boblevann Skrevet 9. november 2020 #21 Skrevet 9. november 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen mulighet for at du fremdeles er her ts? Eller andre med erfaringer med lignende erfaring. Jeg har det helt likt som ts. Det er fem dager siden fødsel. Jeg er så redd for at dette blir et varig problem:-( hadde vært fint å høre hvordan det går med deg ts etter så lang tid. Anonymkode: 064ad...a8a FEM dager etter fødsel er ALT for tidlig å være redd for noen ting. Alt er kaos der nede så tidlig, vær så snill og slapp litt av Fem dager etter fødsel hadde jeg ennå ikke tissa, holdt ikke på luft, ingenting der nede fungerte i det hele tatt. Å stramme noe som helst muskler mellom navlen og knærne kunne jeg bare drite i. Innen to uker var alle funksjoner fullstendig i orden, og innen 3 mnd var musklene minst like sterke som før fødsel. Fem dager er ingenting. Slapp av, gjør knipeøvelser og nyt babyen din. Har du problemer etter seks uker, tar du det på kontrollen hos lege! Gratulerer med baby ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #22 Skrevet 9. november 2020 Jeg hadde problemer med å holde igjen både urin og avføring den første tiden, men det gikk seg til av seg selv og jeg har i dag ingen problemer! Jeg var også skikkelig redd for at jeg skulle ende opp som totalt inkontinent, men den bekymringen var helt unødvendig Anonymkode: 621d0...021
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #23 Skrevet 9. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen mulighet for at du fremdeles er her ts? Eller andre med erfaringer med lignende erfaring. Jeg har det helt likt som ts. Det er fem dager siden fødsel. Jeg er så redd for at dette blir et varig problem:-( hadde vært fint å høre hvordan det går med deg ts etter så lang tid. Anonymkode: 064ad...a8a Krev ordentlig undersøkelse, inkludert ultralyd med stav inne i anus! Da vil de kunne se om INDRE muskulatur er skadet, og også om du kan ha pådratt deg mer komplekse skader i bekkenbunnen. Det de sjekker med finger i anus er jo hovedsakelig rifter, fremfall og fortynning som kan kjennes direkte derfra - bekkenbunnen er SÅ mye mer kompleks enn det! Og da har vi ikke engang snakket om nerveskade.Det er faktisk slett ikke «helt normalt» dersom du fem dager etter fødsel ikke har kontroll på å kjenne at avføring kommer, eller klarer å holde på den. Det er mye helsepersonell som sier «det går seg til», og ber deg vente både 6 mnd og ett helt år før du gjør noe ut av det, men faktum er at de som fortsetter å «(nesten) bæsje på seg» i uker og måneder, slik TS sporadisk beskriver, er overrepresentert blant de som får varige plager. Knipeøvelser har faktisk heller ikke den helt store effekten, ifølge nyere forskning. Selv om jordmødre bedyrer at det fungerer som bare det så er det faktisk ikke sånn. Tro meg, dette er sånt vi som ble skadet under fødsel skulle ønske vi hadde visst om tidligere, for alt for mange kvinner klandrer seg selv og tar for mye «ansvar» for at de ikke får de resultatene brosjyrene skisserer osv. Underlivshelse etter fødsel er faktisk ganske happy-go-lucky hvis man ikke selv vet nok til å stå på kravene. Og du: Det du trenger av inkontinensprodukter, det krever du blåresept på, samt veiledning. Hvis alle gjorde det så ville dette feltet vært høyere prioritert. Anonymkode: 3e602...669
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå