått plagiat-anklager i år tror jeg ;)

Når Erlend synger "I just wanna sing" så er det helt identisk med når Robbie Williams synger "I just wanna feel".

Når Mørland synger "holder seg fast så godt han kan" så er det helt identisk med når Beach Boys synger "god only knows how i feel about you"

Og så Keiino da, men det er jo ikke slik at det er store deler av sangen som er lik. Men det er i starten av refrenget når Alexandra synger " When northern lights are dancing", så er den strofen helt identisk med strofen "hold on to these monsters anymore" fra Finalnds låt i fjor.

Tydeligvis veldig vanlig å "stjele" fra andre låter 🙈

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Annypanny skrev:

Det er nok flere enn Keiino som hadde fått plagiat-anklager i år tror jeg ;)

Når Erlend synger "I just wanna sing" så er det helt identisk med når Robbie Williams synger "I just wanna feel".

Når Mørland synger "holder seg fast så godt han kan" så er det helt identisk med når Beach Boys synger "god only knows how i feel about you"

Og så Keiino da, men det er jo ikke slik at det er store deler av sangen som er lik. Men det er i starten av refrenget når Alexandra synger " When northern lights are dancing", så er den strofen helt identisk med strofen "hold on to these monsters anymore" fra Finalnds låt i fjor.

Tydeligvis veldig vanlig å "stjele" fra andre låter 🙈

Husker da Keiino fremførte sangen sin, og jeg sa til samboer: «Den har jeg jo faktisk hørt før, jøss!» Viste seg at det var den finske jeg «hadde hørt»... 🙈

Anonymkode: 618e9...be9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker da Keiino fremførte sangen sin, og jeg sa til samboer: «Den har jeg jo faktisk hørt før, jøss!» Viste seg at det var den finske jeg «hadde hørt»... 🙈

Anonymkode: 618e9...be9

Samme her! Jeg sang med på Keiino sin sang første gang jeg hørte den. 

Anonymkode: b77ed...92d

Gjest thejohan
Skrevet
På 6.3.2019 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Enig! Den var mer lik enn det vinnersangen er Finland sitt bidrag. 

Skrevet

VG skriver at Duncan Laurence (24) fra Nederland seiler opp som het kandidat til å vinne ESC. Jeg synes låten er kjedelig, og introen minner litt om julereklamen fra Farris. Og så er det visst en naken mann i videoen.....  😀

AnonymBruker
Skrevet

Den ligner i to sekunder. Hvis den er plagiat, hva er da heroes med Måns? 🙄

Anonymkode: 9a03d...28c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke låter liker dere best i årets Eurovision? Jeg er helt besatt av Islands bidrag!

Anonymkode: 2820d...6c9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke låter liker dere best i årets Eurovision? Jeg er helt besatt av Islands bidrag!

Anonymkode: 2820d...6c9

Liker Sveriges

• Liker 2
Skrevet

Breaking news: Neste år gjenninnføres delfinalene 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...