Gå til innhold

Bøkene til bloggerne


Gjest Sofia2018

Anbefalte innlegg

Gjest Sofia2018

Nå har jeg lest de siste bøkene som er gitt ut, altså fra 4 år tilbake og frem til i dag og det er en ting som er sikkert. Ja bloggere reklamerer for mye av de samme tingene men jeg syntes søren også at det er en rød tråd igjennom alle. Men jeg må si at den mest tomme boken jeg har lest er pilotfrue sin. Den var en følelse av stakkars oss og det er kun meg som har det sånn. Skvip alle bøkene men den var verst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, det er nesten litt komisk at "alle" toppbloggerne skal gi ut bok, og de alle handler jo om det samme. Var bedre før syntes jeg, med de "gamle" bloggerne, ja noen av de blogger jo enda.. Men nå syntes jeg alt dreier seg om psykisk helse og kjærlighetsorg. Bør komme noe nytt snart!! Syntes og det er rart SE sier at hun var den første kjente bloggeren til å gi ut bok for det stemmer ikke. Alexia Bohwim var den første bloggeren med boka "Frognerfitter", rett etterpå Verozitas med "La oss danse".. Så 10 år etter kom resten liksom :P

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Isabel sin er best, siden hennes omhandler så mye. Den var faktisk spennende uavhengig om det var en «bloggerbok»

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de har jo en blogg som de skriver om livene sine på. Syns det blir for dumt at de skal gi ut bok i tillegg, som også bare handler om dem selv . Jeg mener det er for lett å få utgitt en bok for bloggere. De får 2ere på terningen og slaktes av profesjonelle. Dette på tross av at disse bloggerne er folk som faktisk lever av å skrive. Nå utaler jeg meg kun på grunnlag av det jeg har lest i media, da jeg ikke har, og aldri kommer til, å lese en eneste av disse bøkene :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri lest, og skal aldri lese en eneste bloggerbok. Hjernen min blir som grøt bare av å lese det lille de har av tekst i bloggene 🥶 De har ingen ting å fortelle, skriver dårlig og er sykelig opptatt av seg selv. Jeg skjønner godt at de velger å legge ut så mange bilder, de kan jo ikke skrive. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Sprill
3 minutter siden, EMG skrev:

Noen som vet hvor man kan finne reelle salgstall på disse bøkene?

Forlagene offentliggjør bare opplagstall, aldri reelle salgstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adrielle

Hadde vært interessant å se salgstallene. I følge forlagene er jo alle disse bøkene store suksesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprill

Ja, enig, men forlaget kan vel bare ha oversikt over hva de har solgt til bokhandlere og bokklubber? Hva som ligger og støver på diverse lagre er kanskje vanskeligere å ha kontroll på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at det er mulig for forhandlerne å se reelt salg - hver bok har jo ett ISBN nummer som er unikt. Det må mer stå på viljen til å gjøre det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, EMG skrev:

Jeg vil tro at det er mulig for forhandlerne å se reelt salg - hver bok har jo ett ISBN nummer som er unikt. Det må mer stå på viljen til å gjøre det...

Det er sant. Det burde jo la seg gjøre å samle info om det enkelte ISBN-nummeret? Men hvem er interessert i å administrere en slik oversikt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...