Gå til innhold

Borttauing av privat bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

God kveld!

Jo, jeg har problemer med naboen min. Bor i et rekkehus som jeg eier. Jeg pleier å parkere foran postkassen min. Bilen står delvis på tomta mi og en kommunal gate. Den andre bilen står i oppkjørselen. Når naboen min får besøk pleier de å parkere sånn at bilen blokkerer halve oppkjørselen og halve postkasse parkeringen. Har snakket med de flere ganger om det. I dag, når jeg ba de flytte seg fikk jeg et frekt svar, "Jada, de drar snart og du trenger ikke å ringe på flere ganger. Det skremmer oss bare. Du må respektere oss." Hva i alle dager skal jeg gjøre med dette problemet?

Anonymkode: b0054...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står i reglene for sameiet? Er det egne parkeringer? Hvis ikke, har du dessverre ikke en dritt å si. Om dere har egne parkeringer, og noen tar den og gjentakende er det bare å ringe etter tauebil

Anonymkode: d5bd7...c7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke blokkere innkjørsel, er vel noe regler på slikt.

Anonymkode: 6c82d...301

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva står i reglene for sameiet? Er det egne parkeringer? Hvis ikke, har du dessverre ikke en dritt å si. Om dere har egne parkeringer, og noen tar den og gjentakende er det bare å ringe etter tauebil

Anonymkode: d5bd7...c7e

Det er egne parkeringer. Bilen til gjestene står på en offentlig vei og blokkerer for en privatparkering+oppkjørsel. De har egen parkeringsplass 20 meter unna husene, men de gidder ikke å måke der. De har plass til bilen sin i oppkjørselen, men ikke til flere biler. "Regler for sameiet" har ikke hørt om dette. Hvor kan jeg finne disse reglene?

Anonymkode: b0054...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er egne parkeringer. Bilen til gjestene står på en offentlig vei og blokkerer for en privatparkering+oppkjørsel. De har egen parkeringsplass 20 meter unna husene, men de gidder ikke å måke der. De har plass til bilen sin i oppkjørselen, men ikke til flere biler. "Regler for sameiet" har ikke hørt om dette. Hvor kan jeg finne disse reglene?

Anonymkode: b0054...579

Ta bilder av situasjonen slik at du har grundig dokumentasjon. 

Du kan forhøre deg med kommunen/eieren av den offe tlige veien, ellers blir dette advokatmat. 

Anonymkode: 7465a...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ta bilder av situasjonen slik at du har grundig dokumentasjon. 

Du kan forhøre deg med kommunen/eieren av den offe tlige veien, ellers blir dette advokatmat. 

Anonymkode: 7465a...9ad

Har dessverre vært så dum at jeg ikke har tatt bilder, hahaha. Skal gjøre det neste gang. Tar kontakt med kommunen på mandag. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blokkerer de innkjørsel må bilen flyttes, ellers blir den tauet. 

Anonymkode: c6e93...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...